Nytt Unreal på gång?!

Flakmonkey
Nytt Unreal på gång?!

#Epic Games Unreal Tournament-serie har tyvärr gått lite i stå, inte så mycket pga svikande kvalitet utan mer pga att spelarnas intresse inte ligger i snabba shooters som kräver lite färdighet för att bli bra i (tihi), men det är ju inte det enda Unreal de har att arbeta vidare med. Det hela började ju trots allt med singleplayer-spelet #Unreal (som i mina ögon knäckte Quake både på korsen och tvärsen) och ska vi tro det senaste ryktet från Epics forum så är det en uppföljare till det som är studions nästa projekt.

Som så många gånger förr så var det utvecklarna själva som satte igång det hela med bilden här ovan. Givetvis så togs den snabbt ner igen när det officiella forumet exploderade med frågor, men skadan var ju såklart redan skedd. Nu så raderas alla trådar som tar upp spelet (vilket ju bara brukar betyda att det ligger sanning bakom det) så kanske kanske får vi ändå se ett Unreal III. Tyvärr kommer jag nog ha på tok för stora förhoppningar på det. Ettan var som sagt wunderbar och tvåan gillade jag också även om det var i kortaste laget och efter att de patchat in dodgen igen

Källa

En liten hyllning till orginalet måste ju in

#blogg

Medlem
Nytt Unreal på gång?!

Det kommer man ihåg. Brukade göra walk fusket å spawna massa monster man döda sen.

1
Skriv svar