Inlägg av Sir! Sir!

Inlägg som Sir! Sir! har skrivit i forumet

Oh. för sent.

Tack. :D.

På räls låter farligt, då kommer nog ett tåg o kör över mig. ^^. Men jag ska göra mitt bästa o försöka göra er stolta. :P. Att vara enmansband är helt underbart och samtidigt skitjobbigt.

tack alla!

Oh ok you get 50%.

har faktiskt lovat ett fan att göra hans fysiska cdomslag av hatbrev.

Mr Templar, jag såg allt din fina donation. Tack så mycket!

Tack Kaely.

Det hoppas jag med, det kom tydligen ut i ett officiellt Kickstarter-brev idag som att "kickstarter har backat det här". Det kan nog boosta flödet lite hoppas jag.

Släng dina pengar på Viggo

Det är fan så nervöst Kickstartern. Vi är inte riktigt i mål och det är några dagar kvar. Och medans Kotaku, Rockpapershotgun, Polygon, Killscreen och 60 andra tidningar (och bästa FZ) har skrivit om det, så är det svårt, när folk tycker att det är ett för smalt spel. Och jag vägrar att stoppa in zombies och pangpang. Det finns redan på marknaden.

[ia=964401; large]

Men jag tycker att detta ovan bör finnas. Det är dags att vi utforskar tabubelagda ämnen. Vi gör det ibland i experimentella spel, men det är nog inte så ofta att stor möda läggs ner på grafik och research. Det som uppstår ibland med indiespel, är att även om de vill berätta och försöker berätta om intressanta ämnen, kan det framstå som ett experiment, snarare än ett spel.

Anyway. Det var bara lite tankar, jag vet inte hur mycket belägg jag har för det, men många av de spel jag spelat har varit över på 15 minuter. Facade, Fragments of him osv. Det är bra grejor, men gärna hade jag velat ha lite längre upplevelser.

Så vill du se ett spel som forskar kring depression, sorg och tvångstankar, så ber jag dig att slänga in en slant till kickstarter här:

[www.kickstarter.com/projects/109042642/a-song-for-viggo-a-gam...]www.kickstarter.com/projects/109042642/a-song-for-viggo-a-game-made-of-paper-unfolding-de

[ia=964402; large]

#blogg

Hej Chopper!

Det är ju tråkigt att du tycker så, även om det inte är min mening att vaska fram guld ur personers tragedi. Verkligen inte, och jag är tämligen rädd att folk skall tro det. Jag intevjuar människor som varit med om sorg med allra största respekt, i hopp om att andra som lider av att ha förlorat någon eller har depression ska känna igen sig och känna att de inte är ensamma i situationen. Att jag vill att spelet skall Kickstartas är något självklart, men jag använder själv också min egen depression i sammanhanget.

Det finns säkerligen många som tycker att det känns fel, att det känns obekvämt, men även att det kan behövas. Interaktiva medier är ett så bra verktyg för att hjälpa människor som kan användas mycket mer. Jag har fått flertalet mail från föräldrar som förlorat sina barn, från utvecklare som är deprimerade m.m, där de förklarar att det jag gör är något bra.

Jag kan givetvis inte ändra din åsikt, men ville bara förklara lite hur jag ser på det hela.

merci monsieurs!

I dare you! ^^

Rockpapershotgun och Where's Viggo-tävling!

För de som inte vet håller jag på att utveckla ett spel om en förälder, som råkar köra över sin son med bilen. Allt är gjort i papper dessutom, och jag har det just nu på Kickstarter.

https://www.kickstarter.com/projects/109042642/a-song-for-vig...

Men det har stått still några dagar, och idag kom det glädjande beskedet att Rock Paper Shotgun har skrivit om spelet. http://www.rockpapershotgun.com/2014/06/12/papercraft-pain-a-...

Vilket man blir otroligt glad över. Det är en av de största sidorna och jag har mest rört runt bland andra indiesidor (skoj, men inte lika mycket besökare).

MEN NU TILL ANDRA SAKER
Några roliga fans, som jag fortfarande inte vet vilka är, har satt upp reklam för projektet framför Eiffeltornet, hollywood-skylten o Akihabara i Tokyo, t.o.m utanför E3. ^^

Så jag har anordnat en tävling, den som tar det bästa fotot, av denna plansch. http://www.sendspace.com/file/durau8 , (konstigare ställe ju bättre), får en NPC i mitt spel med sitt namn, en animerad pappersgubbe som lever sitt liv i staden.

[ia=960579; large]

[ia=960580; large]

[ia=960581; large]

[ia=960584; large]

#blogg

Mycket tack felstin o andra.

Väldigt mycket tacksamt uberpwnage! All spridning är bra spridning

uberpwnage: det handlar nog om att kombinera tänka positivt och skaffa ett vanligt jobb, har väl typ Max hamburgerrestaurang egentligen som jag kan återgå till. Så det är lite att slänga alla bollar i samma korg.

Struggle: <3

Preed: Även du får ett hjärta <3

Och även slutbossen: <3

Det betyder så sjukt mycket.

Det är möjligt att många finner det här projektet pretentiöst, och att det skapar ångest.

Men jag tror innerst inne att spel kan vara ett verktyg för människor som kan upplevt något liknande. Tror även att människor som uppskattar andra former av underhållning, än stereotypa spel, kan uppskatta det.

Hm, hur funkar det med Paypal egentligen? Går det in på Kickstarter-summan då? Annars kan jag köra upp en paypal och återkomma.

Jag tackar ödmjukast LordDalmos. Det gjorde mig jätteglad.

Ja, alltså hela Kickstarter-grejen är rätt knepig. Utan min polare som är delaktig som marknadsförare i projektet hade jag inte kunnat komma någon vart. Han var tvungen att fixa greencard, bankkonto, m.m.

Kickstarter finns ju i Nya Zeeland, Australien, UK, Canada och nyligen Nederländerna (av alla länder.). Så processen är lång, och därför det tar sån galen tid. Verifieringen sker ju inte via Kickstarter heller, utan Amazon Payments.

Indiegogo är ju bättre i det avseende att man får behålla vilka pengar som helst man cashar in och starta från var som helst. Men det är väl det där med internettrafiken, som inte riktigt går att jämföra. =/

Har en medarbetare i projektet som är amerikansk medborgare.

Absolut länkar på fredag. Givetvis finns där en video också. Filmat av fz's videosnubbe Jimmy Beris. ^^