Inlägg av Theapan

Inlägg som Theapan har skrivit i forumet

12
Skrivet av Dudinkalv:

Fast den jämförelsen håller väl inte riktigt, du kan ju t.o.m köra "save & quit" i soulsspelen och får börja spela precis där du slutade sist, vilket är exakt vad folk efterfrågar här?

Fast det var inte det jag syftade på. Jag menade att spelare har t ex velat lägga till easy mode till Souls/Sekiro och på så sätt velat ändra en grundkomponent i spelet. Likaså med Returnal; man vill ha något extra som förstår syftet med spelet. Sen exakt vad det är som ska ändras spelar ingen roll, syftar inte på sparandet i sig.

Jag tycker verkligen inte att det behövs, en viktig del av spelet är att man vågar ta sig framåt trotts att den höga risken för att dö och starta om från början alltid finns där. Det är samma sak för de som tycker att Souls-spelen är för svåra: Det är en del av designen och gillar man inte det så får man antingen acceptera spelet som det är eller inte spela det. Tycker det är lite orimligt att försöka ändra skaparnas vision bara för att det inte passar en själv.

Ständigt detta klagande på konsol! Bara för att det släpps till förra generation så betyder det inte att det automatiskt blir dåligt. Dagens spelmotorer är riktigt bra på optimering, plus att spel i slutet av en generation oftast är riktigt snygga då utvecklarna har lärt sig att optimera riktigt bra för konsolerna. Gamers unite, för fan!

Skrivet av blackidus:

Enligt rykten så startade utvecklingen av BF6 före BFV men då med titeln Bad Company 3, men pga att Bad Company "feelingen" i gameplayet inte var där fick man ändra inriktning och göra om stora delar och istället rikta in sig på ett BF3/BF4 likande spel. Men man hade fortfarande avtal med investerare att släppa ett BF spel 2018 så man rusade fram BFV ist.

Även om det ryktet inte är sant så har BF6 troligen varit i utvecklings sedan en tid innan BFV avtäcktes. så vi kan nog räkna med minst 4 års utveckling i BF6. Concept artists och en annan mindre del av Dice skissar nog troligen redan nu på nästa spel efter BF6.

Det jag tror har hänt är att BF6 har varit inriktat på ett likande "live-service" upplägg som BFV, Dice och EA har nu insett att det inte funkat och att spelarna inte kommer tolerera ett till liknande felsteg. BFV är det för sent att rädda och ändra kurs på nu så man kastar alla resurser på att få till det rätt i Bf6 istället. Vi kan ju hoppas på att dem lärt sig och gör det rätta den här gången vilket är att lansera ett färdigt spel med alla lovade funktioner tillgängliga vid lanseringen så att inget blir annonserat som "Coming soon".

Mycket intressant! Jag har spelat sjukt mycket BF1 fram tills att BFV släpptes och har haft riktigt kul med det sistnämnda, men återgick till BF1 igen för några veckor sedan. Det är verkligen dag och natt när det kommer till produktion; BF1 har mycket mer inlevelse i händelseförloppen under första världskriget (tänker mest när man kör grand operations), det känns mer genomtänkt med bla senapsgas som vapen och det finns sjukt många fler (roliga) banor än i BFV. BFV känns blek i jämförelse med BF1.

Hoppas verkligen att Dice lägger mycket tid på att putsa BF6.

Som om det inte redan var tillräckligt horribelt långsamt att ladda ner från PSN.

12