Den 9 september släpps till sist #Destiny och intresset är rekordstort. Över 4,6 miljoner deltog i betan och #Bungie tror att spelarna även kommer att stanna kvar efter att storyn når sitt slut. De har nämligen designat Destiny för att behålla greppet om oss.

För IGN berättar Bungies Luke Smith att räder blir en stor del av endgame:

– Jag tror att Destinys endgame tar sin början så fort du ser hur storyn slutar. När du ser hur vi knyter ihop första säcken av det äventyr vi vill förmedla vill vi omedelbart ta dig tillbaka och få dig att fortsätta. Vi vill foga samman din motivation med motivationen hos den karaktär du ta tagit genom världen.

Bungie designar scenarion liknande räder i mmo-titlar. Och olikt kampanjen kommer dessa inte justeras efter spelarens level. Det utlovas olika slags utmaningar och dessutom ska det också finnas dagliga utmaningar med olika bounties.

I september är det dags. Då släpps Bungies första titel sedan Halo-sagan på Playstation 4 och Xbox One, men även PS3 och 360. Och med tanke på hur mycket pengar #Activision pumpat in i spelet finns inget annat alternativ än monstersuccé.