Attack on Titan - (SPOILERFRI RECENSION)

Medlem

Mycket trevlig anime!

Avslutet tyckte jag var helt OK, inte mästerligt eller värdelöst, men bra nog, det kunde ha varit mycket sämre. Hade hoppats på något lite mörkare och mer melankoliskt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Brukar inte titta på anime, men blev intresserad då jag tyckte premissen var intressant. Gillade första och kanske andra säsongen. Tredje och fjärde blev så långt ifrån det som gjorde första säsongen intressant att jag gav upp. Det som kommit efter det har jag inte rört med tång.

Medlem

Tack för recensionen. Fick upp en riktig hype när jag läste den och såg fram emot en skön seriehelg 🙂 Tyvärr var det inget för mig. Alldeles för klyschig dialog, dålig musik, ointressanta monster och jag fick aldrig någon feeling för karaktärerna så det var bara ett axelryckning när någon av dem dog. Och vart är ångesten och misären? Det är mer som att några ungdomar är ute på ett äventyr. Tacka vet jag känslan av desperation i godzilla : planet of monster.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Tack för recensionen. Fick upp en riktig hype när jag läste den och såg fram emot en skön seriehelg 🙂 Tyvärr var det inget för mig. Alldeles för klyschig dialog, dålig musik, ointressanta monster och jag fick aldrig någon feeling för karaktärerna så det var bara ett axelryckning när någon av dem dog. Och vart är ångesten och misären? Det är mer som att några ungdomar är ute på ett äventyr. Tacka vet jag känslan av desperation i godzilla : planet of monster.

Försök åtminstone med 5 episods-regeln. Att se de första 5 avsnitten och sen avgöra om du vill fortsätta. För jag svär att här har du mycket att njuta av om du ger det en chans. Säsong 1 är lite trögstartad men det är för att serien tar god tid på sig att få med alla detaljer noggrant.

Medlem

är inget anime(om de nu är anime?) fan alls, men denna recension fick mig att ge den ett försök, snart klar med första avsnittet, och de blir nog flera iaf!

Medlem
Skrivet av Mjausen:

Försök åtminstone med 5 episods-regeln. Att se de första 5 avsnitten och sen avgöra om du vill fortsätta. För jag svär att här har du mycket att njuta av om du ger det en chans. Säsong 1 är lite trögstartad men det är för att serien tar god tid på sig att få med alla detaljer noggrant.

Jag arbetade mig fram till episod nio, men 19:34 in på det avsnittet fick det vara nog, maken till taffligt försök att göra dialog.

Soldat: vad är du? Människa eller monster!?
Eren: (lång inre dialog) ojoj, här får jag inte svara fel då kan fler än jag dö..... Jag är MÄNNISKA!!!

Ridå 🫣


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Jag kollar aldrig på anime normalt sätt, men lovade en kollega att prova den här. Jävlar va bra den va. Kollade lite för tidigt då jag fick vänta ett år på att få se slutet, men nu när allt är ute så är det ju bara köra!

Releasehästryttare
Skrivet av Mjausen:

Försök åtminstone med 5 episods-regeln. Att se de första 5 avsnitten och sen avgöra om du vill fortsätta. För jag svär att här har du mycket att njuta av om du ger det en chans. Säsong 1 är lite trögstartad men det är för att serien tar god tid på sig att få med alla detaljer noggrant.

^This

Såg några avsnitt när den släpptes 2014, men fastnade ej då, men folk fortsatte tjata om att den va så bra och gav den ett nytt försök när säsong 3 släpptes och glad jag gjorde det.

Medlem

verkligen en "bara ett avsnitt till" serie

Medlem

Har läst mangan och blev mycket besviken på slutet. Det var lite för väntat för min del så hade hoppats att se något annorlunda. I överlag rangordnar jag mangan helt klart i toppen av segmentet tillsammans med Berserk och Fire-Punch som enastående hantverk som trollbundit mitt sinne.

Releasehästryttare
Skrivet av kennyg123:

verkligen en "bara ett avsnitt till" serie

Klar med S1 än ? ;D

Medlem
Skrivet av Devan:

Klar med S1 än ? ;D

på avsnitt 18 nu:)

Medlem

Gillar inte fienderna så slutade titta på serien.

12
Skriv svar