Hundratals slut på Fallout 3
Klart de inte lyckas behaga "fansen". Det är ju redan en flopp i deras ögon.
Jag däremot ser fram emot detta spelat och längtar rejält att få hugga tänderna i det
Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest
Den här informationen stämmer inte riktigt: http://www.destructoid.com/update-fallout-3-s-200-endings-are...
Alltså, inte riktigt 200 olika slut
Precis som swimteampie säger så:
möter du 20 olika personer som har med huvudstoryn (eller du påverkade stort och är värt att nämna i slutet) så har du 20 slut på det, och om det kan sluta på 2-3 olika sätt på varje person så har du redan där 40-60 olika slut.
edit: Mabec kom emellan.
Vem orkar spela det hundra gånger för att se alla slut?
inget som säger att man måste?
som gta, du måste inte slå ner alla fotgängare du ser.. men du kan.
som gta, du måste inte slå ner alla fotgängare du ser..
Måste man inte?:O
Bullshit. Bethesda lovar som vanligt mycket men sen när det väl kommer till kritan så finns inte ens hälften av vad som är lovat vid release.
Men hype skapar dom i alla fall. Det ger ju bra försäljningssiffror sen.
Ja jag håller med, det verkar som att man försöker skapa extra hype inför årets lansering. Ett mönster som Bethesda som vanligt följer. "Oj vi glömde ha med vissa delar , äsch vi släpper 'addons' senare!"
200 "slut" stämmer säkert. Att hypa dem som det är däremot lite larvigt. Möjligt att det sägs med glimten i ögat förstås vilket lätt misstolkas.
Det är betydligt färre sådana än båda originalspelen, för övrigt. 360 respektive 500+ för dem.
Edit: Återigen dessa generaliseringar i nyheterna kring vad en del Fallout-fans inte gillar med Fallout 3, förresten.
Jag instämmer, dom är vääääldigt måna om att hypa sina spel precis som den där Molyneux.. ja 200 slut lät inte realistiskt och det var det inte.. ett par olika kombinationer på ett par möjliga slutscener är en annan femma. Sen hur bra dom blir är ändå det viktigaste. Hoppas dom lyckas skapa intressanta karaktärer för en gångs skull i detta spel.
Fo1 has 19 different endings, with 360 possible permutations. Fo2 has 47 endings with 1,105,920 permutations. If 200 is the number of permutations for Fo3, they are seriously behind. That would correspond to maybe 10-20 endings. But I'm assuming they'd have to be talking about permutations since you should know when designing a game whether you'll have ~12 or ~200 endings. You don't accidentally hop from 12 to 200 endings late in the development process and send in an order for 188 additional voiceovers from Ron Perlman (because he will KILL YOU). With permutations it would be thinkable, at least.
Intet nytt under solen.
Bullshit. Bethesda lovar som vanligt mycket men sen när det väl kommer till kritan så finns inte ens hälften av vad som är lovat vid release.
Men hype skapar dom i alla fall. Det ger ju bra försäljningssiffror sen.
kommer från bf2 och det var även från dice väldigt mycket lovande innan.. som bftv som skulle vara som hltv. inte i närheten mycket sämre. det enda positiva var att man kunde spela in, men du kan glömma att det gick att spola.. missa du nåt om du spela in med fraps fick du köra om allt igen.
inga som helst spec funktion heller som folk hoppas på i och med bftv.
sen visade dom mål kameror som specopen kunde sätta ut för flyg, kom inte med.. skjuta ner saker som containrar som motståndet fick i huvudet visade dom en i video. gissa vad.. inte med.
så dom är väl knappas först med att lova saker och inte ge dom i slut endan. det är ju så att alla spel företag har ett mål en ide, men eftersom spelet utvecklas så kan det vara så att dom inte når så långt som dom trodde eller det inte blev så bra så dom väljer att ta bort det. så är den typen whine befogat?
sen kan man undra vad ni menar med hype?
jag har knappt inte hört nåt fallout3 ändå är det en hel del speculation hur kasst det kommer vara.
verkar vara ganska lite info som släppts ut ändå är det en klar flopp för många, sen är det ju klar att företagen vill göra reklam för sin produkt och vill att folk ska längta efter deras produkt och vi vet väl igentligen inte förren vi spelat ifall det är hype eller ej?
för en som inte är ett gammal fan av den gamla fallout serien eller morrowind, ni som skapar whine om det här spelet är välkomna att kanske förklara var eran kritik kommer ifrån för just nu är det svårt att ta er seriöst.
Alltså jag gillar inte heller när utvecklare hypar sina spel, men vilka utvecklare gör INTE det? Alla utvecklare säger "the most advanced AI", "best gfx ever", "a living, breathing world" (något uttjatat, detta användes to.m slogan för LOTR RTS'en som knappast har en speciellt levande spelvärld, lol). Ken Levine snackade så mycket skit och ljög om Bioshock på TTLG-forumet att hans näsa måste vara 20 meter lång nu bara för att ta ett exempel..
200 olika slut. Yeah right.
som skrivits innan: "FO1 has 19 different endings, with 360 possible permutations. Fo2 has 47 endings with 1,105,920 permutations. If 200 is the number of permutations for Fo3, they are seriously behind."
så imponerande är det inte..
200 olika slut. Yeah right.
som skrivits innan: "FO1 has 19 different endings, with 360 possible permutations. Fo2 has 47 endings with 1,105,920 permutations. If 200 is the number of permutations for Fo3, they are seriously behind."
så imponerande är det inte..
Så hur stor kan differential bli? Är det 200 slut som totalt aviker ifrån varandra eller är det 195 slut som är så snarlika varandra att en skillnad knappt
är märkbar?
OXM: Have the number of endings been finalized…..how’s that coming along?
Todd Howard: Being that we are Bethesda…everything gets a bit big. So as of last week we’re over 200 endings. That is not an exaggeration, but it deserves some description. 200 endings…that’s a lot. So originally when we started, we had various iterations of the ending. The ending is kind of cinematic, that’s dynamic based on the things you’ve done.
When we started, it was kind of fuzzy, it was like “well there’s like 9 maybe 12″ and we started adding things to it. So if you had done this or not this, you’d get this other tweak to the ending. And we kept doing that. And you know even just two weeks ago someone had this idea, “Oh we should add this idea to the ending” (sorry I’m not going to spoil what that is). And I said, “oh that’s a genius idea, we have to do that.” But then it became, “oh, but there’s four versions of that.” So i was like, “okay there’s like four different versions of that part,” and that multiplies by, at the time we were at about 60 endings…so now there’s four versions of that, so now there are around 240 versions.”
The games on paper when we get started…they’re alot smaller, and then as we go they get bigger…we can’t stop ourselves. We’re have tons of people with good ideas here, and if they’re good and fit the tone, we’re going to try to jam as much into the game as possible. Fallout is probably twice the size of what we originally had on paper…it’s pretty big, so that’s what’s happened with the endings.
So some of that stuff is the big things of what you do very late in the game, some of those are things like your karma — how you’ve lived your life from the beginning of the game — you get certain scenes based on your karma. But we kind of like the ending as much as like the game itself at the beginning is you tailoring your character and then you play throughout this game, and unlike Elder Scrolls, where it’s a game where you can keep playing, Fallout 3 has a definite ending. So we wanted to go to efforts to make sure that the actual ending you get when you finish and get the ending, and make that ending reflect and make it individual to the user’s experience. We’ve definitely gone a little overboard.
Slutet är upplagt likt det i de tidigare Falloutspelen, vilket innebär att det finns ett antal av varandra oberoende delar av spelet som var för sig kan ha ett par olika slut. T.ex:
Fyra saker kan hända med byn Modoc i Fo2:
1. Modoc is razed after Slags are killed by the townspeople: Deliver the message, then offer to help and fail, or join the people of Modoc in an attack on the Slags.
2. Modoc disperses after Slags are killed: Kill the Slags yourself, or deliver the message and immediately refuse to do any more.
3. Modoc flourishes: Make peace between Modoc and the Slags.
4. Modoc disperses due to drought: Don't deliver the message and don't kill the Slags.
Totalt fyra slut. Om du lägger till en till stad eller uppdragsserie som också den har fyra möjliga slut multiplicerar du 4 med 4 och får 16. Lägg till en med tio slut (New Reno) och du har 160 slutpermutationer, osv.