Sims-utmanaren Inzoi visar upp bilkörning och mer

Robot
Sims-utmanaren Inzoi visar upp bilkörning och mer

Komplett med trafikolyckor.

#Inzoi, #Krafton


Medlem

Spelet visades upp i mysiga (filmiska) 20 fps. Det kan säkert bli en bra utmanare till Sims.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Det här blir säkert jättebra på alla sätt och vis, riskerar absolut inte att vara extremt överambitiöst. /s


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vet inte jag. Av figurerna att döma i artikelns bild så är karaktärerna så djupt nere i den kusliga dalen att en får svindel.

Medlem

Känns som nästa The Day Before, mycket snack och kommer falla lika platt.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Använder senaste tekniken men ser så fruktansvärt fult ut.

Medlem

Kändes väldigt konstigt att visa upp något som laggar så otroligt mycket.

Skrivet av Dreijer:

Kändes väldigt konstigt att visa upp något som laggar så otroligt mycket.

Optimeringen görs först i patch 5.
Spelet måste krängas först så att de kan samla in data på hur kasst det rullar på spelarnas datorer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Undrar varför ingen utmanat Sims innan som säljer så bra?

KoP
Medlem
Skrivet av Trycket:

Undrar varför ingen utmanat Sims innan som säljer så bra?

Spelet Little Computer People ifrån 1985 är det enda "liknande" spelet jag kan komma på och det kom ju långt innan The Sims blev en grej. 🤔

Orsaken att ingen vågat utmana The Sims tror jag bottnar i "rädsla" då The Sims i princip har "monopol" på genren. Det är som att försöka göra ett spel som konkurrerar med Minecraft, inte ens värt att göra ett försök. 😂

Inzoi kommer säkert bli helt ok men det kommer aldrig sälja mer eller bli större än The Sims.

Medlem

FINALLY...det ska till japaner för att få till autentiska vägbredder. X) HAI!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Trycket:

Undrar varför ingen utmanat Sims innan som säljer så bra?

Life by You är på gång, kommer som early access 4e juni. Om det inte blir försenat igen..

Skrivet av KoP:

Spelet Little Computer People ifrån 1985 är det enda "liknande" spelet jag kan komma på och det kom ju långt innan The Sims blev en grej. 🤔

Orsaken att ingen vågat utmana The Sims tror jag bottnar i "rädsla" då The Sims i princip har "monopol" på genren. Det är som att försöka göra ett spel som konkurrerar med Minecraft, inte ens värt att göra ett försök. 😂

Inzoi kommer säkert bli helt ok men det kommer aldrig sälja mer eller bli större än The Sims.

Jag tror det snarare är svårt att ge sig in i genren utan att göra ett spel som härmar The Sims och riskerar leda till legala dispyter under lång tid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det känns så bekant, utvecklare som visar upp vackra bilder och utvecklingslöften som får spelet att låta fantastiskt.
Det finns risk att det slutar illa men jag hoppas klart att de lyckas med detta spel.

Medlem

Utvecklarna av denna dejtingsimulator har verkligen maxat unreal engine 3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det som jag tycker gör The Sims underhållande är att det är mer överdrivet än realistiskt. Att bara försöka göra en kopia på livet känns inte så kul.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av KoP:

Spelet Little Computer People ifrån 1985 är det enda "liknande" spelet jag kan komma på och det kom ju långt innan The Sims blev en grej. 🤔

Orsaken att ingen vågat utmana The Sims tror jag bottnar i "rädsla" då The Sims i princip har "monopol" på genren. Det är som att försöka göra ett spel som konkurrerar med Minecraft, inte ens värt att göra ett försök. 😂

Inzoi kommer säkert bli helt ok men det kommer aldrig sälja mer eller bli större än The Sims.

Stortvek på det. Jag tror att det finns en enorm marknad med de som skulle vara intresserade av en konkurrent, den har mycket att bevisa eftersom grundformeln till The Sims är så bra men det finns ju inte brist på saker som The Sims aldrig provat på eller bevågat sig att göra. Jag har ju helt tappat intresset för att köpa då min bild av The Sims idag mer är Candy Crush Saga än ett ordentligt spel som INTE handlar om att suga ut pengar ur de som tycker om deras spel.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

KoP
Medlem
Skrivet av Proximately:

Stortvek på det. Jag tror att det finns en enorm marknad med de som skulle vara intresserade av en konkurrent, den har mycket att bevisa eftersom grundformeln till The Sims är så bra men det finns ju inte brist på saker som The Sims aldrig provat på eller bevågat sig att göra. Jag har ju helt tappat intresset för att köpa då min bild av The Sims idag mer är Candy Crush Saga än ett ordentligt spel som INTE handlar om att suga ut pengar ur de som tycker om deras spel.

Sims 4 är väl ett hyffsat stabilt spel men man undviker expansioner/tillägg med vampyrer och andra konstigheter då man helst vill ha en så normal upplevelse som möjligt.

Prissättningen på alla dessa tillägg som dom också släpper i en aldrig sinande flod är rätt löjlig, ifrån allt emellan 50 spänn till 300 spänn. Vågar inte tänka på hur mycket det skulle bli om man nu skulle få för sig att investera i dem alla. 😬

Medlem

Problemen med Sims 4 är att spelarnas önskningar hela tiden skjuts och varje expansion är precis på gränsen för att fansen ska orka fortsätta.

En utmanare som är extremt mod-vänlig kommer äta stora bitar av kakan och många väntar bara på en tillräckligt polerad upplevelse för att hoppa av det sjunkande skeppet.

Skrivet av Lindhenberg:

Problemen med Sims 4 är att spelarnas önskningar hela tiden skjuts och varje expansion är precis på gränsen för att fansen ska orka fortsätta.

En utmanare som är extremt mod-vänlig kommer äta stora bitar av kakan och många väntar bara på en tillräckligt polerad upplevelse för att hoppa av det sjunkande skeppet.

Det får inte bli så modvänligt att de inte kan kapitalisera på att släppa nya småsaker. Det är där pengarna finns.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det är gjort i Unreal Engine 5. Även om det är en tidig demo är det som andra sagt inte så bra visa upp 15-20fps gameplay. Har läst om prestandaproblem på vissa andra UE5 spel släppta på PC. Verkar svårt att optimera spel i UE5.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Det som jag tycker gör The Sims underhållande är att det är mer överdrivet än realistiskt. Att bara försöka göra en kopia på livet känns inte så kul.

Medlem

Det är bra att det kommer Sims-utmanare. För det är väldigt efterfrågat. Med tanke på hur mycket EA mjölkar den genren. Som är tsm med match3 och hidden object genrerna de enda som har en mer dominant kvinnlig playerbase. Med fler liknande spel på marknaden, däribland Inzoi, Life By You och Paralives, kommer i slutändan EA att höja kvaliteten samt sänka priserna på DLCerna.

Sen har ju utmanarna olika målgrupper. Inzoi är ju obviously mer mot de som vill ha realistisk grafik och fysik, medan Life By You har primärt Sims 3 fansen som målgrupp med den öppna världen. Paralives verkar sikta in mer mot Sims 2 målgruppen. Sen finns ju även TinyLife som är den enda Sims-utmanaren som är släppt. Den är snarare som en demake av Sims 1.

Oavsett vad kommer det bli väldigt intressant i längden.

Skrivet av EddieDexx:

Med fler liknande spel på marknaden, däribland Inzoi, Life By You och Paralives, kommer i slutändan EA att höja kvaliteten samt sänka priserna på DLCerna.

Eller så kör de på som vanligt. Sims är ändå Sims.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Eller så kör de på som vanligt. Sims är ändå Sims.

Att köra på som vanligt är ju EA bra på. Maximal mjölkning.

Det är väl därför så många utmanare dyker upp, fansen har fått nog.

EA:s utvecklingsteam sitter just nu och studerar uppstickarna, guldläge att kopiera lite nytänk. Om Sims 5 väl kommer, så äter jag upp min hatt om allt är nytt. Vilket påminner mig, måste skaffa hatt först!

Medlem

Dom säger att spelet ska släppas i år eller nästa år. Typ 2 eller 3 års utveckling bara. Aj aj. Minst 5 år behöver man i spel av denna skala.

1
Skriv svar