Inlägg av Dumlen

Inlägg som Dumlen har skrivit i forumet

Skrivet av Ferren:

Skyller mer på Paradox än Colossus för hanteringen.
Antingen tog pengarna slut eller så krävde Paradox att ha spelet på bordet för deras kvartalrapportering.

Med tanke på hur länge Paradox själva tar för att utveckla sina egna spel så tror jag inte att dom krävt särskilt mycket.

Skrivet av theBoosing:

Har precis skaffat en ny skärm, och är helt lyrisk över hur pc-gaming blev nu.

1. Oled 2k (3440x1440)
2. 175 hz
3. 34" ultrawide
4. 0.1 ms
5. 9650

Gjorde något liknande

1. 2st Oled QHD (2560x1440)
2. 240hz
3. 27"
4. 0.03ms
5. 20800 (nedsatt från 13490 vardera)

Skrivet av Hipshot:

Skulle så gärna se en comback för både vanliga cnc och red alert (och generals ). Kul det skulle vara. Remastern var grym, men det behövs mer, mera lore frammåt!

Du kan ju alltid testa demot till Tempest Rising, har lite samma stuk som CnC 3.

Unreal Tournament 2004.

Skrivet av Xzander:

Åh vad jag måste tygla hypen nu! Age of Mythology är en gammal favorit som fortfarande ligger mig varmt om hjärtat, men tyvärr har de senaste försöken till nytolkningar inte varit särskilt övertygande...

Ja, Extended Edition fungerade aldrig för mig.

Kommer alltid komma ihåg musiken till Age of Mythology och introvideon.

Skrivet av alias:

Ok, i "byn" som du själv säger man spenderar en stordel av spelet i. Ska man acceptera att det blir nästan ospelbart? Att det laggar sönder? Stämmer dock inte att det bara är där, kanske duär mindre känslig än jag?

Värsta stället jag stött på hittills i det spelet är på Jedha, tror det var precis innan man skulle göra en massa pussel med vind och hopp. Spelet frös totalt och dök ner till en halv fps när jag skulle uppför en liten väg, det rättade till sig efter någon minut, Men sjukt frustrerande då det inte hände något vare sig grafiskt intensivt eller något annat.

I övrigt gillar jag spelet, även om det inte känns som det ger så mycket att samla på sig resurser och diverse secrets.

Skrivet av Aletheides:

De får ta den tid de behöver för att göra det bra. Sedan om det kostar 900kr vid release so finns alltid rea senare

Kommer ju inte bli en försäljningssuccé med det priset.

Hutlöst pris för standardversionen på Epic. 819kr.

Finns den svenska versionen kvar även via GoG? Saknar "Dina underhuggare blir attackerade utav fienden"

Skrivet av Dex:

Förstår verkligen inte att detta har blivit en så stor nyhet och har sätt mycket klagomål på diverse sidor (vilket man förvisso alltid gör om allting på internet ).

Hur många personer i världen köper en "digital" konsol om man inte har tillgång till internet typ nästan alltid? Känns ju extremt konstigt och köpa den digitala konsolen om man inte har internetuppkoppling.
Man behöver ansluta en gång för att få igång den bara. Hur kan detta verkligen vara ett så stort problem?

Eller är det jag som missar problemet bara?

Kan ju vara som sådant att den digitala är den enda som finns i lager och man köper till skivläsaren samtidigt.

2an, men hela Ezio-serien var bra. Har även ett visst tycke för Rogue och tycker man kunde gjort en ytterligare avstickare på det konceptet.

Tråkigaste karaktärerna för min del var nog Connor och Arno. Syndicate hade potential att bli något bättre, men stressades verkligen fram.

Så mer content till den här killen framöver.

Skrivet av rmpyro:

Trailern för EVE onlines senaste expansion som släpps 14:e november. Verkar som dom lägger fps strider på denna expansionen, ingen aning om dom har haft det innan förutom på console versionen för flera år sedan.
https://www.youtube.com/watch?v=foz5YeLTe3M

Mja, Eve Vanguard kommer inte dyka upp den 14e November, det är bara en teaser i trailern.

Mer från spelet i CCPs keynote:

Skrivet av Lightning:

Det beror på hur vi använder den. Vi skulle kunna använda den enbart för nyttiga saker men det är inget nytt fenomen att mänskligheten jämt bryr sig mer för sina egna fördelar än för allas.

Rent allmänt finns det jobb som behöver AI, men inte alla. Då det är så lätt för AI att ersätta enklare jobb så gör företag förstås just det för att spara pengar. Exempel på jobb som försvinner är kundservice, lokalvårdare, och med tiden möjligtvis även programmerare och liknande. Spelföretag har precis som andra företag, många liknande roller. Det är inte så konstigt att 40% av personalen blev ersatt av AI, även om det låter som ett ganska högt tal, vilket motsvarar 25 personer.

Efter att ha läst lite mer om den artikeln verkar det som att de flesta som blivit uppsagda är grafiker och världsbyggare, eftersom Mindark strävar efter AI-genererade virtuella världar. Låter sjukt i mitt tycke eftersom grafiker är de som inte borde kunna ersättas, i alla fall inte så enkelt. Det går ju självklart att få fram AI-genererade virtuella världar men sen ska det till mycket mer för att få ett sammanhang och annat. Jag antar då att de grafiker som är kvar ska slita sig under sin arbetstid för att få ihop allt? Man hoppas att de vet vad de gör.. och att det inte går nedför backen för dem.

Tror snarare att rena kontorsarbeten och tjänstemannapositioner försvinner före lokalvårdare. Finns väldigt många tjänstemannajobb som skulle kunna ersättas med AI redan idag.

Uppdragen är nog det som behöver fixas mest, inte samma charm som Vermintide och det blir väldigt grindigt.

Hmm, hoppas det inte blir samma fiasko som Near Death Investigation blev. Trailers och musiken till det spelet fick mig intresserad, sedan spelade man spelet och kontrollerna var urusla.