Inlägg av Landstream

Inlägg som Landstream har skrivit i forumet

Skrivet av waeress:

Let me guess; Protagonisten har "tappat bort" sitt syskon och måste leta i galaxen efter denne.
Ganska tidigt upptäcker hen att något elakt håller på med något hemskt som måste stoppas.
Antagonisten visar sig vara syskonet.

Åh spoiler varning tack! Jag är tyvärr rädd att du har helt rätt.

Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av Mortaigne:

Haha ja jisses. Dagens ungdom är nog den första "dagens ungdom" som faktiskt är kass på riktigt.

Ha ha! Så jävla skönt att va så gammal att man äntligen kan kasta skit på "dagens ungdom"

Hehe. I vanliga fall brukar det ju vara en klyscha, men PISA-resultat, beteende på sociala medier etc. pekar ju på att det finns visst fog.

Ja PISA-resultat och beteende på sociala medier, det är mycket värre än dagens ungdom på 50- och 60-talet. De lyssnade ju bara på djävulsmusik, hade utomäktenskapligt sex och knarkade. Du har inget fog alls, du är bara gammal.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av kallamamran:

Suck... Kan de inte bara försöka göra som på PS3- och Xbox360-tiden... Skapa en konsoll som vida överstiger prestandan i befintliga datorer så att den håller ett tag innan datorerna kommer ikapp... Detta börjar ju bara bli löjligt och incitamenten för att skaffa konsol istället för PC blir ju bara färre och färre om de ska hålla på så här :/

Fast det gjorde de inte. Jag kunde max många av release spelen på min pc när 360 kom. Till exempel Call of Duty 2, Need for Speed: Most Wanted, Quake 4 och liknande.

Jag förstår hur du tänker, men bara för att man kan maxa ett pc spel så betyder ju inte det att konsollerna inte är kraftigare. En gång i tiden var ju faktiskt konsoller bättre än pc (dock tveksam till att ps3/360 var bättre än pc), du kunde ju fortfarande maxa spelen på pc, men den bättre versionen av spelet var på konsol. I dagens läge leder dock pc

Wait what? nej konsoler har aldrig varit starkare det enda dom har haft är att priset för prestandan och hur bra vart bättre.

thats it, dom har aldrig varit bättre än pc i styrka.

Jo faktiskt ända fram till slutet av 90-talet. Om perioden 92-02: "The thing that is difficult to believe these days was that during this period, PCs simply were not good enough: accelerated graphics was the exception rather than the norm with the PCs, and developers were not able to ensure that their game run smoothly on PCs. During the first half of this decade, you can't even expect that a PC will have a sound card that works with your game. PCs were still considered business machines, and usually didn't come with sound cards at all, barring the emerging "multimedia" market. During the second half of this decade, the jump to 3D happened, bringing to households something that was previously only in arcades and massive rendering facilities. PC hardware manufacturers initially dismissed the idea of PC as serious competitors to 3D gaming consoles, but games like Quake III showed them the potentials. This is also the beginning of the stereotypes: PC gamers must tinker with their rig to get performance that can catch up to PS1, N64..." Från: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/UsefulNotes/PCVsConsole

Skrivet av herrkilman:

Apropå norks så är det slang för bröst på brittisk engelska till råga på allt.

Känns ändå mer passande på nordkoreaner än bröst så det kan du ta upp som minus om du ska recensera Storbritannien

Skrivet av phocuz:

Jag förstår inte varför folk har så svårt att se den enkla ekonomin bakom spelbranschen och klagar på DLC etc. FZ borde skriva en artikel om det och förklara för folk som inte läst ekonomi.

Varje seriöst företag har ett avkastningsmål, som innebär att man vill ha minst en viss vinst på sina investeringar. Det innebär att arbetet man kan lägga ned på ett visst spel är beroende av vinsten det kommer att generera. Alla intäkter räknas in. Om man då jämför situationen där du ska göra ett spel men inte ta något extra betalt för extrabanor eller annan DLC, ja då kommer antingen spelet att bli dyrare från början eller (som är fallet med spelmarknaden där priserna typ är standardiserade) mängden material att bli mindre.

Många klagar på antalet kartor i olika spel - skulle man lägga mer tid på att göra fler kartor blir det per automatik enligt den ekonomiska verkligheten mindre tid till grafik, gameplay etc. Ni kommer aldrig att kunna få samma höga nivå på grafik, ljud och annat och dessutom få det ni betalar för i DLC gratis givet att utvecklaren har en ekonomisk plan. Företag som ger ut DLC "gratis" har räknat med det i sina kalkyler och har alltså bara en annan modell för att ta betalt. Det är ingen skillnad. För ett spel jag gillar ser jag hellre att bolaget tar betalt för DLC och därmed kan lägga mer tid och resurser på utvecklingen, än att de "ger bort det", eftersom det totalt kommer att ha investerats mindre i spelet i sådana fall (om man bortser från att man med viss, sannolikt mindre, marginal kan få en del extraförsäljning genom att locka folk som inte kan ekonomi med att säga att man kommer ge en massa gratis DLC).

Ska ni klaga på något så klaga på företag med en bra vinstmarginal - det skulle kunna vara relevant, men att klaga på att någon tar betalt för DLC visar bara på okunskap om grundläggande ekonomi.

Ang. shortcuts - genom att låta kapitalstarka människor betala för saker de vill ha tjänar företaget in pengar och når sina mål. Det rör sig ju typ alltid om saker som man ändå kan grinda ihop, så du får ingen fördel annat än att du slipper grinda en massa. Grinding är ju en kostnad för personen som gör det (i tid man annars hade kunnat jobba) så det handlar om att ge konsumenten valfrihet i vilka resurser du lägger på spelet. Den som har grindat ihop det kommer ändå ha en fördel i skicklighet som den skaffat sig. Det vore en sak om man kunde köpa bättre aim eller liknande, men det har jag aldrig hört talas om.

Jag tror väldigt många förstår ekonomi, det är inte svårt att förstå att folk vill tjäna pengar. Som du själv skriver så är det hög vinstmarginal som man irritera sig på. Jag har ingen aning om vilken marginal EA/DICE har men väl medveten om att de alltid har som mål att öka den, det här är bara ett av många försök till just det. Så nytt spel, nya sätt att öka marginalen, nya svordomar från spelarna.

Skrivet av Struggle:
Skrivet av Landstream:
Skrivet av Struggle:

Nej, kanske för TBC-nostalgiker.

Den här borde visas för alla vanilj-icke-nostalgiker.

http://www.adventuresinpoortaste.com/wp-content/uploads/2012/...

Med tanke på hur svårt det var att samla ihop ett helt set, alla olika raider, samla dkp och försöka vinna över andra med samma klass, så är den bilden väldigt missvisande. Även idag när du kan köra raiderna själv så tar det lång tid att få ett helt set.

Vilket var varför man fortsatte att spela och varför du kände dig speciell när du väl hade hela settet. Bilden är inte missvisande ett dugg, den visar precis vad Vanilla WoW kunde ge dig, om du gav det tid. Jag fixade Judgement settet på ett par Lockouts på både min Horde och Aliance Paladin när jag spelade för nått halvår sen eller så, när ja bestämde mig att jag ville ha det i min samling.

Nu spelar jag inte WoW längre dock, och har inte gjort på flera månader, har inga intentioner att börja igen heller. Varken Vanilla Server eller Legion.

Fast i vanilla så tog det så pass lång tid att få ett helt set att när du väl var klar var det inte längre BiS så du gick ändå runt och såg ut som bilden på orcen. Undrar hur många som ens hann samla ihop hela Judgement innan TBC släpptes.

Jag har spelat vanilla och alla expansioner utom Cata, redan köpt Legion också. Hur nu det är relevant.

Skrivet av Struggle:

Nej, kanske för TBC-nostalgiker.

Den här borde visas för alla vanilj-icke-nostalgiker.

http://www.adventuresinpoortaste.com/wp-content/uploads/2012/...

Med tanke på hur svårt det var att samla ihop ett helt set, alla olika raider, samla dkp och försöka vinna över andra med samma klass, så är den bilden väldigt missvisande. Även idag när du kan köra raiderna själv så tar det lång tid att få ett helt set.

Skrivet av s3ng:

http://i.imgur.com/fCvWLwN.jpg

EDIT:
Jaha.... Läste rubriken lite väl fort ^^

Fantastiskt, den bilden borde visas för alla vanilj-nostalgiker.

Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Dumlen:

Synd att Pcversionen kommer bli en tråkig konsollport likt Battlefield 3 och 4 bara. Blir rätt dåligt när de använder Playstation som huvudplatform när man är PC-gamer.

På vilket sätt var bf3 och 4 tråkiga konsolportar? Vad indikerar att konsolerna var huvudplattform för de spelen?

Minns inte hur det var med BF3 men i BF4 så var FOV inställd på konsolstandard. Känns som att springa i ultrarapid på en dator så det var det första man ändrade.

Skrivet av Dumlen:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Dreijer:

Det är sådana saker som man tycker borde vara givet från första utgåvan. 500GB lagring var inte direkt mycket 2013 heller.

Jag har haft min konsol i snart 18 månader och har fortfarande inte nått taket för hårddisken. Sedan beror det ju på hur mycket man vill ha på konsolen samtidigt och då jag har en snabb lina kan jag bara snabbt ladda ned det jag vill spela igen.

Sedan har de även lagt till stöd för vanliga externa hårddiskar som man kan köpa till så utrymme borde ändå inte vara ett problem.

Precis, har för mig att xbox one stöder USB 3.0 så man kan ha rätt stora externa hårddiskar utan någon större fördröjning.

Externa diskar är faktiskt snabbare än den interna så betydligt bättre och billigare att köpa än en ny modell.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-xbox-on...

Skrivet av Harakiri:

Ett annat tips som är mer snällt är att samla på honung.
Det ger bra betalt i början.

Blås ner boet med Aard och grilla bina med Igni.

Hur kan det vara mer snällt att bränna ihjäl en bikoloni än att slå ihjäl en kossa??

Som nybliven gubbe å småbarnsfar uppskattar jag att Thomas står upp för att spela spel och se sliten ut.

Skrivet av hengeg:

Hej!
Köpte precis homm 3 HD via steam till min ipad. Jag kan dock inte öppna spelet inuti steam. Kan det vara så att ipadversionen fortfarande dröjer och att jag har köpt pc versionen?

Hjälp uppskattas!

Låter som det. Sök efter spelet i App Store på din iPad istället, jag köpte det till min igår.

Skrivet av nils45:
Skrivet av Polish:

Att köra SLI/Crossfire är som att ha två flickvänner. Skithäftigt koncept men helt åt helvete inte optimerat när det kommer till att hitta på saker. Vissa spel vill köra X/SLI och andra vill inte. Och även de som vill ha lite SLI-kul kan förvänta sig jävligt konstiga buggar. Detta i mina erfarenheter hittills.

Tills jag kastade ut ett kort genom fönstret och det andra använde jag för att steka frukost på.

Rolig liknelse, meeen, antingen köper man ett kort för 15k/20k+ eller så köper man två kort som blir billigare och ha bättre prestanda. Om man bara köper ett kort i 6k klassen som tex. gtx980 så kan du ändå inte maxa AC Unity t.ex. och förmodligen inte framtida spel heller, MSAA kan vara en bitch, så det ända vettiga är X/SLI. That's my opinion.

Finns förstås ingen absolut sanning men när det gäller just MSAA är det väl mängden minne som brukar vara flaskhalsen och då hjälper inte X/SLI.

Spelade precis klart det. Det är väldigt intressant med första världskriget och det är ett nyspakande sätt som spelet skildrar det men i övrigt är det skräp. Kassa kontroller (på PC), tråkig gameplay och den där jäkla hunden är fan inte charmig. Tyvärr räddar storyn inte spelet, jag är väldigt besviken. Hade mycket hellre sett att de gjort en film än ett spel...

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En annan tyckte mest att han raljerade och ställde krav han vet aldrig går igenom för att plocka poäng hos en redan frälst skara.

Håller helt med men i vanlig ordning ersätter hypen allt sunt förnuft.

Skrivet av Groggo:
Skrivet av Ztreek:

1:32
total ripoff av Pudge?

Jag måste väl...
Pudge kommer från Butcher från Dota1, som är en model på Abomination från Warcraft 3.
Så sure, en ripoff från en ripoff av deras egen model

Jag gissar att Ztreek menar gameplay-mässigt, pudge's hook dvs. Den "snodde" dock Blizzard till Butcher i D3 redan och jag tror det är den karaktären vi ser i HotS här.

Ni kan ju inte glömma Grim Dawn, har fått tillgång till betan nu och det är bättre än jag kunnat hoppas!
http://www.grimdawn.com/

Jag funderade på om next-gen konsolerna skulle innebära 64-bit spel för PC och det verkar stämma, Watch Dogs, CoD Ghosts och BF4 tyder åtminstone på det.

Skrivet av phi:
Skrivet av Landstream:
Skrivet av phi:

Att spel kan vara lärorika, framkalla känslor, tankar och intryck som du har med dig resten av livet är det ju knappast någon som förnekar.

Men jag anser att man bör samtidigt inte ta spel på allt för stort allvar när det kommer till våld, könsroller etc i spelen. Då är de "bara" spel enligt mig och i det fallet så ser jag inte hur jag på något sätt förminskar min hobby genom att ha en distans från spel och verkliga livet.

Blir du upprörd av att spel är våldsamma, sexistiska och icke politiskt korrekta? Ta ett chill pill, det är bara ett spel.

Blir du upprörd av att någon annan tycker att spel är våldsamma, sexistiska och icke politiskt korrekta? Ta ett chill pill, det är bara en åsikt.

Det är inte jag som blir upprörd av andras åsikter. Det är inte jag som skriver krönikor där jag försöker rättfärdiga min åsikt genom att få folk att hålla med mig om att det inte "bara" är ett spel.

Jag sitter mestadels bara passiv vid sidan om och skakar på huvudet och tokigheterna men kände att det behövde nämnas när de flesta uppenbarligen inte fattade budskapet med denna krönika.

Jag bara vände på ditt argument, menade inte att du var upprörd. Någon form av känsla fick du i alla fall eftersom du lämnade den passiva sidan och jag tror att det var Arnroths poäng. Spel är inte bara spel eftersom de får oss att känna riktiga känslor, eller något sådant.