Inlägg av Posuic

Inlägg som Posuic har skrivit i forumet

18 timmar in i det än så länge och kan helt klart starkt rekommendera det! Det har sina pros/cons jämfört med deras tidigare spel men överlag känns det som att de testade en hel del saker med den här och mycket av det vart riktigt bra.

Vore perfekt för å få se till att spelhörnan man börjar får ihop verkligen känns som en spelhörna o inte bara en hörna med en stor skärm

Växte upp på endast västerländska spel, men nuförtiden blir de att man lirar rättså 50/50. Väldigt olika stilar vilket passar mig perfekt för att få mer variation i det jag lirar.
Majoriteten är dock fortfarande västerländskt, mestadels pga av att de släpps så mycket mer härifrån. Framförallt om man inte har en Playstation lr Nintendo konsoll

Skrivet av Gen:

Exakt det jag tänkte skriva. Tittar man på UE5 videos där de förklarar hur tekniken fungerar så finns det ju flera funktioner i motorn som kraftigt förkortar utvecklingstiden.

Industrin i allmänhet lär ju titta på lösningar om kostnaden i en viss del av tillverkningsprocessen skenar iväg. Samma borde gälla med spel och därför undrar man ju lite om ett sådant uttalande bara är en "ursäkt" för att slänga på ytterligare en hundring på ett redan dyrt spel.

Om saker går snabbare å skapa höjs även kraven på kvalitén på assets som skapas, så länge som grafiken kan förbättras ser jag inte att produktionstiden kommer minskas något nämnvärt när det kommer till grafiken.

Det är bara som att kolla på exv Mo-cap för animation, de höjer kvalitén (för det mesta) och går snabbare att få in men det är inte som att animatörer har fått mindre jobb pga av det. Mer troligt är att de får mer jobb då alla förväntar sig en större mängd animationer.

Vi är fortfarande långt ifrån att kunna automatisera workflows och så länge det inte händer ser jag inte att mängden jobb kommer minskas.

Skrivet av Bojkott:

Som Struggle redan påpekat så är det mest troligt pga att det är Pride Month. En av huvudkaraktärerna är transperson.

Yup, de är pga Pride month.

Our intention in making Tell Me Why free for June 2021 is both to allow even more people to access the game and to encourage our players to spend their money in places that will directly affect trans and queer communities.

https://www.tellmewhygame.com/pride-month-2021/

Hörde talas om det före det släpptes men missade totalt releasen på det. Trist å höra att studio läggs ner dock

Om du inte redan är i spelbranchsen skulle jag gissa på att du lär ha det väldans svårt att få med andra på idéen, det finns för många som har idéer men inte har koll på alla begränsingar i spelutvecklingen så du blir i princip automatiskt ignorerad bara av det skulle jag säga.
Lättaste vore enligt mig att gå på någon av alla spelutbildningarna här i Sverige, om du har tur så kan du hitta en nice grupp där o starta eget med. Vet att ett par studenter gjorde det för ett par år sedan från Futuregames o de är fortfarande igång o utvecklar sina egna spel.

Antar att det är något från sony/microsoft avtal som strulat till de hela, så antagligen inte något de kunde ha så mycket kontroll över. Om bara xbox fick uppgraderingen och inte playstation hade dem antagligen fått mycket mer skit för de hela.

Hade i princip samma problem med Dark souls 1, vart att jag vid senare tillfälle skaffade Nioh o körde igenom det o därefter Sekiro. Varav båda två passade mig bättre både i level design (bättre/lättare checkpoints, mindre förvirring vart man skulle ta vägen) och i combat gameplay.

Skulle starkt rekommendera Nioh om du skulle vilja ge ett liknande spel en till chans. De har så många olika spelstilar, och om man känner för det finns de builds som gör det så mycket enklare att bestämma hur stor challenge man vill ha (spamma sönder debuffs/buffs & range consumable weapons)

Sekiro och Nioh, sekiro har jag de två sista bossarna kvar och nioh har jag extra stuff kvar efter main storyn.
Lär antagligen köra färdigt dem någon gång, men att ta upp den sortens spel efter en lång paus är inte de lättaste alltid

Själv älskade jag Shadow Tactics: Blades of the shogun, påminner rättså mycket om gamla favoriten Desperados (första spelet, inte uppföljarna). Samma företag kommer även släppa Desperados 3 om 2 veckor vilket jag har sjukt höga förväntingar på.

Annars har Spellforce 3 varit väldigt solid game, jag vill ha mina realtime squad based spel som tyvärr är väldans ovanliga nuförtiden

En solid 4/5 för mig men helt klart inte ett spel för alla. Helt klart ett spel där själva resan är viktigare än målet, då precis som folk har sagt de bara finns cosmetics att låsa upp.
Bättre i co-op men fortfarande rätt stabilt om man kör solo med skillnaden att man lär få ändra sin spelstil till viss del om man inte vill tröttna helt å hållet på det.
Blir för mig att när man kör co-op att man växlar rätt mycket på hur mycket man satsar på PvP o möta andra crews, medan i solo lär man antagligen tröttna rätt snabbt om man undviker PvP då det då bara blir en väldigt basic, repetive grind

Skrivet av xdrive:

Intressant att speltillverkarna, säger vad som är omodernt, jag trodde det var vi konsumenter som bestämde det, då de vill ha sitt spel där pengarna flödar?

Men jo, till viss del så kan de väl påverka det, genom att försöka tvinga dig till en viss modell, annars får du inte tillgång till spelet, och det är väl många som släpper på sina principer då antar jag.

De får det nog bra mycket svårare att göra något åt konsolerna dock, där bestämmer Sony, Nintendo och Microsoft vad de ska ha utan någon konkurrens.
Eller menar Ubi att affärerna ska betala dem för att få sälja deras spel är det nya moderna?

Majoriteten av konsumeterna bryr sig dock inte dugg om hur många % utvecklarna får, så om de vill få en förändring på det har dem inte direkt ett val annat än att lämna steam. Finns ingen direkt logik i att stanna på steam om de får bättre %-erbjudanden i andra affärer. Förhoppningsvis blir det någon skillnad i det hela desto mer de alternativa affärerna växer, gillar steam men ser hellre att de inte har monopol på marknaden och kan bestämma över allt.

Inte spelat ett enda Pokemon spel, missade dem totalt när jag växte upp o aldrig blivit något man kännt för å köra sedan dess

Måste säga att jag är förvånad över mängden problem folk har med communityn, 40h playtime och jag kan räkna på en hand antalet toxic spelare jag kört med. So far helt klart den mest non-toxic mp game jag kört på länge

Vart att man införskaffade Resonance of Fate så lär bli att spendera lovet på det och sen antagligen en del Endless Legend.

Blir att man långsamt försöker ta sig igenom Nioh efter att ha tagit en paus från det i ett tag.

Spelet fungerade utmärkt för mig under dem ca 30h jag spenderat på de, har krånglat för min kompis med connection på release dagen dock men inget sedan dess. Sen kör jag iof i borderless vilket gör att jag antar att problem med alt-tab minskar.
Känns lite synd bara att moddare löser problem före utvecklarna på så här kort tid men man får väl hoppas att dem släpper en officiel patch relativ snart då.

Så länge det kommer fler butiker att köpa ifrån känns de bara positivt, bara jag slipper ha ännu fler klienter med spelbibliotek.

Nier Automata har sina tillfällen då det är riktigt snyggt, framförallt i combat