Inlägg av Benny Holmström

Inlägg som Benny Holmström har skrivit i forumet

1

En vecka senare är jag fortfarande upp i varv! <3

https://www.youtube.com/watch?v=3VlBcMr0O6s

Skrivet av Oakenborn:

@Benny Holmström: Är det dom tekniska problemen som drar ner betyget till en tvåa? Tyckte att recensionen var positiv förutom tekniska problem och ointressant story.

Exakt så, en tekniskt felfri version av det här spelet skulle förtjäna en trea i min bok. Jag har maratonspelat det hela helgen och hade kul största delen av tiden, förutom när jag fastnade på enstaka tävlingar för länge.

Skrivet av donniedarko:

Att det finns manuella växlar är ju ingenting nytt, det fanns i förra NFS spelet också.
Inte det som riktigt är frågan. Frågan var om det fanns stöd för växelspak med H-pattern.
Har man köpt sig en G29 med växelspak vill man allt köra med det
Och Forza Horizon 3 är ett råschysst spel, enda tråkiga är att växelspak med H-pattern inte stöds - så antingen får man köra automat eller med paddlar/+-koppling.

Jag är ganska säker på att förra NFS inte hade manuell växellåda när det var nytt (i alla fall står det så i min gamla recension) men jag kan ju ha fel! Konstigt att Forza Horizon 3 inte hade stöd för H-växellåda, det känns som att Playground tar det här med själva bilkörandet på väldigt mycket större allvar än Ghost Games.

@rudeboystig: Jag tror den fortfarande finns lite grann, men absolut inte till den grad som den fanns i förra spelet. Det är fullt möjligt att bygga upp en lucka på några sekunder och hålla den i vanliga tävlingar, men när det kommer till polisjakter så känns det helt omöjligt att komma undan innan man passerat den punkt då spelet tycker att jakten borde vara över.

@donniedarko: Har inte testat det med ratt, men spelet har faktiskt manuella växlar som alternativ den här gången (till skillnad från föregångaren). Jag stängde ändå av dem efter ett tag eftersom det verkligen inte känns som att spelet har designats med dem i åtanke, och det är tillräckligt svårt redan som det är att länka ihop bredsladdar med precision.

@marcus8958: Tack så mycket! Olika åsikter får man ju ha, vore ju fruktansvärt tråkigt annars.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Benny är väl en ny recensent? Skoj med nytt blod!

Tack! Jag har även en YT-kanal som kan kolla in om man vill. Finns tankar om både Project Cars 2 och Forza Motorsport 7 där (och i form av textrecensioner på pcgamer.se, förstås).

https://www.youtube.com/channel/UCUV3cWAHUuq-EPGHa7DWBlQ

Skrivet av educk:

så man kan inte trimma upp skitbilar i spelet eller vad? det är ju halva nöjet med tidigare GT spel

Man kan nog mixtra med bilarna lite hur som helst (fast själv gör jag det så lite som möjligt) men i onlineläget finns det regler för vilka bilar man kan använda i tävlingarna (de sorteras in i klasser baserat på hästkrafter och liknande, och man nedgradera eller uppgradera bilar man äger så att de faller inom regelverket).

Skrivet av tricky:

Hur är jag HELT fel ute? Jag frågade om det var 60 eller 30 eftersom det inte ens nämns i recensionen. Men tack för infon.

Jag minns inte överhuvudtaget att något Gran Turismo någonsin INTE skulle ha varit i 60 fps (rätta mig gärna om jag har fel, jag har bara spelat GT4 och GT5 i någon större utsträckning) och tänkte därför aldrig ens tanken att nämna det i recensionen. För att självklart rullar det i 60 fps, allt annat hade ju varit katastrof. Spelet hade fått en enorm brasklapp om det hade varit låst till 30 fps.

Sedan angående onlinedelen, absolut, vi övervägde att försena recensionen på grund av onlinefokuset, men jag fick ändå in en handfull timmar online med spelet, både under vad jag antar var förhandsfasen under helgen och när servrarna återigen gick upp igår kväll med nästan fulla lopp. Allting fungerade galant så i slutändan ansåg jag inte att det fanns fog nog att försena recensionen (och så ska jag kolla på Blade Runner på bio ikväll, så hade ändå inte blivit mycket spelande idag!).

1