Nyckelord: irrational-games
122 artiklar i arkivet.
122 artiklar i arkivet.
Irrational Games blir av med två kända medarbetare. En av dem kan redan ha börjat jobba hos Uncharted-utvecklaren.
Irrational Games söker design manager. Ett av kraven är att personen ska ha släppt minst ett spel som fått 85 eller högre på Metacritic.
Irrational Games Ken Levine och Naughty Dogs Amy Hennig tar sig en längre pratstund om vad det innebär att skriva spelhistorier. Helt klart lyssningsvärt.
Säg hej till Boys of Silence, ett gäng grabbar som inte kan se, men istället använder sina trattförsedda skallar till att höra var du befinner dig.
De tuffaste motståndarna i Bioshock Infinite presenteras i filmform. Vi visar storskurk nummer två.
Det nya spelläget är en återgång till spelens krävande rötter och ska ge gamers en helt unik approach av Bioshock: Infinite.
Xcom-utvecklarna 2K Australia skiftar fokus till att hjälpa Irrational Games med nya Bioshock-liret – deras Xcom-reboot nedprioriteras.
Ken Levine på Irrational röjer att fladdermannens äventyr var en mustig inspirationskälla.
Fyra år efter originalet chockar Irrational Games oss med ett irrationellt lovande Bioshock. Det här är Infinite.
Ken Levine förklarar bakgrunden till den luftbundna linbanan i vårt filmarkiv.
Bygger på en idé som utvecklarna "gått och funderat på länge", enligt Irrational Games-chefen.
"Gamers skulle känna sig lurade", säger Bioshock-mannen Ken Levine.
Tio minuter gameplay, skärmdumpar och en lista över nödvändig information står på kvällens meny.
Alla ni som tycker det är trist att bli instängd i en klaustrofobisk miljö tillsammans med vettvillingar som inte vill någonting annat än att ta livet av dig på de mest plågsamma sätt, ni kan sluta läsa här. Ni andra, välkomna ner i djupet tillsammans med oss när vi recenserar Bioshock 2.