Inlägg av UntouchableFart

Inlägg som UntouchableFart har skrivit i forumet

Det är ett PR trick...

Skrivet av Frisell:

Tja, jag har mer tid ikväll och imorgon än i helgen, det var därför jag undrade, men jag antar att jag kan klämma in ett par timmar i helgen iaf...

Köp en beta nyckel ifrån Kinguin så kan du börja spela idag kl 19.00 på PC

Skrivet av Mortaigne:

Dragon Age - The Card Game

Mass Effect - Mobile RTS

Spännande!

Det var väl inte längesedan de sa att de dragit ihop alla team för att jobba på Anthem?

Det är sant att alla Bioware team jobbar på Anthem, men oftast behövs inte Writers/Concept artists etc. när ett spel undergår full produktion. Därför skapar man oftast små sub-team som jobbar med ett spel långt innan det når full produktion, att skapa en Story, koncept och design val (gameplay) sker oftast i denna "Pre-production" fas.

Skrivet av Thane:

@NordhNet: Det får spelare att spendera mer pengar än de behöver för att få ett skin. I Rainbow six: Siege och Fortnite kan du köpa det skin du vill ha och bara det. I spel med lootlådor kan du inte vara säker på att du får det du vill ha.

Eller så spenderar man inga pengar alls? Spela spelet så får du gratis lootlådor, tålamod.

Edit: Vissa skins i Siege är exklusiva till lootlådor.

Skrivet av Mirage:

Jag spelar inte själv CS:GO men lootlådor finns lite överallt, och så länge de inte påverkar gameplay, vad är problemet eg? Varför är folk så anti till kosmetiska föremål?

I CS:GO har de virtuella föremålen i lootlådorna riktigt värde, det går alltså att tjäna pengar på att sälja vidare vissa föremål för relativt stora summor. Denna aspekten av lootlådor förstår jag personligen att folk har negativ insyn på, det jag inte förstår är hur exempelvis Overwatch lootlådor kan anses räknas som lotteri. I Overwatch har inga föremål (skin etc.) något värde alls förutom dess sällsynthet.

Skrivet av BadMrBox:

Så, voice actingen som vi såg under E3 var bara stand-in?

Nej, det var original "voice actingen".

Skrivet av Soulless:

Kommer de prata Grekiska också? Vilket hade varit rätt nice!
Annars har det ju ingen betydelse överhuvudtaget...

Jag hoppas att du förstår den enorma skillnaden mellan dagens grekiska och den "klassiska" grekiskan. Personligen skulle jag föredra att dem antingen väljer att strunta i grekiska (ifall dagens grekiska används) helt och hållet, eller använda termer från den "klassiska" grekiskan.

Det känns som att så fort man kräver en gnutta historisk korrekthet från ett spel som Battlefield V så bemöts man av kommentarer som exempelvis anser att föregående Battlefield spel innehåller orealistisk våld där kroppar flyger lite här och var så därför är det okej att kvinnor finns med i det här spelet. Varför bry sig om en att en kvinna är ute på fältet och slås när tanks kör fortare än en Ferrari? eller hur?

Grejen är att om man tänker som dem flesta i det här kommentarsfältet så kan man ta argumentet hur långt som helst. Kvinnor finns med och slås i BF V men då borde det vara okej om funktionshindrade människor också är med slås, varför inte? eller varför inte inkludera transsexuella och icke-binära också? Det är ju bara ett spel så det är inte som att det spelar någon roll, även fast utvecklarna påstår att spelet utspelas under WW2.

Om utvecklarna säger att spelet utspelas 'under' WW2 så kommer folk automatiskt att börja bedöma produkten efter historiskt korrekthet. Om DICE hade sagt att det utspelas under ett 'fiktivt' WW2 så hade ingen klagat, eftersom det då är acceptabelt att göra en hel del betydande förändringar. Sedan är det inte bara inkluderandet av kvinnor (på fel ställen, fanns ryska krypskyttar) som påverkar det för mig, utan även som nämnt ovan är det facepaint, proteser och färgglada fordon som surar till det lite extra också.

Skrivet av nixdorf:

Inte för att dra ned stämningen men 2021 är det tolv år sedan senaste releasen. Har de kvar någon kvar i firman, dvs vad är det som talar för att detta kommer bli en ordentlig uppföljare?

Inte mycket tyvärr. Studion bakom de äldre Stalker spelen GSC Game World lades ned 2011 och redan då försvann mycket talang till bland annat 4A Games (Metro spelen) och dessutom formades nya studios av ex utvecklare för GSC, exempelvis Vostok Games (Survarium). GSC Game World återskapades dock 2014 men enligt rykten och det jag läst består dem numera mestadels av "nya" utvecklare som nyligen jobbat på Cossack 3 vilket är ett strategispel. Om studion har möjlighet att återfå talanger från guld eran så finns det hopp för Stalker 2, men som det ser ut nu, så ser det väldigt mörkt ut...

The Legend of Zelda: Breath of the Wild får officiellt priset som det måste överskattade spelet år 2017. Grattis till Nintendo för att återigen ha lyckats mjölka ut en titel som enbart beröms på grund av nostalgi.

Tis but a scratch. 10/10

The Legend of Zelda: Breath of the Wild får härmed priset som det mest överskattade spelet 2017!

Tänk 720p på en 4K TV, usch. Upplösning åsido ser spelet faktiskt rätt bra ut, screen space reflections, GI (approximering) och per object motion blur. Rätt imponerande för en Switch!

Hur vet jag om mitt bidrag skickats? Klickade på skicka och ett facebook fönster ploppade upp med ett felmeddelande. Jag har fortfarande möjlighet att skicka ett bidra dock.

Skrivet av eld:

Så klart dom hade tillgång till allt när dom portade det. Poängen är den att det visuella är väldigt bevarat om man bortser från upplösningen och fortfarande spelbart.

Att arbeta om alla assets för ett mindre krävande spel hade tagit tid och bekostat det visuella mer än vad det hade räddat performance.

Håller med delvis, jag anser att minska antalet agenter (AI) skulle öka prestanda avsevärt. Då fps'en sjunker väldigt mycket under striderna (minskning på mellan 4-10fps) så pekar det mot att CPU'n blir bottleneck och då hjälper mitt förslag och det är inte tidskrävande att implementera sådana förändringar. Skulle även hjälpa att förenkla partikeleffekterna (om fysiken beräknas av CPU'n) men som du sa, det leder till att det visuella försämras gentemot lägsta på PC.

Skrivet av mh76:

Med tanke på hur svag hårdvaran är, och att kunna spela Doom bärbart så tycker jag det är lite imponerande iallafall. Det kunde ha gjorts bättre som unTouchableFart säger. Minska på effekterna. Fast det hade väl inte imponerat lika mycket vid en första anblick.

Men jämfört med pc och Xbox one/ps4 så borde denna version aldrig ha gjorts. Och denna genre och liknande brukar oftast bli försäljningsflopp på Nintendo-konsol.

Håller med, studion som gjorde portning av Doom till Switch ska få lite cred, så lite imponerad är man väl att Doom körs på en semi-bärbar konsol som Switch. Det som gör mig irriterad är alla blinda Nintendo fan boys i kommentarsfältet på den refererade videon. Det är klart att ingen förväntade sig ett visuellt mästerverk, men samtidigt förväntar jag mig att om utvecklaren lovar 720p 30fps så ska det vara det, eller åtminstone i närheten. Folk skriver " This is how you port a game, props to PanicButton for theur great job ! ", när PanicButton kunde ha gjort ett bättre jobb, självklart möjligt att teamen bakom Doom inte gav tillgång till Assets så som texturer, meshes, partikel effekter etc, men bättre kunde PanicButton gjort.

Om jag ska vara helt ärlig är jag inte imponerad av resultatet alls. Antar att spelupplevelsen är okej i handheld mode då 500-540p ser okej ut på en 720p skärm. Men seriöst nu, runt 640p average 24fps i docked mode, den som tycker det är imponerande kan dra åt helvete.

Jag sitter inte här och förväntar mig att spel som inte är utvecklade utifrån Switch specifikationer ska köras bra på Switchen. Men om ett spel som Doom ska köras bra på Switchen räcker det inte med att sänka alla settings till under low, och ändra upplösning. Antalet AI enheter på skärmen måste minskas, mesh komplexiteten måste minskas, partikelantalet måste minskas, etcetera. Dessa förändringar har inte gjorts vilket resulterar i en halvdan spelupplevelse, jag tycker det är synd om dem som köper detta spel till Switchen för fullpris.

Överskattat.

Skrivet av Jelen:

Hur vet man att någon har 1080Ti? De kommer oundvikligt att berätta det för dig.

Sant xD

Finns inte så mycket annat jag kan skryta om tyvärr

Hmm skulle vara intressant att se siffrorna för en GTX 1080ti, då man är en stolt ägare av en sådan.