Inlägg av Final_Frontier

Inlägg som Final_Frontier har skrivit i forumet

Bra recension, men ska man tolka följande som att karaktärernas styrkor är väldigt oförutsägbara eller som att karaktärerna är väldigt intressanta?

"Karaktärerna är ungefär lika intressanta som deras styrkor är förutsägbara."

Så det funkar alltså inte om man har en processor från AMD?

Skrivet av PcGamer:

Påminner mer om Sierras The Incredible Machine än om LBP, eller iaf en blandning av de båda.

QFT.

Själv trodde man att en motivering skulle hjälpa.

Kapten Smart Trams - händelsevis också vad jag tänker utrusta mitt skepp med.

Skrivet av Tompa:

Sorry, nu ska allt förhoppningsvis funka.

...men det gör det inte. Inte heller efter omstart av webbläsaren för att rensa cachen.

Skrivet av Dumlen:

Hmm, tror jag såg den där trailern för över 1 år sen faktiskt.

Stämmer. Kanske har de försökt "om-lansera" den som den senaste. I vilket fall är det inte den senaste trailern då jag är helt säker på att jag sett den förut, för flera månader sedan minst.

Gav $6, hade bara spelat demot förut och fastnat på ett ställe, men ville ge det en till chans, och lyckades komma vidare nu

Oh noes, ingen multiplayer. Men kul ändå att dom släpper detta.

Någon som spelar som vet om det fortfarande är problem med lagg eller om detta patchats bort? Läste om det i flera recensioner.

När man läser om dessa DLCs känns de spontant extremt prisvärda, tänker då främst på antalet kartor för priset. Nästan så man blir sugen på att köpa spelet, har hört bra grejer om det, och om det är bra multiplayer så blir det ju inte direkt sämre med bra DLC.

Drog ut lite på tiden, men annars var det ganska win.

Extrem over the top-action. Jag gillar vad jag ser!

Blizzard bör kunna möta kritiken exempelvis genom att kräva Internet-verifiering var tionde dag för att det Internet-befriade LAN-stödet ska funka. På så vis behöver man inte oroa sig för ingen/dålig Internet-uppkoppling om man ska LANa, samtidigt som pirater får det väsentligt mycket svårare (om de nu ändå inte finner ett sätt att gå runt systemet).

Om det nya battle.net är så bra som de påstår att det kommer bli så kommer ju folk att vilja använda det. Spelet kan ju automatiskt försöka ansluta till battle.net vid uppstart (något annat vore väldigt märkligt), och finner den ingen Internet-anslutning så kollar den när spelet verifierades sist. En sådan lösning tror jag de flesta av de där 100 000 kan leva med.

Skrivet av =NFT=Avalanche:
Skrivet av Fisse:

Dom kan "drafta" folk vid krig, då har man inget val.

Ja det är väl klart. Samma sak i Sverige där man kan bli inkallad tills en bra bit över 60år.

Och om vi skall vara realistiska, sist USA draftade var väl vid andra världskriget sisådär 50 år sedan. Och tacka fan för det Utan USA och marshall planen för att återuppbygga europa och Tyskland så hade vi väl varit en del av östblocket fortfarande...

Andra världskriget, visst. Vietnam ses nog däremot med mer tvivelaktiga ögon av de flesta.

Skrivet av flamgorilla:

jag kan se det framför mig en gravsten på kyrkogården
GRIN rest in peace sen kommer EA:s plånbok doppad i blodet på en förstfödd och väcker grin till liv sen kommer DICE som skulle lägga nya blommor på graven och ser grin:it cant be! dice går upp i defcon 4 och förberreder sina kärnvapen grin laddar sina biovapen. dice:infanteriet advacncerar in i receptionen i grin kontoret men går in i en fälla och blir besprutade med mjältbrand
grin går i motattack men dice starka stålvägg av bra ekonomi
gör att de får svetsa i dagar......defcon 6 kärnspetsarna i skjutläge men grin har svetsat klart och går in i receptionen på

dice huvudkontor och tar receptionisten som gisslan dice hotar med att fyra av kärnspetsarna då ger grin dice en gåva det trojanska licensspelet dice säger "tja omslaget ä ju snyggt
på natten attackeras de av platt story:hjärnor krossas!
enformighet ':de skickas in i en extrem (nej jag har ingen aning om vad jag pratar) singularitet som skickar dem tillandra dimensioner och delar tidslinen. osammanhängande upplägg:armar och ben lossnar dice avfyrar sina kärnvapen
värden går under en handfull människor överlever fallout-serien inleds

Detta resonemang håller inte! För det första är Defcon-skalan 1-5, för det andra är 5 fred och 1 (väntat) krig.

Angående Grin så lär åtminstone en del få jobb på de andra svenska utvecklarna. Finns många små förutom de andra tre stora (DICE, Massive och Starbreeze... sen har vi även SimBin etc). Frågan är dock hur många företag som är beredda att anställa just nu. Å andra sidan är erfaret folk eftersökt, och så finns möjligheten att en del startar eget.

Förutsatt att allt detta stämmer, vill säga.:P

Skrivet av Exxo:

Hm... mörkt... eller ljust... är det verkligen just det "visuella" de pratar om? O.o Verkar iallafall vara det som alla alltid hakar upp sig på.

Jag förstod det som om det var hela "storyn" de hade kunnat göra "mörkare".

Det ena brukar iofs oftast hänga ihop med det andra.

Antar att det är som vanligt i AA, alla spelar som amerikanare men ser fienderna som... fiender/terrorister?

Man kan tycka att mycket av dynamiken riskerar försvinna när motståndet har tillgång till på pricken identisk uppsättning vapen och utrustning rent gameplay-mässigt, även om utseendet är ett annat.

Ni som har Half-Life 2 eller ett annat spel baserat på Source-motorn kan alltid pröva en utmärkt realistisk (nåja) mod som heter Insurgency. Här kan man garanterat välja mellan att spela som amerikanare och motståndsfajter.

Som vanligt ska man ha i åtanke att siffrorna kommer från Dataspelsbranchen (branschorganisationen alltså) och baseras på återförsäljarnas siffror. Antar att det i princip innebär spel som säljs i en låda.

Digital försäljning är således inte representerad i de här siffrorna. Trots det vore det mycket intressant att se en Topp 20-lista för PC-spelen. Som det ser ut nu är det tre IPn (Sims, Warcraft och Counter-Strike) som tar 8 av 10 platser (med en nionde som tas av Spore). Mycket intressant att Empire: Total War säljer så bra.

Men de tio bäst säljande titlarna är så stora kopiösa blockbusters att det ändå i högsta grad vore intressant att se vilka titlarna som kommer precis efter är.

Skrivet av thebasboy:

Heej! jag har ett problem med bf 1943.... För när jag klickar på quick match så står det "conneting" i några sekunder och sedan kommer en ruta där det står "login failed". Ingen som vet vad detta är eller hur man löser de?? Hade ju vart kul att få spela lite också.

Kanske problem med ditt EA-account? Skaffade du ett när du startade spelet första gången? Och om du redan hade ett, stavade du rätt på allt när du loggade in?

Köpte det igår, efter att ha inväntat lugnet efter problemen precis vid launch. Nu flyter allt på finfint, och det är ett mycket roligt spel att köra en timme eller två åt gången! Man kan ju jämföra detta med ett map pack till CoD 4 som kostar 90 kr - då får man fyra banor varav endast tre finns i rotation för team deathmatch. Här pröjsar man 30 kronor mer och får lika många banor (vid 43 miljoner kills) men också ett extremt polerat BF-koncept ovanpå!

Summa sumarum: ett mycket prisvärt och roligt spel. Adda Final_Frontier på PSN de som vill!

Skrivet av BME:

"the worts-kept secret of E3".
E3s vårtigaste hemlighet?

Hahaha:D

Och ja, det är lite märkligt att någon anställd på företaget skulle vilja läcka ut sånt här eftersom det bara lär skada Sony? Luften går ju ur den officiella presentationen precis som Tretton säger. Det häftiga i överraskningen är väck.