Nyckelord: massive-entertainment

168 artiklar i arkivet.

Filtrera
29

Massive: "Det fanns hjärta i World in Conflict"

Massive Entertainments audio director har jobbat tretton år på studion med allt från World in Conflict till högaktuella Far Cry 3. Han beskriver alla projekt som intressanta och utvecklande – men minns de allra första med särskild värme.

20

Massive – "Vi har mycket att bevisa"

Inom kort firar Massive Entertainment femton år – och släpper sin allra första actionsatsning. Vi tog ett snack med Malmö-studions vd om ett företag i konstant förändring och med en stark vilja att ta sin utveckling vidare.

26

Multiplayer i Far Cry 3

Vi intervjuar svenska Massive Entertainment för att få veta allt som galenskaperna i multiplayer.

31

Far Cry 3

De forna strategimästarna Massive står bakom multiplayer i Far Cry 3. Vi åkte till Malmö för att provspela och ta reda på varför de byter stort krig mot litet krig.

13

Svenskarna bakom nya Assassin's Creed

Ezios stiliga äventyr i Konstantinopel är inte det enda i Assassin’s Creed: Revelations. Bakom Desmonds avskalade och abstrakta nutidsresa står en svensk spelstudio med stora visioner.

16

00-talet enligt spelbranschen

00-talet är slut och medan tio år kanske inte är så mycket i andra medier har den relativt unga spelbranschen tagit sjumilakliv framåt. Vi ställde frågan "Vad har varit viktigast de senaste tio åren?" till en rad människor som antingen utvecklar eller skriver om de spel du njuter av.

0

Planeto söker folk

8

Tema: Spel som jobb - Producent

Spindeln i nätet sammanfattar rollen som producent, ett mångfacetterat yrke med massor av innehåll. I vår fjärde del på temat spel som yrke berättar tre producenter vad de egentligen får betalt för.

0

Tema: Spel som jobb - Ljudtekniker/musiker

Dags för den tredje delen intervjuer med svenska spelutvecklare om vad deras yrkesroller innebär. I dag är det ljudfolket som gör sina röster hörda.

20

Tema: Spel som jobb - Programmerare

Jolt-pimplande mattegenier med acne och problem att vistas i dagsljus? Nja, bilden av programmeraren tål att nyanseras. Vi har letat upp ett par svenska kodknackare som vänligt och villigt berättar om yrkets förutsättningar.

33

Tema: Spel som jobb - Grafiker/animatör

De gör det du ser när du spelar. Hur gör de? Hur gör du för att göra det de gör? Sex grafiker sjunger ut om yrke, utbildning, förväntningar och framtidstro.

13

World in Conflict: Soviet Assault

2007 kom World in Conflict, ett realtidsspel som inte bara bjöd på action utan även djup och otrolig grafik. Du kämpade för USA i det kalla kriget och många var vi som satt och flinade åt det fyrverkeri en välplacerad atombomb kan vara. 
Nu är WiC tillbaka, med fler fältslag och en ny uppsättning pansarvagnar - på det gamla Sovjets sida.