Inlägg av Dudinkalv

Inlägg som Dudinkalv har skrivit i forumet

Skrivet av Margy:

Det är nog lite "klump i magen"-varning hos studior som Ninja Theory, Undead Labs, Compulsion, Double Fine, The Initiative och möjligen Obsidian nu.

Tango känns ju lite underligt då de har gjort ett av Microsofts mest hyllade spel de senaste åren. Hur mäter MS vilka spel som går bra?

Man pratar ofta om att ett spel har "många spelare" men det kanske inte räcker om man faktiskt inte får in pengar?

Jag hoppas verkligen att double fine blir kvar ett bra tag till, Tim Schafer och hans gäng behövs i dagens spelklimat.

Hade varit väldigt trevligt om det stämde, men ställer mig lite tveksam till Januari då vi fortfarande inte har fått höra något om titeln och inte heller har fått några trailers bara 8 månader innan den påstådda releasen. Jag blir väldigt förvånad om det blir ett släpp i Januari men hoppas på att jag har fel!

Känns som att det kommer att bli en Ubisoft/Far Cry-klon.

Skrivet av dTexN:

Såhär 2,5 år efter release så känner jag mig nästan mer redo för kommande storspel från fromsoft än utbyggnad av elden ring.

Detta! En DLC räcker gott och väl och därefter ser jag hellre att de börjar jobba på sitt nästa mästerverk istället, vilket jag ser fram emot med spänning!

Minst 60 FPS på SAMTLIGA titlar tack! Det är inte så mycket begärt år 2024.

Tänk att bry sig om hur andra människor äter sin mat. En så galet idiotisk sak att lägga fokus på.

Blir extra sås framöver i ren protest.

🔎 ZoomOut 2024-04-30: 🟥🟧🟩⬛⬛ 😊
https://zoomout.videoludid.com

G-man bättre än Ganon? Nej nu får ni ge er

Så det står mellan GLaDOS och Bowser medan Ganon slåss om brons? Skandal!!

Riktigt fina tider och många grymt bra spel spelade på 360.
För er som saknar Blades Dashboard lika mycket som jag så kan man få sig en liten nostalgitripp här:

#CoverQuest #458

🟩⬛⬛⬛⬛ 🎉 1/5

https://coverquest.jbonet.xyz

#GuessTheGame #713

🎮 🟩 ⬜ ⬜ ⬜ ⬜ ⬜

#ProGamer
https://GuessThe.Game/p/713

Skrivet av poorks:

gör det för fansen!

varför är blizzard så trötta?

För att de inte verkar ha kvar något av kompetensen som en gång gjorde dem stora.

Den verkliga anledningen är till att de slår igen portarna är för att de förstörde spelet med mikrotransaktioner/P2W. I övrigt var det faktiskt ett både rätt kul och välgjort spel på många plan (och inte alls på andra), och med många intressanta idéer och mechanics. Potential hade det absolut iaf!

Förvånar mig lite att vissa här inte verkar ha hört talas om det faktiskt.

Testade det när det begav sig och det var otroligt trist med enormt mycket grinding. Känns som ett mobilspel eller som ett spel som är tänkt att spelas medan man tittar på film eller något vid sidan om.

#CoverQuest #457

🟥🟥🟩⬛⬛ 🎉 3/5

https://coverquest.jbonet.xyz

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Switch Online är klart prisvärd, och jag gillar ju mina retrospel.

Ser att Switch Online + Expansion pack fortfarande endast kan betalas årsvis... *ryser*

Skrivet av PcGamer:

Det som verkligen fick mig intresserad av Half-Life 2 var en tech demo av det, vill minnas att det var denna. Och med tanke på när detta var så imponerade den enormt, personligen så är Half-Life 2 fortfarande ett av de absolut bästa FPS spelen som gjorts med en AI som kan vara den bästa som existerar i något FPS spel jag spelat.
https://www.youtube.com/watch?v=4ddJ1OKV63Q

Fina minnen! Minns när man såg dessa klippen och knappt trodde på vad fysikmotorn klarade av... enda tills ens polare på något vänster fick tag på exakt denna demoversionen innan release. Kan säga att det var många hakor i golvet när vi väl fick sätta oss och leka med det själva, ett bra tag innan release

Det som många här verkar missa är att James likgiltiga och känslolösa ansiktsuttryck och minspel i originalet är en viktig beståndsdel som knyter an till storyn. Detta är anledningen till att folk inte gillade de nya ansiktsuttrycken som såg väldigt känslomässiga/ledsna/plågade ut, vilket ändrar hela grejen med hur James uppfattar situationen och allt kring sig.

Därför är den nya ikonen MYCKET bättre även om det bara handlar om små justeringar, för det efterliknar originalets känsla mycket bättre. Det handlar alltså om något mer än bara det estetiska i detta fallet. För er som inte har sett skillnaden (då denna artikeln av någon anledning bara visar den nya ikonen) så är det alltså dessa ändringarna som folk diskuterar:

Innan ändring

Efter ändring

Original

Med det sagt så är allt detta spekulation och en fjuttig ikon betyder egentligen inte att de har gjort något annorlunda, men det får folk att hoppas på att Bloober team faktiskt lyssnar på kritik och försöker att göra originalet rättvisa.

Personligen tycker jag även att de borde göra remaken MYCKET mörkare än vad som har visats i trailers hittills.