"Rage mindre snyggt på 360"

Medlem

http://kotaku.com/5031985/rage-and-ids-lovehate-relationship-...
En "bättre" och längre artikel.

""We have concerns (about the 360 version of Rage) because of the economics of the platform in terms of what it costs to go to multiple discs," Hollenshead said. "There is disc space issue on the 360, and if we cant find a clever way or compromise with Microsoft to address that issue... even though we feel the 360 has superior hardware, the size limitations may mean that we may not have as much texture density or resolution on the 360 version."

Senare säger dom att cell processorn har en högre teoretisk prestanda men det är ett jävla gnetande för att få fram all prestanda.

Visst jag hejjar lite på att ps3an ska vinna kriget mot 360n, MEN tycker att alla fanboys ska inse att båda maskinerna är riktigt bra maskiner som klarar av dom flesta spel lika bra. Visst är det en fördel att ha större lagringsutrymme, men 360n är lättare att utveckla till så det är väldigt jämnt.

I slutändan tror jag att ps3an kommer ha fler antal sålda konsoller än 360n eftersom uppföljaren till 360n kommer komma tidigare och ps3an kommer vara kvar på marknaden några år till efter ps4an lanseras.

Medlem

Lär ju inte vara någon större skillnad. Och andra sidan är det ju längre laddnings tider på ps3an Tur man har både ock. och andra sidan vetifan om jag tänkt spela spelet.

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Glöm inte bort att spelet kommer behöva installeras på PS3 eftersom läshastigheten på bluray är lägre, Och de måste därmed precis som andra PS3 spel behöva slösa flera gigs hårddisksutrymme för att kunna spela överhuvudtaget, Grafikskillnaden mellan de två konsoll versionerna lär också vara minimal.

Det följer ju med en hårddisk till ps3 just för att utvecklare skall kunna dra nytta av den. Ett av problemen med 360n är ju att det släpptes en core modell utan hårddisk vilket gör att många utvecklare inte vill ha ett krav att installera något för att undvika att stänga ute någon.
Vem skulle inte installera ett spel för att få snabbare laddningstider eller liknande?
Som van pc spelare skulle jag alltid göra det i alla fall om det fanns som val.

Medlem

DVD-versionen och Blu-Ray-versionen till PC lär ju ändå vara samma spel, eftersom allt ändå installeras på hårddisk, enligt PC-spels-tradition, och därför inte har behovet att byta DVD stup i kvarten under spelets gång, som ett TV-spel skulle behöva.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av lyrael:

Lär ju inte vara någon större skillnad. Och andra sidan är det ju längre laddnings tider på ps3an Tur man har både ock. och andra sidan vetifan om jag tänkt spela spelet.

Har du någon källa på att det är längre laddingstider till ps3an? Dom borde vara kortare eftersom Sony tillåter att Spelutvecklarna installerar delar av spelet.

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:

När släpptes Xbox 360? Känns lite väl tidigt för att den ska vara uträknad tekniskt sett eller?

Både PS3 och Xbox 360 är utdaterade sedan långt tillbaka.
EDIT: kanske inte stämmer riktigt men jag tror ni förstår till en viss del vad jag menar.
Appropå PC vs Konsol så "påstår" jag att anledningen till att spel portade från konsol till pc inte har lika mycket ögongodis är för att texturerna mm har lägre upplösning på konsol. Rätta mig gärna ifall jag har fel.


signatur

<3

Inaktiv

Bara jag som är lite förvånad över kraftig edge-bleeding med dof? Tänker främst på bilden med två karlar som löper. Men vad vet jag, kanske är en feature!


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Glöm inte bort att spelet kommer behöva installeras på PS3 eftersom läshastigheten på bluray är lägre, Och de måste därmed precis som andra PS3 spel behöva slösa flera gigs hårddisksutrymme för att kunna spela överhuvudtaget, Grafikskillnaden mellan de två konsoll versionerna lär också vara minimal.

En del av laddningstiderna är optimering av placeringen av datan på skivan.
Man kan få snabbare laddningstider med optimering av placeringen, men det kräver ju en del jobb och fungerar inte i alla lägen.

Medlem
Skrivet av Rawle:

Bara jag som är lite förvånad över kraftig edge-bleeding med dof? Tänker främst på bilden med två karlar som löper. Men vad vet jag, kanske är en feature!

Nä, jag tänkte också på det. Men såna detaljer verkar vara "trendiga" för tillfället (bloom är en annan hipp effekt) så hoppeligen sansar dom sig snart.


signatur
Medlem

Id-spel på konsol? Blasphemy! Madness! :evil:

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser PC och ps3 versionen likadana ut så har Carmack misslyckats i mina ögon och bör se över hans historia som programmerare. Men men, det kanske bara är jag som tycker att PC spel ska pressa hårdvaran istället för att anpassas till konsoler.

En tröstande tanke är väl iaf att konsol-versionerna lär ligga på 5-25 fps som vanligt, medans PC inte har några direkta gränser alls Plus att vi sen har AA, högre upplösningar och annat krafs att kötta på.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Id-spel på konsol? Blasphemy! Madness! :evil:

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser PC och ps3 versionen likadana ut så har Carmack misslyckats i mina ögon och bör se över hans historia som programmerare. Men men, det kanske bara är jag som tycker att PC spel ska pressa hårdvaran istället för att anpassas till konsoler.

En tröstande tanke är väl iaf att konsol-versionerna lär ligga på 5-25 fps som vanligt, medans PC inte har några direkta gränser alls Plus att vi sen har AA, högre upplösningar och annat krafs att kötta på.

Du blir du väl ledsen när jag säger att RAGE är designat för att köras i 60 FPS (60Hz) över alla plattformar.

Medlem

Xbox suckss hahaha

Medlem
Skrivet av Gortie:

Hmmm. Det finns ju gott om spel som ligger på mer än 2 DVD så det kan ju inte vara så där vansinnigt jävla dyrt. Tycker det låter misstänkt mycket som en bortförklaring man har kommit på i all hast. Det skulle inte förvåna mig om dom faktiskt har slagit i taket när det gäller prestanda i boxen. Något som MS säkert inte vill ha ut-basunerat.

Jag älskar alla mina leksaker, inklusive krysslådan, men den har ju trots allt varit med ett tag nu och med tanke på ID's förmåga att köra på "mega textures" och annat godis så låter det fan så mycket troligare att 360n inte pallar (för lite minne att lägga dessa gigantiska texturer i kanske?) än att det skulle vara för dyrt med en DVD till.

360n har faktiskt mer minne att använda än ps3an, så en minnesbrist är inte problemet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av LoCK:
Skrivet av Mr. Bravo:

Id-spel på konsol? Blasphemy! Madness! :evil:

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ser PC och ps3 versionen likadana ut så har Carmack misslyckats i mina ögon och bör se över hans historia som programmerare. Men men, det kanske bara är jag som tycker att PC spel ska pressa hårdvaran istället för att anpassas till konsoler.

En tröstande tanke är väl iaf att konsol-versionerna lär ligga på 5-25 fps som vanligt, medans PC inte har några direkta gränser alls Plus att vi sen har AA, högre upplösningar och annat krafs att kötta på.

Du blir du väl ledsen när jag säger att RAGE är designat för att köras i 60 FPS (60Hz) över alla plattformar.

Ja och hur många spel till 360 t.ex. ligger verkligen på den fps de ska ligga på och då utan att droppa stup i kvarten? Kan nästan lova att Rage till både 360 och PS3 inte kommer kunna hålla 60fps genom hela spelet ( inte ens hälften av spelet).

Medlem

ps3 ftw!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

360:n är grymt mkt starkare än PS3:an. Dom flesta säger att PS3 har mer krut i teorin, men hehe...dom får ju aldrig ut det i praktiken =)... Så skulle vara skönt om dom som säger det slutar säga det :P.

Aja, nu kommer ju uppdateringen till 360:n så du kan lägga in spel på hårddisken. Men tillskillnad ifrån PS3 så är det valfritt. Så det kommer bergis komma så du ladda ner sista skivan istället. Skivor i allmänhet är ändå "ute" redan nu, vare sig det är blu-ray eller dvd.

Och alltså, varenda spel som finns ute är läckrare på 360 om man jämför med PS3:an. Det är sanningen...Hårt slag mot Sony =P...Ne, peace out.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

360:n är grymt mkt starkare än PS3:an. Dom flesta säger att PS3 har mer krut i teorin, men hehe...dom får ju aldrig ut det i praktiken =)... Så skulle vara skönt om dom som säger det slutar säga det :P.

Aja, nu kommer ju uppdateringen till 360:n så du kan lägga in spel på hårddisken. Men tillskillnad ifrån PS3 så är det valfritt. Så det kommer bergis komma så du ladda ner sista skivan istället. Skivor i allmänhet är ändå "ute" redan nu, vare sig det är blu-ray eller dvd.

Och alltså, varenda spel som finns ute är läckrare på 360 om man jämför med PS3:an. Det är sanningen...Hårt slag mot Sony =P...Ne, peace out.

jo det är ju därför ps3 versionen bara behöver en skiva och har bättre grafik


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Hur många DVD-skivor kommer det krävas till WII?

Medlem

Fördel med Ps3 är ju klart Blu-Ray
Så där förlorar ju MS men men.

Medlem

"Let me be clear, this is an open question, we have these tech issues and we are working with Microsoft to solve them.""

Gäsp, Aftonbladet artikel.

Sen kan man fråga sig hur det kommer vara när spelet släpps eftersom det brukar vara PS3an som har lowres textures när man jämför multiplatformspel. Vilket beror på det begränsade tillgängliga minnet på konsollen.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Elit-mannen:

360:n är grymt mkt starkare än PS3:an. Dom flesta säger att PS3 har mer krut i teorin, men hehe...dom får ju aldrig ut det i praktiken =)... Så skulle vara skönt om dom som säger det slutar säga det :P.

Aja, nu kommer ju uppdateringen till 360:n så du kan lägga in spel på hårddisken. Men tillskillnad ifrån PS3 så är det valfritt. Så det kommer bergis komma så du ladda ner sista skivan istället. Skivor i allmänhet är ändå "ute" redan nu, vare sig det är blu-ray eller dvd.

Och alltså, varenda spel som finns ute är läckrare på 360 om man jämför med PS3:an. Det är sanningen...Hårt slag mot Sony =P...Ne, peace out.

jo det är ju därför ps3 versionen bara behöver en skiva och har bättre grafik

Haha va ? Det är så här att om 360:n hade blu-ray så skulle inte PS3 vara ens lite nära i grafik.

360:n är mkt råstarkare, det enda som är bra med ps3 är blu-ray. Sen är allt kapuuutt.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Elit-mannen:

360:n är grymt mkt starkare än PS3:an. Dom flesta säger att PS3 har mer krut i teorin, men hehe...dom får ju aldrig ut det i praktiken =)... Så skulle vara skönt om dom som säger det slutar säga det :P.

Aja, nu kommer ju uppdateringen till 360:n så du kan lägga in spel på hårddisken. Men tillskillnad ifrån PS3 så är det valfritt. Så det kommer bergis komma så du ladda ner sista skivan istället. Skivor i allmänhet är ändå "ute" redan nu, vare sig det är blu-ray eller dvd.

Och alltså, varenda spel som finns ute är läckrare på 360 om man jämför med PS3:an. Det är sanningen...Hårt slag mot Sony =P...Ne, peace out.

jo det är ju därför ps3 versionen bara behöver en skiva och har bättre grafik

Haha va ? Det är så här att om 360:n hade blu-ray så skulle inte PS3 vara ens lite nära i grafik.

360:n är mkt råstarkare, det enda som är bra med ps3 är blu-ray. Sen är allt kapuuutt.

Suck, sluta nu fanboy...
--------------------------------------------------------------

Angående spelet så tror jag inte att det kommer vara någon större skillnad mellan 360 och de andra plattformerna. Jag menar, hur många är det som koncentrerar sig på att en sten är lite suddig i utkanten av bilden, när det står 3 väldetaljerade gubbar och skjuter mot en?

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

360:n är grymt mkt starkare än PS3:an. Dom flesta säger att PS3 har mer krut i teorin, men hehe...dom får ju aldrig ut det i praktiken =)... Så skulle vara skönt om dom som säger det slutar säga det :P.

Aja, nu kommer ju uppdateringen till 360:n så du kan lägga in spel på hårddisken. Men tillskillnad ifrån PS3 så är det valfritt. Så det kommer bergis komma så du ladda ner sista skivan istället. Skivor i allmänhet är ändå "ute" redan nu, vare sig det är blu-ray eller dvd.

Och alltså, varenda spel som finns ute är läckrare på 360 om man jämför med PS3:an. Det är sanningen...Hårt slag mot Sony =P...Ne, peace out.

orka en till fanboy:P
klicka dig tillbaks till gametrailers

Medlem

Vadå en fanboy? Det är sant. PC är mest kraftfull, sedan Xbox 360 och sen PS3. PS3:an är en bra maskin, kommer köpa en snart pga blu-ray, älskar film. Men att spela spel på PS3:an är det dummaste man kan göra. Varför spela spel på Ps3 då du får mycket bättre på X360? Och varför se film på X360 då du får mycket bättre på PS3?

\\ Käka lite protein och ut på stranden era nördar =)...

Medlem

Och jag måste få fråga varför ni skriver fanboy? Det känns lite fjortis-aktigt =\ ... Typ 15 år och fått lite pubis på pungen.

Medlem

Första PC spelet på blu-ray skiva? Vilket var första pc spelet på dvd, det kom ungefär när farcry släpptes va?

Medlem

512 mb minne i 360n är inte så mkt att skryta med direkt

Medlem
Skrivet av Snowman01:

512 mb minne i 360n är inte så mkt att skryta med direkt

Det är ju inte direkt samma sak som 512 mb i en konsoll och 512 mb i en dator...

Medlem
Skrivet av Snowman01:

512 mb minne i 360n är inte så mkt att skryta med direkt

Vet du inte vad du pratar om är det bäst att hålla käft.

saxat från technabob.com.

According to this post by Ozymandias (who happens to work for Microsoft,) the Xbox 360 reserves approximately 32MB of it’s RAM for the System, including the kernel, device drivers, Xbox Guide, friends lists, voice/text messages, achievement lists, gamercards, Live Marketplace, 1-1 chat, virtual keyboard, and the music player. That leaves about 480MB of RAM for game developers use any way they want.

In contrast, the PlayStation 3 is estimated to use about 96MB for System overhead, plus an additional 9MB for friends list functionality. So right out of the gate, PlayStation 3 developers end up with 73MB less available RAM than an Xbox 360 title with the same basic features enabled. Plus, it’s reported that in-game e-commerce capability wastes another 60MB of RAM. On top of all this, Sony’s memory architecture says that 50% of all RAM is for graphics, and the other 50% is for application use, further limiting developer freedom.

These memory architecture decisions, along with the reduction in available memory could be part of why cross-platform titles are looking better on the Xbox 360 than on the PS3, especially for games that started on the 360 and were ported to the PS3.

Medlem

Trevligt, ännu en anledning till varför hardcore gamers ska välja PS3!

Skriv svar