Diablo III presenterat

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag älskar verkligen hur ni väljer att misstolka mig med flit.

Ingen kan neka till att det som de väljer att lyfta fram finns i redan mera utvecklade i tex. deras andra spel WoW.

En uppföljare som är SÅ IN I HELVETE hypad som denna titel borde komma med så mycket mer än "Uppgraderad grafik, lite ny story och eh, element som redan finns i ett annat av vårat spel" eller har jag fel?

Grafiken känns väldigt "barnslig" ja. Spelar roll om det är blod och gore. Grafiken känns fortfarande sammetslen och "kapad" från wow.

Och vadå. Detta spelet kommer gå att spela både online och i SP. Men hur skiljer det sig mot ett MMO ie. Visst det är inte en miljon spelare samtidigt men nåväl 1-10 som spelar på en "Realm" de skapar själva för att "Questa" och dödar "Bossar" samt sammla "Items" som de "Lootar".

Alla delarna som finns i detta spelet ( och tidigare ) på NÄSTAN EXAKT SAMMA SÄTT återfinns i WoW. Det är ju inte direkt någon nyhet att de tog socket systemet rakt av från diablo tex. Det jag undrar är;

HUR KAN NI ACCETPTERA ATT EN SÅHÄR HYPAD TITEL KOMMER MED ETT ANSIKTSLYFT OCH INNEHÅLL VÄRT EN REN UPPFÖLJARE? Vart är det _ nya _ i det här nya spelet?

Och sen att det är en uppföljare, vad fan hindrar utvecklarna att göra något inovativt? ><

håller med dig så in åt helvete, och dessutom att dom låter alla som älskade diablo 1 och 2 (jag själv) vänta i 10 år på en uppföljare. Och det ska man bara smälta. När det gått så lång tid tycker jag att man ska gå vidare i utvecklingen.

Medlem

Lika snygga CGI filmer från Blizzard som vanligt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av xhosa:

Grafiken känns väldigt "barnslig" ja. Spelar roll om det är blod och gore. Grafiken känns fortfarande sammetslen och "kapad" från wow.

Och vadå. Detta spelet kommer gå att spela både online och i SP. Men hur skiljer det sig mot ett MMO ie. Visst det är inte en miljon spelare samtidigt men nåväl 1-10 som spelar på en "Realm" de skapar själva för att "Questa" och dödar "Bossar" samt sammla "Items" som de "Lootar".

Alla delarna som finns i detta spelet ( och tidigare ) på NÄSTAN EXAKT SAMMA SÄTT återfinns i WoW. Det är ju inte direkt någon nyhet att de tog socket systemet rakt av från diablo tex. Det jag undrar är;

HUR KAN NI ACCETPTERA ATT EN SÅHÄR HYPAD TITEL KOMMER MED ETT ANSIKTSLYFT OCH INNEHÅLL VÄRT EN REN UPPFÖLJARE? Vart är det _ nya _ i det här nya spelet?

Och sen att det är en uppföljare, vad fan hindrar utvecklarna att göra något inovativt? ><

Du inser väll att "Loota realm questa bossar items" dessa ord fanns, hörd och häpna, tillochmed innan WoW?

Förövrigt bör du hålla dig från att käfta om "barnslig" grafik när spelet är långt ifrån färdigt.

Och, vi accepterar detta (utan capslock) för att Diablo har en bra och gripande story.

Inaktiv
Skrivet av xhosa:

Text

Hypad? Den hypen som finns står communityn själva för. Dvs föregångarna har varit så stora och bra att det inte behövts mer för att bygga upp en hype kring ett spel som vi tidigare knappt vetat existerat.

Du har uppenbarligen inte förstått konceptet som Diablo innebär eftersom du fortsätter att jämföra och dra paralleller med WoW. Det är inte samma typ av spel, långt ifrån.

Sen vet vi inte direkt mycket om spelet så du verkar dra många förhastade slutsatser.
Vi kan acceptera en s.k "faceliftad" uppföljare för att det är det vi vill ha. Vad vill du ha egentligen? Diablo i fps?

Medlem
Skrivet av phobic:
Skrivet av xhosa:

Jag älskar verkligen hur ni väljer att mis bla bla bla....><

håller med dig så in åt helvete, och dessutom att dom låter alla som älskade diablo 1 och 2 (jag själv) vänta i 10 år på en uppföljare. Och det ska man bara smälta. När det gått så lång tid tycker jag att man ska gå vidare i utvecklingen.

10 år på en uppföljare?
Hade det kanske varit bättre om dom pumpat ut en ny vartannat år?
Då hade ni gnällt om att dom mjölkar serien....

Nu kanske dom inte ville göra en D3, dom kanske var upptagna med annat?

Medlem

Inget jättestort Diablo-fan, men blev ändå lite lustigt hypad över detta, så trött på WoW.. Blir säkert kul att slå ihäl några timmar på ihop med några kompisar.

Lite skumt att de säger att de jobbat med det i 4 år men ändå säger att det är alldeles för tidigt att säga ett releasedatum.


signatur
Medlem

Det bästa som hänt sen hjulet!


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem
Skrivet av phobic:

känns som d3 inte ligger rätt i tiden, kunde dom inte fixat nå nytt spel istället för att mjölka pengar på diablo

Mjölka? Det finns bara 2 diablo spel ute och nu kommer ett tredje.

Du vet nog inte vad mjölkning är.
The Sims tex där har du mjölkning på hög nivå.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Alltså grafiken ser ju väldigt bra ut, tycker jag iaf. Sen finns där kanske folk som inte gillar hela den "tecknade looken" av blizzard spel, men så har det ju alltid varit och jag personligen tycker det är en del av charmen.

Medlem
Skrivet av xhosa:

Ingen kan neka till att det som de väljer att lyfta fram finns i redan mera utvecklade i tex. deras andra spel WoW.

Som vadå? En hotbar för spells? Det har jag nog aldrig sett innan WoW.

Skrivet av xhosa:

En uppföljare som är SÅ IN I HELVETE hypad som denna titel borde komma med så mycket mer än "Uppgraderad grafik, lite ny story och eh, element som redan finns i ett annat av vårat spel" eller har jag fel?

Öhm, hur många mer kategorier av saker finns att komma med då? Du nämnde just story, grafik och gameplay. Vad mer? Ljud?

Skrivet av xhosa:

Grafiken känns väldigt "barnslig" ja. Spelar roll om det är blod och gore. Grafiken känns fortfarande sammetslen och "kapad" från wow.

Sammetslen vet jag inte. Om du tittar på bilderna, och stänger av din bullshit-vision, så ser du texturer med oerhörd detaljrikedom och djupa färger. Det är starka kontraster som gäller i båda Blizzards nya spel, SC2 och D3. Precis som i TF2 fungerar den grafiska stilen jättebra IN MY OWN OPINION.

Skrivet av xhosa:

Och vadå. Detta spelet kommer gå att spela både online och i SP. Men hur skiljer det sig mot ett MMO ie. Visst det är inte en miljon spelare samtidigt men nåväl 1-10 som spelar på en "Realm" de skapar själva för att "Questa" och dödar "Bossar" samt sammla "Items" som de "Lootar".

Öh, det skiljer sig ju inte alls..? Vad försöker du säga med det här?

Skrivet av xhosa:

Alla delarna som finns i detta spelet ( och tidigare ) på NÄSTAN EXAKT SAMMA SÄTT återfinns i WoW. Det är ju inte direkt någon nyhet att de tog socket systemet rakt av från diablo tex.

Och i en jävla massa spel innan WoW. Vad är det för negativt med det?

Skrivet av xhosa:

Det jag undrar är;

HUR KAN NI ACCETPTERA ATT EN SÅHÄR HYPAD TITEL KOMMER MED ETT ANSIKTSLYFT OCH INNEHÅLL VÄRT EN REN UPPFÖLJARE? Vart är det _ nya _ i det här nya spelet?

Det är ju en massa nytt. Auto-loot, presentationen är upphottad, åtminstone en ny klass med unika färdigheter, färre antal klasser med större variation, mer fokus på utomhusområden, ny story, mer fokus på storyn etc etc. Jag skulle kunna fortsätta i 5 minuter, men det behöver jag inte, för det räcker med att du LYSSNAR PÅ VAD DEN GODE MANNEN FRÅN BLIZZARD SA I DEMO-TRAILERN.

Skrivet av xhosa:

Och sen att det är en uppföljare, vad fan hindrar utvecklarna att göra något inovativt? ><

Se ovan. Vad fan vill att spelet ska göra, suga av dig?

Jag vill ställa dig en fråga, istället för att du ställer oss en massa knasiga "frågor":

Vad vill du se i Diablo 3, som DU tycker är innovativt?

Qus
Medlem

Finns det en video på när dom offentliggjorde det? Var så jävla skönt när det var helt tyst och dom började spela Diablo themet, sån orgasm jag fick.

Medlem

Får otroliga SILVER vibbar, om någon oldskooler som mig kommer ihåg det fantastiska spelet. Much love och väntar spänt på d3!

Medlem
Medlem

blizzard imponerar som vanligt

Inaktiv
Skrivet av hansen:

Förövrigt bör du hålla dig från att käfta om "barnslig" grafik när spelet är långt ifrån färdigt.

dom kommer inte ändra den grafiska stilen 1 månad innan release heller.
det som vi ser nu är det dom bestämt sig för, det kommer vara den här stilen när det kommer ut ska du se.

f.ö, snyggt av fz att ta bort mitt inlägg (?), jag kommer inte ihåg att jag skrev något som bröt mot någon regel .. annat än fanboy regeln, där jag nämnde att designen är en aning fluffig och söt

Medlem
Skrivet av xhosa:

Och sen att det är en uppföljare, vad fan hindrar utvecklarna att göra något inovativt? ><

Rädslan för missnöje hos sina fans.

Har du helt missat Blizzard's vinnande koncept? Behåll grundkänslan, förfina, lägg till nya features, satsa mycket på marknadsföring och håva in pengar.

Visst kan man tycka att de borde satsa på något mer innovativt men samtidigt kan man inte förneka att det Blizzard gör fungerar när 95% av deras fans blir tillfredsställda vid release.

Medlem

Soft. Lär köpa/spela igenom spelet när det väl släpps.

Tycker vanligtvis inte om RTS-/RPG-spel men Diablo II var väldigt roligt faktiskt.

Medlem

Aningen fluffig och söt? Jag får TF2-vibbar av texturerna och presentationen, och TF2 är varken fluffigt eller sött.

Så här såg Diablo 2 ut. Mer tecknat än så blir det inte.

Jämför med Diablo 3:

Diablo 3 har större djup i färgerna, men mer tecknat ut än Diablo 2 vet jag inte om det ser ut. Eller fluffigt och sött för den delen.

Skrivet av Appe:

Får otroliga SILVER vibbar, om någon oldskooler som mig kommer ihåg det fantastiska spelet. Much love och väntar spänt på d3!

Jag kommer ihåg SILVER! Vart får jag tag på det?

Medlem

Denna tråd inspirerade mig att ännu en gång orka bli medlem på denna sida, jag har förut läst igenom debatten och hittat så ursinnigt många felantaganden och fel angreppspunkter som bara slutar i ett nonsens.

Blizzard hypar inte, communityn gör.

En hype-approach är Kane & Lynch : Dead Men, muta recensörer och få de avskedade om de skriver taskiga artiklar likt Alone in the dark.

Sedan så har vi spel som Assasin's Creed, MGS4, Smash Bros Bral etc. Ger massa rampljus och vart man än vänder sig så stöter man på spelet, i vissa fall har det gått bra.

My point är att Blizzards spel alltid har handlat om spelkänsla and meet the low-ends rent grafikmässigt. Så jag tycker att det är sorgligt i hur många som idiotförklarar sig själva när de tror att det ska bli Crysis-historian all over again. Blizzard förlorar bara på snygg grafik då deras nostalgiska drag och sättet att göra ett spel levande är ypperligt mästerligt.

Men sluta basha detta spel nu då dess föregångare Diablo 2 tillhör mästerverken som står sig bra än i dag, det enda ni har är 3 videor, några screenshots och igår hade ni ingenting. Det har ju bara skrapats på ytan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Vad alla är negativa och jämför med wow, vad är det för skit.
Det är inte i närheten samma spel.

Jag tycker själv det ser jäkligt bra ut, har längtat så länge efter en trea och jag tror att det kommer bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av phobic:
Skrivet av xhosa:

Jag älskar verkligen hur ni väljer att mis bla bla bla....><

håller med dig så in åt helvete, och dessutom att dom låter alla som älskade diablo 1 och 2 (jag själv) vänta i 10 år på en uppföljare. Och det ska man bara smälta. När det gått så lång tid tycker jag att man ska gå vidare i utvecklingen.

10 år på en uppföljare?
Hade det kanske varit bättre om dom pumpat ut en ny vartannat år?
Då hade ni gnällt om att dom mjölkar serien....

Nu kanske dom inte ville göra en D3, dom kanske var upptagna med annat?

Vad som är lite roligt är att han ändå valde att använda ordet "mjölka" i ett tidigare inlägg.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Jag kommer ihåg SILVER! Vart får jag tag på det?

http://www.amazon.com/Atari-886432-Silver/dp/B00002EIV5/ref=s...

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

My point är att Blizzards spel alltid har handlat om spelkänsla and meet the low-ends rent grafikmässigt. Så jag tycker att det är sorgligt i hur många som idiotförklarar sig själva när de tror att det ska bli Crysis-historian all over again. Blizzard förlorar bara på snygg grafik då deras nostalgiska drag och sättet att göra ett spel levande är ypperligt mästerligt.

Ehhh, bra grafik != samma antal polygoner/shaders som i Crysis. Bra grafik är bra presentation. Utan bra grafik är ett spel inget att ha, men bra grafik betyder inte nödvändigtvis bumpmaps upp i röven, eller en miljon polygoner på skärmen.

Skrivet av Vargavinter:
Skrivet av the wookiee:

Jag kommer ihåg SILVER! Vart får jag tag på det?

http://www.amazon.com/Atari-886432-Silver/dp/B00002EIV5/ref=s...

Är det vista-kompatibelt tror du?

Medlem

Fy fan va gött!

Medlem
Skrivet av xhosa:

Jag älskar verkligen hur ni väljer att misstolka mig med flit.

Ingen kan neka till att det som de väljer att lyfta fram finns i redan mera utvecklade i tex. deras andra spel WoW.

En uppföljare som är SÅ IN I HELVETE hypad som denna titel borde komma med så mycket mer än "Uppgraderad grafik, lite ny story och eh, element som redan finns i ett annat av vårat spel" eller har jag fel?

Grafiken känns väldigt "barnslig" ja. Spelar roll om det är blod och gore. Grafiken känns fortfarande sammetslen och "kapad" från wow.

Och vadå. Detta spelet kommer gå att spela både online och i SP. Men hur skiljer det sig mot ett MMO ie. Visst det är inte en miljon spelare samtidigt men nåväl 1-10 som spelar på en "Realm" de skapar själva för att "Questa" och dödar "Bossar" samt sammla "Items" som de "Lootar".

Alla delarna som finns i detta spelet ( och tidigare ) på NÄSTAN EXAKT SAMMA SÄTT återfinns i WoW. Det är ju inte direkt någon nyhet att de tog socket systemet rakt av från diablo tex. Det jag undrar är;

HUR KAN NI ACCETPTERA ATT EN SÅHÄR HYPAD TITEL KOMMER MED ETT ANSIKTSLYFT OCH INNEHÅLL VÄRT EN REN UPPFÖLJARE? Vart är det _ nya _ i det här nya spelet?

Och sen att det är en uppföljare, vad fan hindrar utvecklarna att göra något inovativt? ><

Du tillhör skaran av de de löjligaste personerna jag någonsin stött på.

Det finns inte utrymme att förklara för dig om hur världen, människor, språk, logik, sociala regler och mönster, affärsstrategi, varumärkeshantering, efterfrågan och en hel lista med ytterligare punkter fungerar som du skulle behöva förstå för att samtidigt kunna behandla kritiken du får.

Ditt resonemang är naivt, banalt, grundlöst, löjligt, felvänt, felriktat och dåligt presenterat. Det finns inget värde i det du skriver.

Jag önskar bara att du växer upp, blir skolad inom något du kan hantera och tills dess försvinner härifrån. Du bidrar inte med något annat än platsutnyttjande irritation.


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Appe:

Får otroliga SILVER vibbar, om någon oldskooler som mig kommer ihåg det fantastiska spelet. Much love och väntar spänt på d3!

Aaa Silver kommer man ihåg :), fränt spel som fan.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=wYnDSTruvAI lite ingame i idablo3 där dom förklarar lite nya saker och så!!det komemr bli grymt SER DET UT SOM!!!!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Så J*VLA UNDERBART! Tack Blizzard! Får bli att uppgradera datorn när detta släpps Men det är det värt!

Medlem

svårt o se en jämförelse med wow men aja.

kan bli skoj kan bli crap det vet man ju först när ett demo dyker upp nån gång i framtiden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar