Inlägg av enboomer
Inlägg som enboomer har skrivit i forumet
Chun Li ser ju helt klart trevligast ut. Alltid haft en liten spelkaraktär-crush på henne.
eh, no reason....
Mysigt! Kvällens underhållning säkrad
Skolgården. Det brutalaste slagfältet av dem alla 😌
"Only in mellanstadiet."
1995, familjens dator:
cpu: Intel pentium 75 mhz
16mb ram
800 mb disk
Skarpa minnen från Rebel Assault, the Dig, ka-52 Hokum, nationalencyklopedins multimedia-cd, command & conquer och såklart DOOM <3
något år senare köptes ett matrox mystiqe-grafikkort med sketchy at best performance; Tomb Raider flöt som en dröm och såg sådär härligt smetigt ut som tidig AA resulterade i. Unreal däremot såg ut som en riktigt skön LSD-tripp.. good times
Kul!
Plöjde det, dusk och amid evil på semesterkvällarna förra året, alla tre var svinbra
Gillade Doom mycket bättre, klarade dock båda. Deras ammunitionsbegränsning i Eternal var verkligen idiotiskt enligt mitt tycke. Skapade konstant frustration att hitta ammunition hela tiden, något jag ogillar skarpt.
Det finns en förklädd "reloadknapp" i form av motorsågen, binda den till R så är saken biff
Nog är det en snajsig motor alltid
Huh?
Hellbound som artikelbild, men det har några fler pekat ut redan
bildtroll-calle in action.. tss
Det som i mitt tycke fångades på ett otroligt bra sätt i modern warfare är hur automatvapen beter sig i verkligheten med avsaknad av mynningsflamma och den "ryckighet" ett automatvapen har när det avfyras. Det är vad jag tycker saknas här, vapnen ser ut att vara mindre dramatiska när de avfyras och har helt plötsligt mer orealistiska mynningsflammor igen. Men jag har inte spelat spelet så kan också ha helt fel, jag baserar det bara på vad jag har sett i tidig gameplay
Edit: Här är en länk till en video som visar det väldigt bra
Black Ops https://www.youtube.com/watch?v=dHlmMrma_Bw
Modern Warfare 2019 https://www.youtube.com/watch?v=wysx3ctXjF8
Håller helt med, BLOPSCW känns definitivt som ett steg tillbaka från MW's extremt dynamiska animationssystem.
Oavsett om man gillar MW eller inte går det knappt att förneka hur extremt bra förstapersonsanimationerna är.
Känns som det finns 4-5 varianter på reloads som dessutom reagerar lite på hur man rör siktet under tiden.
Även sleight of hand, hur många skott man har kvar i magasinet etc. påverkar.
Det känns snappy på en nivå över de flesta shooters.
Den här snubben var konsult under utvecklingen av MW och det märks verkligen:
Ser Blops dåligt ut? nja, men MW har en otrolig nerv i vapenpresentationen som jag upplever saknas i samtliga gameplayvideos jag sett än så länge.
Bra Calle! <3
Det finns otroligt många timmars underhållning på: https://www.youtube.com/channel/UCOMk1WI8dxaCFpJptF6K8_A/vide...
samt:
https://www.youtube.com/channel/UC6GrZFw9b7RQLreUVaPbDSg
Hoppas ni inte missar att slänga upp länkar till quakeconstreamen 24-26e augusti sen
Göteborgsöversättningen av Shadowrun till SNES (Viserligen inte ett svenskt spel men nästan :).
får mig att tänka på:
Ground Control! <3
Tycker spelet är helt fantastiskt, de smått lama karaktärerna till trots.
Vissa's voice-lines är helt bedrövliga, men Känslan finns där.
Det är något speciellt med ett adrenalinstint quad-run i deathmatch. <3
Förespråkar Quake å lirat QW Q3 QL men Q2 fastna jag inte alls för, kändes för mycket Half Life som man ogillar.
Hur exakt känns q2 half-life? (Nyfiken)