Vid en intervju med podcasten Seven Day Cooldown (uppsnappat av Develop) förklarar #Valve-bossen Gabe Newell utvecklarnas tystnad kring hett efterlängtade #Half-Life 3. Han låtsas visserligen prata om spelet "Ricochet 2", men det är uppenbart att det bara är ett kodord.

– När det gäller Ricochet 2 så får vi alltid det här problemet när vi pratar om saker för långt in i framtiden. I slutändan ändrar vi oss när vi går igenom och utvecklar saker, så medan vi tänker igenom det enorma projektet som är Ricochet 2, så kan du komma till en punkt där du säger att något överraskar oss på ett positivt sätt och något överraskar oss på ett negativt sätt, och du vet, vi vill vara super-transparenta kring framtiden med Ricochet 2, säger Gabe Newell.

– Problemet är att vi tror att de olika vändningarna vi går igenom antagligen skulle driva folk ännu mer galna än om vi bara håller tyst om det, tills vi kan vara väldigt tydliga kring vad som kommer hända härnäst.

Detta är alltså Gabe Newells något omständliga förklaring till varför vi inte fått höra något nytt om Half-Life-serien på många, många år nu. Håller du med om att det är bättre med tystnad tills saker och ting börjat klarna?

Bilden tillhör ~Thales1.