Efter många års utveckling har PR-maskineriet kring mmo-spelet #Wildstar slutligen hoppat igång, vilket bland annat innebär att utvecklarna #Carbine Studios har börjat prata mer med pressen. Med lagom kaxig attityd har Carbines Stephan Frost (snyggt efternamn!) talat med MCV.

Som vi vet fortsätter #World of Warcraft att tappa spelare. Frost tror att Wildstar kan fylla det tomrummet.

– Vi lever i en tid då WoW förlorar prenumeranter och vi kan fylla det tomrummet för folk som vill ha ett mmo som är djupt och hardcore men också lättillgängligt, säger Frost.

– Genom visningar på evenemang och genom beta-tester har vi sett att mmo-spelare förstår vårt spel. De kan se förbättringarna vi gjort och att spelet är ganska coolt.

Några nyheter som skiljer Wildstar från mängden är path-systemet, möjligheten att bygga och inreda ett eget hus, samt War Plots – pvp-räder där två lag försöker invadera varandras fort.

Carbine bekräftade nyligen också att de tänker dyka upp under årets E3-mässa. Kanske får vi se de två sista raserna och klasserna.