Inlägg av AW8

Inlägg som AW8 har skrivit i forumet

Inget val för "Övrigt", alltså ett parti utanför riksdagen?

Planerar att rösta på S, men Piratpartiet lockar också med tanke på den vansinniga massövervakningen som de flesta riksdagspartier stödjer.

Hur jag än röstar så blir det en röst till ett parti som inte är smyg-rasisterna SD.

Skrivet av Hammond:

Jag såg panelen på Blizzcon om filmen... Och blev superhypad. CGI:n kommer bli flera gånger över t ex Avatar. En av effektkillarna beskrev löven i Elwyn Forest som så nära verkligheten det bara går, Och sedan nämde han en detalj som barken på träden... Och så visades en konceptfilm från Storm Wind/Elwyn Forest och jag blev helt såld! Han i princip lovade att ingen kommer bli besviken på den detaljnivån. Men sedan kom jag på att inte alla är grafiknördar...

En av effektkillarna beskrev

sedan nämde han

Han i princip lovade

Det finns ingen mening med att bli sönderhypad över löften från en skrytande filmskapare.
Det blir säkert fint, men jag skulle rekommendera att du drog ner på entusiasmen tills du faktiskt har sett något av det med egna ögon!

En galen diktatur förbjuder en ofarlig grej, inget nytt under solen.

Skrivet av MutatedElk:

Jag skulle bli sjukt stolt om något spel skulle använda SVERIGE som bad guys!

Skulle till och med köpa om det var COD!

Det skulle vara någonting det! Alla vet att skurkarna alltid är coolare än hjältarna.

Och även om Gunnar och Britta, 68 respektive 65, rasar över att ett spel framställer Sverige som en fiende så lär vi ju iallafall slippa protester och flaggbränningar och annat trams.

Clancy Brown, se på fan!

Förutom Highlander så har han gjort ett strålande jobb som Lex Luthor i över ett decennium nu.

Den som inte har spelat Fallout än, ta för bövelen chansen att få det gratis och spela igenom det en gång!

Det är roligt rollspel med svinbra musik och är relativt kort så att du kan klara det över julen utan att stressa. Ut i the Wasteland och utforska!

Hoppas på seger eller oavgjort ikväll.

Skrivet av Spang:

Typsnittet tycker jag känns lite "Fallout".. Vore riktigt nice med en ny del.
Vågar man hoppas på isometriskt perspektiv och turordningsbaserade strider? Eller blir det en shooter igen?

Isometriskt perspektiv och turn-based? Av Bethesda? År 2013?

Det skulle väl vara om inXile eller Obsidian fick rättigheten av Zenimax att göra ett Fallout-spel i så fall.

Nej, nästa Fallout blir Skyrim with guns.

Skrivet av Mirage:
Skrivet av AW8:

Settingen med Boba Fett i Coruscant's mörkare hörn var riktigt inspirerande, men gameplayet såg ut att vara linjär dynga halvrolig att spela igenom en gång.

Tyvärr inte så mycket av värde som gick förlorat.

Jag förstår inte hatet mot linjära spel, speciellt spel av denna typen. Vad vill ni ha? Sandbox spel? Linjära spel är kul också, allt måste inte alltid vara sandbox.

Tänkte inte linjärt vs sandbox. Utan linjärt som i trådsmala korridorer med filmiska sekvenser (komplett med quick-time events!) då och då.

Jämfört med t.ex. Half-Life 2 som är ett linjärt spel, men faktiskt ger dig något öppna ytor ibland, inte överöser dig med cutscenes och QTE's, och ger dig full kontroll hela tiden istället för att bara låta dig gå igenom en interaktiv film.

Skrivet av m_g_karlsson:

Kan någon förklara varför ni tycker att ME3 och vissa fall ME2 var "smörja"?
Jag älskar hela trilogin.
Undrar om folk överanalyserar spel precis som film?

Därför att ME3's slut var dynga?

Gameplay-mässigt gick de helt från RPG till Action med ME2, så där kan man förstå att mycket osämja skapades.

Jag tyckte att 3:ans gameplay var riktigt roligt, de har vässat det sedan 2:an och man märker hur roligt det funkar i multiplayern.

Storyn var helt OK fram till slutet, där de kör in i en betongvägg. It does not make sense. För det första så betyder dina val nada och det enda som räknas är poäng (som du uppmuntras och nästan tvingas höja genom att spela multiplayer, som inte alls skulle påverka singelplayer-kampanjen enligt BioWare) och ett val som kommer från tomma intet. För det andra är det fullt av plotholes och dumheter,

som att Reapers lämnar en portal öppen till deras "power off"-knapp, eller Cataclyst-slyngelns skrattretande förklaring av Reapers ändamål som förvandlar dem till ett dåligt skämt.

Slutet var så dåligt att tusentals fans var övertygade om att det var en dröm (Indoctrination Theory).

Sen var det ju ingen closure heller. Allt var över utan förklaring om vad som hände sedan. Detta fixades väldigt bra med Extended Cut, men att behöva vänta 3 månader på en ordentlig avslutning är under all kritik.

"Folk överanalyserar" och "det är coolt att hata ME3's slut" ser jag mest som försök att smutskasta den oförnekliga våg av missnöje som vällde fram efter ME3's släpp. Slutet blev dynga eftersom att Casey Hudson och Mac Walters låste in sig i ett rum och skrev det själva. Patrick Weekes från BioWare skrev om det, vilket fick BioWare att hävda att hans konto blivit hackat för att tysta ner det (och Weekes var säkert nära att förlora jobbet...).

[http://gamerant.com/bioware-mass-effect-3-ending-curt-139503/]

Casey Hudson och hans kumpaner ljög oss rakt i ansiktet.

Settingen med Boba Fett i Coruscant's mörkare hörn var riktigt inspirerande, men gameplayet såg ut att vara linjär dynga halvrolig att spela igenom en gång.

Tyvärr inte så mycket av värde som gick förlorat.

Minst 3/5 förtjänar det. Visst, det är oacceptabelt mycket återanvänt från City (animationer, platser, fiender, gadgets), mängden buggar är löjlig (inte Skyrim-nivå dock) och storyn försöker göra alltför mycket på en gång vilket leder till att den faller pladask.

Men det är samma tighta gameplay som i City. Spelet känns mest som ett stort jävla DLC till City, så det är fortfarande roligt att glida omkring över Gotham och spöa upp skurkar.

Justin Bieber populäraste artist!

Call of Duty populäraste spel!

Gameplay är viktigast, suger gameplayet spelar det ingen roll hur snyggt spelet är. Jag kan däremot spela ett lågupplöst spel om det är roligt.

Jag älskar inte Crysis 1 för att det har ursnygg grafik, utan för att gameplayet är svinroligt. Crysis 2 och 3 har ännu bättre grafik, men där har gameplayet fått lida och spelen är inte alls lika roliga.

Skrivet av Oneone:

Varför bashar alla Crysis 3 , tycker alla Crysis är grymma

Personligen klagar jag på Crysis-uppföljarna på grund av att de gick ifrån en någorlunda unik upplevelse - enorma banor, öppet gameplay med fordon och otaliga sätt att döda fienden, story-filmerna är nästan helt lagd till cutscenes som är skiljda från gameplay, svinbra fysik, snabbt gameplay och helt underbart snyggt.

Till en filmisk Call of Duty-upplevelse - bara checkpoint saves, trånga korridorbanor, du får bara köra fordon på räls vid 2 tillfällen i spelet, fysiken är obefintlig då du kan knappt rubba en endaste sak i spelet, du är långsam som en snigel, spelet är fullt med film-konversationer som inte går att trycka förbi samt moment där du måste banka på spacebar för att starta ditt hjärta, och till råga på allt är det en konsolport som heter duga: spelseriens main selling point, grafiken, är låst till DX9 medium-inställningar som knappt går att ändra på förrän 2 månader efter släpp då Crytek släpper en grafikuppdatering.

(Utöver detta är din karaktär är stum, du kan bara bära 2 vanliga vapen, varje bana börjar med att tid och plats skrivs ut på skärmen, och laddningsskärmarna består av satellitkartor och karaktärer som skriker order. Precis som i Call of Duty. Det är så lika att det är löjligt. Inte nog med att resten av spelet gick CoD's väg, Crytek har ändrat varenda liten detalj så att det ska se ut som CoD, för att det inte ska finnas minsta tvivel om vilken kundgrupp de vill åt.)

Personligen köpte jag hypen om att Crysis 2 visst skulle vara lika grafiskt och fysiskt imponerande samt ha lika feta banor som första spelet trots att det vankades konsolsläpp. Och på grund av detta är Crysis 2 min största spelbesvikelse någonsin. Spelet blev ett CoD med superkrafter, en interaktiv film som är rolig att spela igenom en gång på det enda sättet som går, men både Crytek och spelmedia ljög mig rakt upp i ansiktet när de svamlade om att stadsdjungeln skulle ge en slags vertikal dimension som substitut för första spelets kvadratkilometerstora djungelbanor, eller hur fysiken fortfarande var enormt bra och det kunde sprängas hål i betongväggar med betongsplitter och stoft som flög ut realistiskt. Fina ord för att försöka dölja att det var en CoD-klon.

Crysis 3 är en förbättring med längre och någorlunda bredare banor, mer sätt att ta sig fram (smyga i ventilationstrummor eller stampa in huvuddörren) och möjligheter att hacka fienderobotar och minfält. Men det var fortfarande låst till 7 år gammal konsolteknik samt riktat till Call of Duty's spelarbas. Istället för första spelet som är ett underbart spel (första hälften iallafall) med kass story som inte spelar någon roll och lätt kan ignoreras, så är uppföljarna mediokra spel med bra story som du tvingas glo igenom, vilket gör att de nästan är roligare att titta på än att spela. Ett tecken på att någonting är fel.

Skrivet av Jakobinklubben:

Är det inte lite väl dyrt?

100 kr billigare än lägstapris på PC-spel brukar vara ju.

Skrivet av Draug:
Skrivet av Konfucius:

Faktum är att kossor är jättesöta.

De smakar gott också.

Jag är hindu och otroligt förolämpad just nu.

Ser rätt bra ut för att vara en Skyrim-mod.

Nu svallar det!

Trams, ska massmördaren Stalin få vara med så ska massmördaren Hitler tillåtas med.

Jag gjorde förresten en snygg målning av de båda herrarna för något år sedan:

Det var då ett jävla snack om en Dragon Age-bild.

Ser helt förbannat roligt ut! Ska bli så jävla roligt att spela som Jokern och Bane!