Carbine: "Vi kan fylla tomrummet efter WoW"

Medlem
Medlem

Jag tror Wildstar blir bra och jag kommer helt klart testa det.

Dock håller jag tummarna för Archeage när det kommer i slutet av året. Det verkar helt klart vara det mest intressanta MMORPG:et på länge, då det blandar sandbox och themepark (Sandpark).
Om inte annat öppnar det upp mer åt sandbox hållet för framtida MMORPGs.

Medlem

Bara roligt att de finns de som kämpar för att slå WoW, helt rätt inställning!

Tror Wildstar kan bli roligt.

Medlem
Skrivet av KliLöw:

Problemet med dagens MMOs är att utvecklare förutsätter att folk är dumma och ger dig en fast väg och fasta situationer. Hej här är level 1 du ska till 60 sen ska du se ut som alla andra och har en fast roll. Gud va roligt!

Ge mig SWG i första släppet. Springa runt och jaga läder från exotiska djur till en crafter, eller stå på en bar och spela musik.

Ge oss mer frihet, tvinga inte alla att köra en 20 manna raid och köra heroic dungeon för bästa gearför att kunna vara bäst i nästa raid.

nej nu får jag lägga av innan jag både repeterar mig och spräcker ett blodkärl i huvudet av irritation

Nej. Problemet är att du blandar ihop Themepark MMO:s som WoW, GW2 och Everquest med Sandbox MMO:s som SWG, EVE och Darkfall.

Det är ju ganska självklart att du vill ha ett sandbox MMO och då är Wildstar ingenting för dig.

Medlem
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT. Jag ger spelet ett par månader, sen lär det förvandlas till ett klassiskt free-to-play med premium funktioner och en hutlös ingame shop med tveklöst lustig valuta och störst plånbok får njuta mest av spelet.

Jag håller faktiskt med här, NCSOFT innebär varningstecken. Personligen hoppades jag att GW2 skulle bli spelet som fick mig att ändra på det synsättet, men tyvärr blev det samma visa även där. Det finns inte ett enda NCSOFT-producerat spel som hållit längre än några månader för mig. Varningsklockor. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En fördel är ju live action inte så du bara står stilla. Men vi får väll s hur det het här kommer bli =). Själv är jag sugen på FF 14 realm, inte kommit med i någon beta men kommer köra det på mina ps3a :).

Medlem
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT.

Skrivet av oudiose:

Är jag den ända som vill lira ett riktigt bra mmo med mina polare igen? >.> Skit taggad på att hitta något nytt

Ända och enda är två väldigt olika saker. Inte för att vara den som är den, men för helvete.
Trots att FZ:s kommentarfält oftast fylls av orgier i särskrivning, dubbla konsonanter där så inte bör vara och allehanda övriga felskrivningar är ändå (inte "endå", ni som får för er att skriva en sådan styggelse) denna felskrivning bara bisarrt dålig. En ända är synonymt med en stjärt. Enda är ett ord för att benämna något enskilt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT.

Skrivet av oudiose:

Är jag den ända som vill lira ett riktigt bra mmo med mina polare igen? >.> Skit taggad på att hitta något nytt

Ända och enda är två väldigt olika saker. Inte för att vara den som är den, men för helvete.
Trots att FZ:s kommentarfält oftast fylls av orgier i särskrivning, dubbla konsonanter där så inte bör vara och allehanda övriga felskrivningar är ändå (inte "endå", ni som får för er att skriva en sådan styggelse) denna felskrivning bara bisarrt dålig. En ända är synonymt med en stjärt. Enda är ett ord för att benämna något enskilt.

Jag vet, jag gör samma jävla fel vartenda gång.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT. Jag ger spelet ett par månader, sen lär det förvandlas till ett klassiskt free-to-play med premium funktioner och en hutlös ingame shop med tveklöst lustig valuta och störst plånbok får njuta mest av spelet.

Ja, mest troligen. Det är så det alltid sett ut med NCSOFT så förmodligen upprepar sig historien även denna gång.

Skrivet av Brandter:
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Eum, nej. Det beror på att Blizzard har förstört allt som var roligt med WoW.

*suck* Återigen dessa tramsiga floskler från newfags som tror de får e-peen när de flamear på wow. Ni som inte spelar eller har spelat kan hålla käft, börjar bli tröttsamt. Jag har spelat on/off sedan pre, Blizzard har inte förstört spelet. Givetvis har de gjort flera misstag, men i det stora hela väger fördelarna ut nackdelarna anyday. Det som gör att WoW ser en minskning i spelarantal beror på att folk börjar tröttna på MoP och vill ha nytt xpac, samt att många servrar är low pop men Blizzard(Läs: Activision) är för giriga för att göra något åt det. Istället för att mergea servrar så sänker man priset (tillfälligt) på realm transfer så att spelare, i någon bisarr digital urbanisering flyr till de redan överbefolkade high pop servrarna.

Wow har sina brister, men är fortfarande ett oerhört roligt och bra spel, betydligt bättre än det var pre-och bc. Att kritisera det är bra, men att sitta och hosta ur sig trams när man uppenbarligen har noll koll blir bara tröttsamt, så gtfo plz som vi säger ingame.

Skrivet av Hannu:

Vad är wow?

Bara en av världens mest spelade PC titlar. Men finns inte på konsol tyvärr ;_;

Skrivet av deadlotus:

Bara roligt att de finns de som kämpar för att slå WoW, helt rätt inställning!

Tror Wildstar kan bli roligt.

Fel. Helt fel inställning är det. Jag själv är lite nyfiken på Wildstar och kommer troligtvis att spela det, inte som någon ersättning för WoW, för det kan det aldrig bli, utan som ett komplement alternativt ett sidospel i brist på annat. Att man öppet går ut och säger att man ska bli WoW-Dödaren, WoW-ersättaren eller i det här fallet väljer orden "Vi fyller tomrummet efter wow" (som om wow vore dött, fyi har dem fortf. 7,5+ M aktiva spelare ) är rena självmålet. Var man Istället borde göra är att inte nämna wow ö.h.t - man säger ingenting om det utan kör sitt egna race. Att försöka ge sig på en sådan gigant när man inte klarar av det är bara korkat och vansinnigt. Det kommer leda till att spelet dör ut fortare. Nu är det ju, som någon redan skrev, NCSOFT som ligger bakom, så redan där är varningstecknen stora och blinkar rött. Vi vet att dem tidigare inte dragit sig för att aggressivt exploatera sönder för maximal profit. Att utöver detta säga att "vi fyller tomrummet efter wow" (*facepalm*) är så obotligt korkat så nu förtjänar dem inget annat än att dö ut efter ett par månader. Vi har sett det förr, remember; Aion, Age of Conan, Warhammer Online, Rift, SWTOR, osv osv..

Medlem

Wildstar är lite stelt och combat påminner mycket om GW2. Animationerna kopplar inte och du har ett väldigt begränsat antal abilities.

Jag tror Wildstar kommer bli mer en konkurrent till GW2 och Neverwinter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Om inte Wildstar kan hålla mig fast minst ett halvår så lär det finnas väldigt få MMO som kan, möjligen "Titan" då det kommer.

Wildstar har alla saker jag saknat från Vanilla/BC WoW samt mycket mer, och det är det som lockar mig. Men det har oxo ett antal funktioner som jag hatar.

Inaktiv
Skrivet av User:
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT. Jag ger spelet ett par månader, sen lär det förvandlas till ett klassiskt free-to-play med premium funktioner och en hutlös ingame shop med tveklöst lustig valuta och störst plånbok får njuta mest av spelet.

Ja, mest troligen. Det är så det alltid sett ut med NCSOFT så förmodligen upprepar sig historien även denna gång.

Skrivet av Brandter:
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Eum, nej. Det beror på att Blizzard har förstört allt som var roligt med WoW.

*suck* Återigen dessa tramsiga floskler från newfags som tror de får e-peen när de flamear på wow. Ni som inte spelar eller har spelat kan hålla käft, börjar bli tröttsamt. Jag har spelat on/off sedan pre, Blizzard har inte förstört spelet. Givetvis har de gjort flera misstag, men i det stora hela väger fördelarna ut nackdelarna anyday. Det som gör att WoW ser en minskning i spelarantal beror på att folk börjar tröttna på MoP och vill ha nytt xpac, samt att många servrar är low pop men Blizzard(Läs: Activision) är för giriga för att göra något åt det. Istället för att mergea servrar så sänker man priset (tillfälligt) på realm transfer så att spelare, i någon bisarr digital urbanisering flyr till de redan överbefolkade high pop servrarna.

Wow har sina brister, men är fortfarande ett oerhört roligt och bra spel, betydligt bättre än det var pre-och bc. Att kritisera det är bra, men att sitta och hosta ur sig trams när man uppenbarligen har noll koll blir bara tröttsamt, så gtfo plz som vi säger ingame.

Skrivet av Hannu:

Vad är wow?

Bara en av världens mest spelade PC titlar. Men finns inte på konsol tyvärr ;_;

Skrivet av deadlotus:

Bara roligt att de finns de som kämpar för att slå WoW, helt rätt inställning!

Tror Wildstar kan bli roligt.

Fel. Helt fel inställning är det. Jag själv är lite nyfiken på Wildstar och kommer troligtvis att spela det, inte som någon ersättning för WoW, för det kan det aldrig bli, utan som ett komplement alternativt ett sidospel i brist på annat. Att man öppet går ut och säger att man ska bli WoW-Dödaren, WoW-ersättaren eller i det här fallet väljer orden "Vi fyller tomrummet efter wow" (som om wow vore dött, fyi har dem fortf. 7,5+ M aktiva spelare ) är rena självmålet. Var man Istället borde göra är att inte nämna wow ö.h.t - man säger ingenting om det utan kör sitt egna race. Att försöka ge sig på en sådan gigant när man inte klarar av det är bara korkat och vansinnigt. Det kommer leda till att spelet dör ut fortare. Nu är det ju, som någon redan skrev, NCSOFT som ligger bakom, så redan där är varningstecknen stora och blinkar rött. Vi vet att dem tidigare inte dragit sig för att aggressivt exploatera sönder för maximal profit. Att utöver detta säga att "vi fyller tomrummet efter wow" (*facepalm*) är så obotligt korkat så nu förtjänar dem inget annat än att dö ut efter ett par månader. Vi har sett det förr, remember; Aion, Age of Conan, Warhammer Online, Rift, SWTOR, osv osv..

Då ska du nog vara tyst själv som sitter som alla fanboys och inte ser problemen som har dykt upp med wow. Allt som var roligt i vanilla/TBC är borta, nerdummat och system som är så förbannat fåniga att de inte har en plats i wow. Pet battles som exempel, snacka om att bara försöka locka folk att inte logga ut direkt efter raider. Det var bra i början på cataclysm, instanserna var svåra och roliga, sen kom firelands och allt blev idiotenkelt istället. Det största bottennappet som har kommit ifrån blizzard är Wrath of the lich king tillsammans med releasen av D3. Wrath den utan tvekan sämsta expansionen blizzard har gjort, allt är fel med den. Det enda bra som kom därifrån var Ulduar som var en bra instans, resten var skräp. Wow dog för mig iom mop, man tog bort talentsystemet för att folk valde "fel" för enkelt. Rift är överlägset bättre på klassystem och talents, det lider istället av för lite content.

Medlem

Hoppas de försöker fylla det på rätt sätt då. Det funkar inte att bara göra en klon i en annan kostym - otaliga exempel på hur fort den klicken spelare drar vidare i sådana fall.

Om jag skulle försöka mig på att säga vad som hållit mig fast i WoW mer eller mindre så är det utan tvekan själva flytet då man spelar - kameran, rörelsemönster osv bara känns okrystat. Det är det jag utsätts för mest i hela spelet såvida jag inte står still och bara tittar på omgivningen då. Känns detta osmidigt så tappar jag intresset snabbare.

Medlem

Wow är som en första kärlek. Även om det kommer andra efter så kommer de inte vara likadant. Någon gång i framtiden hittar man kanske sin nya kärlek men när och om vet man aldrig.

Medlem

WildStar har stor chans att bli ett grymt mmorpg så länge dom inte skickar ut spelet utan att det är klart. Tycker om att dom tar sin tid och inte lovar massa skit!!


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Inaktiv
Skrivet av Brandter:
Skrivet av User:
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT. Jag ger spelet ett par månader, sen lär det förvandlas till ett klassiskt free-to-play med premium funktioner och en hutlös ingame shop med tveklöst lustig valuta och störst plånbok får njuta mest av spelet.

Ja, mest troligen. Det är så det alltid sett ut med NCSOFT så förmodligen upprepar sig historien även denna gång.

Skrivet av Brandter:
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Eum, nej. Det beror på att Blizzard har förstört allt som var roligt med WoW.

*suck* Återigen dessa tramsiga floskler från newfags som tror de får e-peen när de flamear på wow. Ni som inte spelar eller har spelat kan hålla käft, börjar bli tröttsamt. Jag har spelat on/off sedan pre, Blizzard har inte förstört spelet. Givetvis har de gjort flera misstag, men i det stora hela väger fördelarna ut nackdelarna anyday. Det som gör att WoW ser en minskning i spelarantal beror på att folk börjar tröttna på MoP och vill ha nytt xpac, samt att många servrar är low pop men Blizzard(Läs: Activision) är för giriga för att göra något åt det. Istället för att mergea servrar så sänker man priset (tillfälligt) på realm transfer så att spelare, i någon bisarr digital urbanisering flyr till de redan överbefolkade high pop servrarna.

Wow har sina brister, men är fortfarande ett oerhört roligt och bra spel, betydligt bättre än det var pre-och bc. Att kritisera det är bra, men att sitta och hosta ur sig trams när man uppenbarligen har noll koll blir bara tröttsamt, så gtfo plz som vi säger ingame.

Skrivet av Hannu:

Vad är wow?

Bara en av världens mest spelade PC titlar. Men finns inte på konsol tyvärr ;_;

Skrivet av deadlotus:

Bara roligt att de finns de som kämpar för att slå WoW, helt rätt inställning!

Tror Wildstar kan bli roligt.

Fel. Helt fel inställning är det. Jag själv är lite nyfiken på Wildstar och kommer troligtvis att spela det, inte som någon ersättning för WoW, för det kan det aldrig bli, utan som ett komplement alternativt ett sidospel i brist på annat. Att man öppet går ut och säger att man ska bli WoW-Dödaren, WoW-ersättaren eller i det här fallet väljer orden "Vi fyller tomrummet efter wow" (som om wow vore dött, fyi har dem fortf. 7,5+ M aktiva spelare ) är rena självmålet. Var man Istället borde göra är att inte nämna wow ö.h.t - man säger ingenting om det utan kör sitt egna race. Att försöka ge sig på en sådan gigant när man inte klarar av det är bara korkat och vansinnigt. Det kommer leda till att spelet dör ut fortare. Nu är det ju, som någon redan skrev, NCSOFT som ligger bakom, så redan där är varningstecknen stora och blinkar rött. Vi vet att dem tidigare inte dragit sig för att aggressivt exploatera sönder för maximal profit. Att utöver detta säga att "vi fyller tomrummet efter wow" (*facepalm*) är så obotligt korkat så nu förtjänar dem inget annat än att dö ut efter ett par månader. Vi har sett det förr, remember; Aion, Age of Conan, Warhammer Online, Rift, SWTOR, osv osv..

Då ska du nog vara tyst själv som sitter som alla fanboys och inte ser problemen som har dykt upp med wow. Allt som var roligt i vanilla/TBC är borta, nerdummat och system som är så förbannat fåniga att de inte har en plats i wow. Pet battles som exempel, snacka om att bara försöka locka folk att inte logga ut direkt efter raider. Det var bra i början på cataclysm, instanserna var svåra och roliga, sen kom firelands och allt blev idiotenkelt istället. Det största bottennappet som har kommit ifrån blizzard är Wrath of the lich king tillsammans med releasen av D3. Wrath den utan tvekan sämsta expansionen blizzard har gjort, allt är fel med den. Det enda bra som kom därifrån var Ulduar som var en bra instans, resten var skräp. Wow dog för mig iom mop, man tog bort talentsystemet för att folk valde "fel" för enkelt. Rift är överlägset bättre på klassystem och talents, det lider istället av för lite content.

Vad är borta som var så mycket bättre i Pre och Tbc? Ingenting är svaret. däremot är det många som påstår det, alltid är dem en av två saker; 1) Äldre spelare som lirade old school och slutade någon gång strax efter Tbc och lever kvar på nostalgin 2) Snorvalpar som knappt kunde gå när betan började och "har hört" att det är häftigt att tjata om pre-tbc i någon desperat ton om att försöka få status som old school. Mycket är förenklat, en del bra en del dåligt. Pet battles fungerar utmärkt, det är ett minigame som inte har något att göra med raids och tycker man inte om det kan man ignorera det totalt. Du jämför alltså Wotlk som de flesta spelare anser vara den bästa expansionen med D3 som är en utav de största flopparna i spelhistorien? GG. Ingen idé att diskutera med sådana som dig då man märker att ni inte är det minsta insatta. Dessutom går du endast på vad du själv tycker, din åsikt är att "allt utom Ulduar är skräp" men det är inte min. Har aldrig sagt att Rift är dåligt, tvärtom. Däremot misslyckas dem enormt när de försöker ersätta wow.

Medlem
Medlem
Skrivet av User:
Skrivet av Brandter:
Skrivet av User:
Skrivet av Segas:

Det ända som skrämmer mig är NCSOFT. Jag ger spelet ett par månader, sen lär det förvandlas till ett klassiskt free-to-play med premium funktioner och en hutlös ingame shop med tveklöst lustig valuta och störst plånbok får njuta mest av spelet.

Ja, mest troligen. Det är så det alltid sett ut med NCSOFT så förmodligen upprepar sig historien även denna gång.

Skrivet av Brandter:
Skrivet av Thane:

De har inte tänkt på att de som sluttat med WoW inte vill spela mmos?

Eum, nej. Det beror på att Blizzard har förstört allt som var roligt med WoW.

*suck* Återigen dessa tramsiga floskler från newfags som tror de får e-peen när de flamear på wow. Ni som inte spelar eller har spelat kan hålla käft, börjar bli tröttsamt. Jag har spelat on/off sedan pre, Blizzard har inte förstört spelet. Givetvis har de gjort flera misstag, men i det stora hela väger fördelarna ut nackdelarna anyday. Det som gör att WoW ser en minskning i spelarantal beror på att folk börjar tröttna på MoP och vill ha nytt xpac, samt att många servrar är low pop men Blizzard(Läs: Activision) är för giriga för att göra något åt det. Istället för att mergea servrar så sänker man priset (tillfälligt) på realm transfer så att spelare, i någon bisarr digital urbanisering flyr till de redan överbefolkade high pop servrarna.

Wow har sina brister, men är fortfarande ett oerhört roligt och bra spel, betydligt bättre än det var pre-och bc. Att kritisera det är bra, men att sitta och hosta ur sig trams när man uppenbarligen har noll koll blir bara tröttsamt, så gtfo plz som vi säger ingame.

Skrivet av Hannu:

Vad är wow?

Bara en av världens mest spelade PC titlar. Men finns inte på konsol tyvärr ;_;

Skrivet av deadlotus:

Bara roligt att de finns de som kämpar för att slå WoW, helt rätt inställning!

Tror Wildstar kan bli roligt.

Fel. Helt fel inställning är det. Jag själv är lite nyfiken på Wildstar och kommer troligtvis att spela det, inte som någon ersättning för WoW, för det kan det aldrig bli, utan som ett komplement alternativt ett sidospel i brist på annat. Att man öppet går ut och säger att man ska bli WoW-Dödaren, WoW-ersättaren eller i det här fallet väljer orden "Vi fyller tomrummet efter wow" (som om wow vore dött, fyi har dem fortf. 7,5+ M aktiva spelare ) är rena självmålet. Var man Istället borde göra är att inte nämna wow ö.h.t - man säger ingenting om det utan kör sitt egna race. Att försöka ge sig på en sådan gigant när man inte klarar av det är bara korkat och vansinnigt. Det kommer leda till att spelet dör ut fortare. Nu är det ju, som någon redan skrev, NCSOFT som ligger bakom, så redan där är varningstecknen stora och blinkar rött. Vi vet att dem tidigare inte dragit sig för att aggressivt exploatera sönder för maximal profit. Att utöver detta säga att "vi fyller tomrummet efter wow" (*facepalm*) är så obotligt korkat så nu förtjänar dem inget annat än att dö ut efter ett par månader. Vi har sett det förr, remember; Aion, Age of Conan, Warhammer Online, Rift, SWTOR, osv osv..

Då ska du nog vara tyst själv som sitter som alla fanboys och inte ser problemen som har dykt upp med wow. Allt som var roligt i vanilla/TBC är borta, nerdummat och system som är så förbannat fåniga att de inte har en plats i wow. Pet battles som exempel, snacka om att bara försöka locka folk att inte logga ut direkt efter raider. Det var bra i början på cataclysm, instanserna var svåra och roliga, sen kom firelands och allt blev idiotenkelt istället. Det största bottennappet som har kommit ifrån blizzard är Wrath of the lich king tillsammans med releasen av D3. Wrath den utan tvekan sämsta expansionen blizzard har gjort, allt är fel med den. Det enda bra som kom därifrån var Ulduar som var en bra instans, resten var skräp. Wow dog för mig iom mop, man tog bort talentsystemet för att folk valde "fel" för enkelt. Rift är överlägset bättre på klassystem och talents, det lider istället av för lite content.

Vad är borta som var så mycket bättre i Pre och Tbc? Ingenting är svaret. däremot är det många som påstår det, alltid är dem en av två saker; 1) Äldre spelare som lirade old school och slutade någon gång strax efter Tbc och lever kvar på nostalgin 2) Snorvalpar som knappt kunde gå när betan började och "har hört" att det är häftigt att tjata om pre-tbc i någon desperat ton om att försöka få status som old school. Mycket är förenklat, en del bra en del dåligt. Pet battles fungerar utmärkt, det är ett minigame som inte har något att göra med raids och tycker man inte om det kan man ignorera det totalt. Du jämför alltså Wotlk som de flesta spelare anser vara den bästa expansionen med D3 som är en utav de största flopparna i spelhistorien? GG. Ingen idé att diskutera med sådana som dig då man märker att ni inte är det minsta insatta. Dessutom går du endast på vad du själv tycker, din åsikt är att "allt utom Ulduar är skräp" men det är inte min. Har aldrig sagt att Rift är dåligt, tvärtom. Däremot misslyckas dem enormt när de försöker ersätta wow.

Det som var bra med WoW vanilla och tidigt i TBC var att det fanns en utmaning i spelet. Dungeons var mycket svårare än dom är idag och man fick inte epics så fort man tryckte på en knapp.

En spelare som spenderat mycket tid i dungeons hade fått ett välförtjänt fullt blått set (DS1). Sedan om man var lite mer hardcore kunde man gå med i en guild och börja samla epics i Molten Core.

Att få epics var inte så lätt och när man spelade i en guild som satsade på ta raids så kunde man inte bara dra ihop en pug. Det var planering, kunskap om ens egen klass och samarbete som gällde.

Allt det där försvann senare i mitten av TBC när Blizzard började nerfa heroics. Allt och alla fick epics från dungeons, quests och pug raids. Meningen med att ha en guild försvann och allt lagspel och kunskap om din klass försvann.

I WOTLK kunde man i stort sett pugga allt efter någon vecka. Allt var så lätt att Nihilum var tvungen att fuska på Lich King för att ha en chans på world first.
Spelarna blev allt sämre och snart var achievement och itemlevel det enda som bestämde hur bra någon var. Spelade ingen roll om det var en clicker med en tredjedel av sin pontentiella dps som spelade, det enda som räknades var item level och när det var så lätt så kunde det inte gå fel.
Ville man köra Naxx för att få loot var det omöjligt att komma med i en pug om man hade under 230 item level för att få level 200 item level loot.

MOP tog man bort talangträdet och en massa abilities från alla klasser för att göra spelet ännu enklare. Nu matar man på två knappar med stort sett alla klasser och kör bara rule #1 för att klara av alla bossar.

Spelet saknar utmaning, lagspel och loot får man i överflöd. Klasserna är så lika att man nästan kan spegla spelsätten. Inget känns unikt och roligt med klasserna, allt känns bara så generic.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fanatiker kommer alltid att skydda det de har satt på pelaren !

Medlem

Många som sitter och gnäller på att WoW är så simpelt och enkelt och var så mycket bättre förut. Tyvärr men det är inte sant. Något som dock stämmer är att det finns innehåll för en bredare publik än dom som raidar schemalagt 3-4 kvällar i veckan á 4-5 timmar per session. Är spelet nerdummat? Nja nä inte egentligen va? Är man less på spelet är det ju helt okej men man bör väl rimligt vis inte sitta och säga att allt var så otroligt mycket bättre förut.

Medlem

Raderat några onödiga inlägg.

Skärpning User och Segas! Ni behöver inte använda er av personangrepp och dålig ton.


signatur

Have a good time!

Medlem

Carbine: "Vi kan fylla tomrummet efter WoW"

Anton: "Aha! Fan vad schysst av er, grabbar!"


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ermus:

Expecting to beat WoW.

That is why you'll fail.

Indeed. Istället för att göra "ett bättre WoW" så gör något annat än WoW, som är bra på sitt sätt.

För gör man "ett bättre WoW" så kommer dom som inte gillar WoW inte vara intresserade nu heller. Dom som spelar WoW kommer stanna i WoW, för varför börja om från start och förlora allt dom har i WoW bara för att spelet är "lite bättre"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag har spelat mycket wow till mist kom ut. Jag har tittar på wildstar men som jag ser det ett skoj spel med men det har redan massa små brister i animeringar spel upplägg osv. Pvp i wow är ju ett stort fail och har alltid varit det, kanske på den biten blir det bättre? Annars är det dem små detaljerna som gör ett spel bra. Bara guildwars 2 har nått ända vägen dit.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Indeed. Istället för att göra "ett bättre WoW" så gör något annat än WoW, som är bra på sitt sätt.

Guild Wars 2 gjorde det på många punkter, men folk gnällde i alla fall, för många vill inte ha "annorlunda".

Medlem

Jag gillar verkligen allt jag sett av Wildstar än så länge!

12
Skriv svar