Bekräftat: Shadow of the Erdtree blir Elden Rings enda expansion

Robot
Bekräftat: Shadow of the Erdtree blir Elden Rings enda expansion

Men markerar inte nödvändigtvis slutet för Elden Ring-världen.

#Elden-ring, #Fromsoftware, #Hidetaka-miyazaki, #Shadow-of-the-erdtree


Medlem

Har för mig att det sagts innan att det skulle bli den enda, så jag är inte besviken. Tror jag gillar tanken på en jättestor mer än tre mindre.

Medlem

Ska bli kul att återvända en sista gång. Dags att göra en ny gubbe redo för xpac.
Såhär 2,5 år efter release så känner jag mig nästan mer redo för kommande storspel från fromsoft än utbyggnad av elden ring.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Såhär 2,5 år efter release så känner jag mig nästan mer redo för kommande storspel från fromsoft än utbyggnad av elden ring.

Detta! En DLC räcker gott och väl och därefter ser jag hellre att de börjar jobba på sitt nästa mästerverk istället, vilket jag ser fram emot med spänning!

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har för mig att det sagts innan att det skulle bli den enda, så jag är inte besviken.

Mjo, det nämndes i en intervju med IGN. Men nu är det väl mer av en bekräftelse.

"Miyazaki: We don't want to say this is the end of the Elden Ring saga for now. I think we said a similar thing at the end of Dark Souls 3. We didn't want to flatten those possibilities or put a pin in them just at that time. And it's a similar story with Elden Ring. We don't want to discourage the possibilities for that. There might be more ideas in the future.

We don't have any current plans to make a second DLC or a sequel, but we definitely don't want to snuff out that possibility. We think that there could well be something the future."

https://www.ign.com/articles/hidetaka-miyazaki-elden-ring-sha...

Skrivet av Dudinkalv:

Detta! En DLC räcker gott och väl och därefter ser jag hellre att de börjar jobba på sitt nästa mästerverk istället, vilket jag ser fram emot med spänning!

Dom har förmodligen jobbat på sitt nya spel i minst 2+ år. Om jag får gissa ser vi en teaser/trailer i år på deras kommande spel och release 2025. Ska bli sjukt intressant och se vad dom hittar på. Går dom tillbaka till större områden likt Dark Souls/Sekiro eller fortsätter dom med open world ala Elden Ring?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppas verkligen det blir i stil med souls/elden ring och inte nått RPG-lite i stil med bloodborne eller Sekiro, fan vilken besvikelse det hade varit

ZF
Medlem

Med den vetskapen blir det ju ännu tråkigare att expansionen bara kommer vara en kod.

Varför ens då göra complete edition. Hyllexponering kan knappast motivera numera.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mjo, det nämndes i en intervju med IGN. Men nu är det väl mer av en bekräftelse.

"Miyazaki: We don't want to say this is the end of the Elden Ring saga for now. I think we said a similar thing at the end of Dark Souls 3. We didn't want to flatten those possibilities or put a pin in them just at that time. And it's a similar story with Elden Ring. We don't want to discourage the possibilities for that. There might be more ideas in the future.

We don't have any current plans to make a second DLC or a sequel, but we definitely don't want to snuff out that possibility. We think that there could well be something the future."

https://www.ign.com/articles/hidetaka-miyazaki-elden-ring-sha...

Dom har förmodligen jobbat på sitt nya spel i minst 2+ år. Om jag får gissa ser vi en teaser/trailer i år på deras kommande spel och release 2025. Ska bli sjukt intressant och se vad dom hittar på. Går dom tillbaka till större områden likt Dark Souls/Sekiro eller fortsätter dom med open world ala Elden Ring?

Känns som att Dark Souls 4 eller remake av Bloodborne står näst på tur. Oavsett vad det blir så kommer jag glupskt ta för mig!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Känns som att Dark Souls 4 eller remake av Bloodborne står näst på tur. Oavsett vad det blir så kommer jag glupskt ta för mig!

Tror vi har tagit upp detta förut men jag tror personligen att det blir ett nytt IP. ;P

Spännande är det hur som helst!

Men först har vi en förmodad sjuhelsikes fin expansion till Elden Ring att ta oss igenom, inte så långt kvar nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tror vi har tagit upp detta förut men jag tror personligen att det blir ett nytt IP. ;P

Spännande är det hur som helst!

Men först har vi en förmodad sjuhelsikes fin expansion till Elden Ring att ta oss igenom, inte så långt kvar nu.

Hehe ja, det har vi.

Ett helt nytt IP hade varit det roligaste, helt klart. Blir oehört imponerad om de lyckas med ett nytt IP likt hur de gjorde med Sekiro. Galet bra spel trots att det skiljer sig så kraftigt från deras övriga titlar.

Jag är nästan rädd för expansionen. Mina förväntningar är så höga att jag har svårt att se hur det ens är möjligt att möta dem. Men From har lyckats förr.

17 dagar kvar!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hehe ja, det har vi.

Ett helt nytt IP hade varit det roligaste, helt klart. Blir oehört imponerad om de lyckas med ett nytt IP likt hur de gjorde med Sekiro. Galet bra spel trots att det skiljer sig så kraftigt från deras övriga titlar.

Jag är nästan rädd för expansionen. Mina förväntningar är så höga att jag har svårt att se hur det ens är möjligt att möta dem. Men From har lyckats förr.

17 dagar kvar!

Hade inte klagat på ett spel i kaliber med Sekiro, otroligt spel.

Jag tror nog FromSoft lyckas möta hypen på expansionen. Det kommer väl inte vara revolutionerande, utan "bara" mer av Elden Ring med nya inslag. Det kommer bli bra det här!

Jag önskar du hade rätt gällande 17 dagar men tyvärr är det släpp 21 juni. ;P

Fan att dom lade det på midsommar, åker alltid iväg då. Hoppas release är på natten till 21 och inte mitt under dagen, då hinner man lira lite och fortsätta dagen efter hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Hade inte klagat på ett spel i kaliber med Sekiro, otroligt spel.

Jag tror nog FromSoft lyckas möta hypen på expansionen. Det kommer väl inte vara revolutionerande, utan "bara" mer av Elden Ring med nya inslag. Det kommer bli bra det här!

Jag önskar du hade rätt gällande 17 dagar men tyvärr är det släpp 21 juni. ;P

Fan att dom lade det på midsommar, åker alltid iväg då. Hoppas release är på natten till 21 och inte mitt under dagen, då hinner man lira lite och fortsätta dagen efter hehe.

Nooo, jag läste fel på datumet. 😞😓

Jag skiter i att fira midsommar på det traditionella viset och kommer istället att fira i Elden Rings magiska värld.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En dyr expansion också.

Medlem
Skrivet av denza:

En dyr expansion också.

Samtidigt oså ett dlc som är större än många spel. Läst att det är minst 20tim långt

Medlem
Skrivet av denza:

En dyr expansion också.

Ett gott tecken på att vi får kvalité.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av submariner:

Samtidigt oså ett dlc som är större än många spel. Läst att det är minst 20tim långt

Inte bara större. Också väldigt mycket bättre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Känns som att Dark Souls 4 eller remake av Bloodborne står näst på tur. Oavsett vad det blir så kommer jag glupskt ta för mig!

Om Bloodborne 2 skulle komma till PS5 så hade jag nog varit tvungen att köpa en PS5.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar