Herregud vilken soppa Skull and Bones har blivit. I åratal har vi rapporterat om turerna kring Ubisofts piratspel, och mestadels har det handlat om hur problematisk utvecklingen har varit. Efter massvis av förseningar har det på senare tid dock visat tecken på att faktiskt närma sig ett släpp, inklusive diverse betatester, senast i slutet av förra månaden.

Senaste nytt om projektet är att Kotaku rapporterar att dess creative director, Elisabeth Pellen, har lämnat sin roll på Ubisoft Singapore för att istället återvända till högkvarteret i Paris. Hon blir därmed creative director nummer tre att säga adjö, och även om det inte är omöjligt att spelet helt enkelt är så pass nära målgång att hon inte längre behövs, uppger två anonyma källor att hon hade förväntats stanna hos Ubisoft Singapore åtminstone året ut.

Vi har inget släppdatum för Skull and Bones, men baserat på vad Ubisoft har sagt ska det komma "tidigt" under det pågående räkenskapsåret, som började 1 april och löper fram till 31 mars 2024.