62 år sen Dagen D

Medlem

Jag håller med om att det är lättare att hitta en anledning att fira D-Day än nationaldagen och det känns lite beige - baksidan av att vara ett neturalt land kanske... Vi moderna svenskar har inte betalat något för det vi har... inte som finnarna, norska grannarna för att nämna några exempel...

För övrigt tycker jag att alla som klagar på USA och amerikaner i allmänhet luktar kiss. Inse att du är duperad av media.

Jag kammar skägget och tar av mig min sporthatt för alla som deltog i dagen D. En viktig dag för europa men framför allt för spelutvecklare genom tiderna.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

D-day gav hitler ett tvåfrontskrig, så var oerhört viktigt. Kanske någon redan skrivit, orkade inte läsa allt.

Y-front menar du väll?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Samtliga armeér var ju beroende av varandra.

Medlem
Skrivet av bastard:

Alla som spelat valfritt WW2-FPS vet ju att det var en ensam amerikan som avgjorde kriget...

lmao! good one!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

3 front krig som någon ytrade med odert "Y" . Jo, detta är sant. det är t.om skrivet om det. Tyskland slår nog listan av o ha front krig. Och om man räknar me den italienska och de fria Franska styrkornas erövrig i södra och östra vischy/ och italien så blir det 4.

Medlem

Om man ser längre bak i tiden så tror jag aldrig WW1 o WW2 aldrig hande existerat för en mans skull. Förövrigt var det ju inte Tyskland i sig som startade ww1 utan des bundsförvand Österike/Ungern.

Gissa vem jag tänker på..

Black hand nån? spelat oblivion? haha

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Inte särskilt sannolikt då rödgardisterna redan var på frammarsch. Vi hade sannolikt pratat ryska isåfall. Dock så hade vi fortfarande tvingat underkasta oss en galen gubbe med mustasch(stalin).

Det är bara en tidsfråga innan det dyker upp nåt nytt.. är det inte kommunister så är det islamister


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Ja sen kommer väl satanisterna

Inaktiv
Medlem

Natas skit bra skrivet


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Sorry om jag verkar hjärndöd nu men jag kan inte hitta natas inlägg på denna tråden:<

12
Skriv svar