Inlägg av BeeJac

Inlägg som BeeJac har skrivit i forumet

Skrivet av doversund:

Du får nog utveckla ditt resonemang mer, vad är det som är förvirrande?

Increased kan ju inte översättas till "höjer". Kanske det han menar (:

Skoj!

Vem är citatet i artikeln ifrån? Bör inte det alltid skrivas ut??

Är dreadwolf en drake helt plötsligt? Låter som så i slutet innan ylandet tycker jag.

Skrivet av Ender:

Problemet är att du idag aldrig kommer veta ifall du fått "fulla spelet" vid köp eller ifall det är en nedbantad version där tanken är att du ska köpa spelinnehållet som de inte tog med från början. Detta gör spelen fattigare innehållsmässigt sett. När detta "fenomen" inte bara gäller saker som skins utan även spelfunktioner som sedan prackas på dig som en QoL för pengar, ja då är det riktigt illa.

Tyvärr så är det ju dit vi är på väg. Folk verkar helt oförmögna med att se framåt, utan accepterar företagens låtsas förklaringar med varför de "måste" släppa spelen i ett sådant skick för att hanka sig fram.
Så nu har stiger kostnaderna för tunga titlar, medan de får store och Battle Pass från dag ett, och foll bara viker sig. Varför tror ni att det kommer stanna där? Det påpekas ju konstant av försvararna att "ett företags roll är att tjäna pengar, inte välgörenhet".

De har ingen moralisk gräns...den egna gränsen de har är när tillräckligt många slutar betala för deras senaste tilltag. Då låtsas pudlar de sig och slänger ut några "godsaker" som ett gratis emote, samtidigt som de justerar ner vad det nu var de hittade på till vad folk accepterade sist. Deras gyllene mål verkar ofta vara den gyllene medelvägen, vilket är folks smärtgräns...nivån där folk accepterar/inte accepterar vad de håller på med.

Så jo, träl, de sitter och håller inne på saker "för att". Ju fler som gör det desto större blir norm och acceptans. Men fortsätt att försvara, du kan inte göra dem en större tjänst.

Tror vi alla får ett trevligare forum utan s.k. name-calling. Skärp dig.

Dina argument faller på att du generaliserar och kommer med utsvävningar utan grund. Nej, seriösa spelutvecklare håller inte inne färdigt content - bara att fråga en i branschen. Oftast släpps det senare för en extra kostnad pga att det inte hanns med i orginalplanen. Ibland låser de content för progression samtidigt de tillåter folk köpa det låsta. Så länge båda vägar finns samtidigt ser jag inte att någon försöker utnyttjas.

Anledningen till att battlepass och store finns är för att det fungerar. Det ger utvecklaren resurser att vidareutveckla spelet. Ibland ger de även ut saker gratis pga det går så bra för dem. Är det fel att göra en vinst på sin produkt?

Självklart finns det även spelutvecklare som försöker utnyttja detta. Dessa vad jag har sett samlas oftast på kickstarter och lovar högt men levererar tunt eller aldrig. Är Capcom en av dessa? Nej, de säljer skins till ett redan komplett spel.

Skrivet av delli:

Men jag förstår dig, spelen var bättre för när de släpptes och var kompletta.

Vad är ett komplett spel? Mig veterligen är majoriteten av dagens AAA kompletta vid release. Dvs de innehåller det utvecklaren har bestämt ska finnas med från release. Att de sen fortsätter släppa kosmetika och andra dlc är ju för att det går bra för spelet, dvs de har råd att vidareutveckla. Det är inte så att de sitter och håller inne på saker bara för att... Går det dåligt lägger de ju ned spelet a la Mass effect Andromeda, Anthem eller Hyperscape.

Efter att ha spelat det på pc och nu sett videon av switch versionen så känner jag att art directionen de valt verkligen inte funkar så här lågupplöst. De skulle behövt göra som square som gjorde en pocket version av final fantasy xiv som hade helt annan AD.

Är det AI genererad röst i trailern mån tro?

7 days to die kanske?

Skrivet av ElyziuM:

Tänkte direkt på arcanum: Steamworks and Magick Obscura.

Ett väldigt bra spel med mycket humor

Kom och tänka på Dark Messiah of might and magic också.

Riddick: Escape from butcher bay. Väldigt likt i gameplay.

Den ser väldigt lätt ut i hur han lyckas rotera på den och snabbt stanna upp. Han kanske bara har väldigt starka nypor?

Skrivet av Jonny Myrén:

Nej, då läser du lite väl mycket mellan raderna. Personligen välkomnar jag ett mindre AC och föredrar generellt de tidigare spelen i serien snarare än den senaste trilogin. Många har skrivit gillande om den mindre skalan, så det är snarare något folk lär kommentera positivt på.

Är val av ord för mig som påminner mig om sensationsjournalistik. Tycke och smak antar jag.

"Betydligt kortare". "fåtal kvadratkilometer". Vad är det artikelskrivaren vill säga? Känns som bait för att folk ska klaga på storleken av spelet. Huvudsaken är väl att spelet ska vara kul, inte hur stort det är?

Om jag lärde mig något från när D3 släpptes så bör jag även denna gång vänta ett par år tills spelet är så bra det kan bli.

Början av klippet kändes som Loreens Eurovisionbidrag.

Skrivet av maq777:

@BeeJac Metroid Prime (remake) avklarat. Inte så bra jag hoppats på. Det var för lite skjutande och för mycket hoppande. Behövde guide, helt omöjligt att förstå vad man skulle göra härnäst. Tyvärr inte min typ av fps. Men tack för tipset.

Måste ju ändå varit tillräckligt gripande för att du skulle ta dig tid och klara ut det.

På detta måste jag ändå säga att det är en imponerande lista du har med spel som du klarat ut! Svårt att tipsa om något då du redan spelat det mesta. Då du gillade Far Cry 3 tror jag 5an kommer falla väl i smaken.

Det är lustigt hur spelvärlden fortfarande inte har knäckt gåtan kring load balancing och automatiska tester. Hade deras release pipeline varit helt automatisk och infrastruktur skalbar så hade det gått mycket fortare att sätta upp nya servrar.