För fem dagar sedan tillkännagavs #The Elder Scrolls Online med kommentarer som växlade mellan NEJ NEJ NEJ och HOPPAS HOPPAS HOPPAS. Dagen efter dök första bilderna samt första trailern upp, och nu har Gameinfomer börjat publicera intervjuer och andra godbitar med utvecklargänget. Först ut är en videointervju med spelets kreativa chef, Paul Sage, där han bland annat förklarar vilket fokus han känner att de måste ha.

– Vi måste göra vårt eget spel. Vi vill först och främst göra ett bra spel. Inte endast ett bra MMO, eller ett bra Elder Scrolls-spel, utan vi vill först och främst göra ett bra spel, få till en grym upplevelse för spelarna.

Därutöver diskuterar han bland annat hur han ser på hjälterollen i enspelarrollspel gentemot onlinerollspel.

– Jag tror inte det är en så stor skillnad mellan ett MMO och något annat medium, verkligen, vilket annat typiskt rollspel som helst. Jag tror bara att det ger oss mer möjlighet att få dig att känna dig som hjälten. När jag tittar på skärmen, när de datorstyrda karaktärerna ser mig, så ser de mig som hjälten, och reagerar utifrån att jag är hjälten. När du spelar med en grupp vänner, eller till och med främlingar och du är en healer, och du healar den där grabben som nästan stupat, så, det låter kanske lite fånigt men du blir på ett sätt den spelarens hjälte. Jag tror att det är en viktig poäng, att det förstärker de sociala banden. Du ges möjlighet att vara en hjälte för dina vänner.

Vi gissar att mer information dyker upp inom en inte allt för avlägsen framtid.