Inlägg av eddie the eagle

Inlägg som eddie the eagle har skrivit i forumet

Last train home verkar väldigt intressant

Verkar som Witcher-spelen har fått konkurrens när det gäller sex och naket.

Kommer det slå sex på en enhörning, eller varför inte scenen där man skrämmer slag på en dvärg som tror han hör spöken som knullar.

Blev färdig i 11e timmen, hann inte färdigt med några DLC däremot

Avklarat: Spider man remastered

Bevis

Så om jag inte hittar ett spel som tar mindre än 40 minuter att köra klart blev det här mitt sista

Kanske dags att börja köra lite igen

Blev inte så många spel från mig den här sommaren

Men
Avklarat:
Horizon zero dawn (+ Frozen wilds DLC som ingick)

Bevis:

Även om jag gillar retro-rts så är det här lite väl mycket retro för min smak. Kanske lite charmigt att se men inget jag skulle vilja köra flera timmar av.

Dags att joina här också, får se om man hinner köra klart något

Påbörjat:
Horizon Zero dawn

Det är inte lika imponerande som dom tror det är.

För några år sen i CS-GO så lyckades jag först med en 4v1 clutch och sen rundan efter lyckades jag med en 5v1 ACE clutch. Riktigt jävla tur och har aldrig lyckats göra något liknande igen. Ännu roligare var att en av de randoms jag körde med var en polsk unge som började avguda mig, tills vi teamade upp till nästa game där jag sög totalt xD

Skrivet av Campaigner:

Jag skaffade ettan för ”alla” sa att det var så mycket bättre än X-COM. Första ja la märke till var att det tog EVIGHETER! En enda bana tog för sjutton 20-30min! Så kunde man dö bara man gick runt…..snajpad av nån utanför min synvidd….
Körde på Hard o Normal modig VARENDA gång på nån inomhusbana där fienden snappade mig med plasma vapen varenda gång…..

Avinstallerade efter tredje gången omskrev ett argt inlägg på deras forum.

Testade nya X-COM efteråt o förvånades över hur fantastiskt kul det är!

Där lärde jag mig något. Lyssna INTE på vad ” alla andra” säger! Det var en högljudd minoritet som vill ha riktigt komplicerade spel som tar evigheter. Såklart sa de också att nya X-COM är ”casual” och att ”riktiga strateger föredrar RIKTIGA XCOM”…..

Så jag kommer absolut inte skaffa det om de inte gjort det väldigt annorlunda.

Självklart är det inte för alla, men Xenonauts var gjort för att det skulle i princip vara en modern remake av original-Xcom, vilket var/är känt för att vara väldigt oförlåtande. Xenonauts 2 kommer troligtvis vara lika oförlåtande men med bättre UI och andra förbättringar. Xenonauts och X-com är för olika fans(eller för de som älskar båda) det gör inget av spelen sämre eller bättre, bara för olika publik.

Älskade Xenonauts 1 så är riktigt hypad över detta

Skrivet av nils45:

Tänk dig ett Ryskt spel där du spelar som Rysk elitsoldat som intar Ukraina för att befria dess befolkning från Nazister, men låt oss säga att detta spelet kommer om 10-15 år där ryssarna hyllas som hjältar. Personligen har jag ingen direkt åsikt om något av dessa krig, men det finns en förståelse varför folk finner det kontroversiellt då kriget i Irak hade delade meningar.

Skulle inte förvåna mig då det finns redan liknande spel, dock utspelar det sig i Syrien och är ett strategispel
https://www.youtube.com/watch?v=oe899j3xhOs

Hade gärna velat se något av en "remake" på spelet som faktiskt bygger på utforskning. Både det stora skeppet och det faktum att man åkte runt och byggde baser på olika planeter öppnade för att man skulle ta hand om dom också, bygga en liten utpost och sen göra uppdrag för folk på basen och man ser hur den växer från bara någon enstaka byggnad till ett riktigt samhälle. Och istället för att man skulle ha det stora hotet som ser likadant ut överallt så skulle varje enskild värld ha sina egna faror och problem som man måste lösa för att kunna kolonisera planeten.

Det stora hotet skulle vara mer i bakgrunden och mest bara bidra till en känsla av "impending doom" men utan att man skulle veta exakt vad det var, mer som Reapers i ME1. Man lyckades faktiskt hålla det huvudsakliga hotet utanför originaltrioligin tills tredje spelet, för att jämföra dök hotet upp nästan direkt i Me Andromeda..

Skrivet av magma:

Svårt å tro att det är samma utvecklare som till bland annat dishonored och prey. Måste vara ledningen det är fel på som är helt "off" gentemot vad spelarna vill ha. Fullkomligt slöseri med talang, tid, pengar och energi... ännu en gång. Är detta arkanes "fallout 76"-moment här? Är det deja vu?

Ledningen och utvecklarna blev tagen av vampyrerna och ett gäng praktikanter var tvungna att göra klart spelet.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror Arma-spelen hade civila i städerna man fick ta i beaktning?

SWAT-spelen hade ju det i alla fall, när man stormade in i ett rum fick man göra snabba val om det var en civil eller terrorist. Tror man fick minuspoäng för att förstöra saker också.

Arma har alltid haft civila fraktioner som ska vara utanför striderna.

Det har däremot lett till att en av de största Arma-memen bokstavligt talat heter "war crimes"

Speciellt efter att SovietWomble gjorde det ännu mer populärt genom väldigt många döda civila i sina videos

Skrivet av Milky_81:

Facehuggers eller liknande monster som man knappt ser men hör ljudet av deras små äckliga ben som springer omkring, helt plötsligt hoppar den upp i ansiktet på en. Liknande fanns i Dead Space men var inte ritkigt lika läskiga som de i Alien vs Predator 2 spelet

Kanske minns jag dom som läskigare än dom var, men den typen av monster... kan vara för att man såg Alien 2 i för tidig ålder, speciellt scenen där Ripley och Newt blev inlåsta i ett labb utan vapen där några såna sprang omkring var jobbig! USCH!

Det där ger mig flashbacks till PREY(2017), Mimics är små headcrab-liknande fiender som kan se ut som vilket föremål som helst, så man kan gå igenom ett kontor och plötsligt bli påhoppad av en kaffemug

Here we go again, glad påsk och alltid kul att också se alla gamla kommentarer man har gjort

Skrivet av OAKTHYR:

Jag spelade en del någon månad efter release och tyckte att det var helt ok. Sen hade jag uppehålla och började spela i början av säsong 3 och jag tycker att det är skor skillnad. Jag har ofta riktigt kul.
Mitt största problem är fortfarande att flygande fordon känns för OP i förhållande till vad man kan använda som försvar mot dom.
Att få två fullträffar med AA raketer och att helikoptern fortfarande flyger känns orimligt.
Annars är det bra skit!

Jag och en polare brukar köra transporthelikopter på Breakthrough, granatsprutan är verkligen op och man kan helt utan problem ta död på hela grupper av spelare på några sekunder. Så länge man är snabbt in och ut så är man också riktigt svåra att döda, är fiendelaget också dåliga på att använda AA så är det skrattretande enkelt att äga hela slagfältet.

Skrivet av Ismo:

Klar förbättring sen release, speciellt när dom fixade till klasser istället.
Tycker absolut man ska ge det en chans, men det känns fortfarande som något saknas. Märks så fort man spelar BF1 eller BF5.
Kan absolut vara kul några timmar med några vänner!

Man har varit dåliga med att få till atmosfären i spelet, BF1 dröp verkligen av att det var ww1, även BFV har några väldigt fina kartor.

Men i 2042's post apokalyptiska värld verkar saker vara väldigt sterilt, det finns verkligen ingen karta som skriker "samhällets kollaps" och även kartorna som ska utspela sig i övergivna områden ger inte direkt ett övergivet intryck

Att GSC inte vill ha en rysk översättning för ryska spelare kan jag helt förstå. Enda gråzonen är om man gör en rysk översättning av/för rysktalande ukrainare.