Inlägg av Unstable

Inlägg som Unstable har skrivit i forumet

1

Kollade in deras värsting-maskin "Muskeldatorn" – Komplett a260:

Processor, ca 5000
Minnen, ca 2000
Moderkort, ca 2000
Hårddiskar, ca 3000
Nätaggregat, ca 1000
Kylare, chassi, bling bling, etc ca 2000

Summa summarum borde dessa komponenter landa på ca 15 000, högt räknat utan rabatter. Lägg sedan till grafik-kortet för ca 25 000 för ett totalt belopp om ca 40 000.

Varför lägger dem på ytterligare ca 9 000 därefter? Känns spontant väldigt dyrt. Jag är normalt en komplett-fanboy, men jag har svårt att se att det här skulle vara värt att göra en artikel om.

The Act Man gjorde en summering av hur beta upplevelsen var och det är inte helt oförväntat att i princip alla brister som pekades ut där och då, fortfarande var brister nu i samband med lanseringen.

Förhoppningsvis börjar väl naturlagarna strax gälla för även EA och att orsak och verkan ger genomslag på hur deras aktie-kurser utvecklas så att dem i förlängningen har anledning att göra bättre. BF serien förtjänar en bättre hantering än att släppas som crash n' burn följt av årslånga uppdateringar och fixar, för att åtgärda vad som borde ha varit AAA redan från dag 1.

Det är många starka förslag här i tråden. Quake II är bland dessa en titel som har ohyggligt bra musik, både sett till hur det är lyssna till spelets hela track-lista utan att man spelar, men även kopplat till hur det är passande till det omgivande spelet. För mig är det en faktor som väger tungt.

Men jag skulle även vilja kasta in Deus Ex i ringen, tillsammans med Metal Gear Solid.

Speciellt förstnämnda har väldigt unik musik (UT har vissa tracks som är av liknande kvali-sort (Alexander Brandon FTW)), men som i utförandet och som stämnings-förstärkare blir helt mästerliga när man upplever dem inuti spelet.

Stor tumme upp, mestadels för att Valve på eget iniativ väljer att släppa den här sortens video. Det visar på en öppenhet som man inte ofta ser från dem större bolagen. Sedan är det nyktert att dem fortfarande rekommenderar att man inte genomför detta sorts underhåll pga riskerna.

Skrivet av Pigge88:

Apple förlorar väldigt lite intäkter i slutändan, endast dom som skulle skapats ifrån Fortnite samt andra potentiella Epic spel.

Jag håller till fullo med om dina andra punkter. Men jag tycker nog att man får påstå att det handlar om mer än "väldigt lite intäkter", då det handlar om ett antal % av något som tidigare genererade över $700M, som dessutom hade haft potentiellt ännu mer tillväxt.

Apple förlorar, Epic förlorar, IOS Gamers förlorar ... Fortnite hatare vinner förvisso inget, men får väl utlopp för sin eventuella skadeglädje.

Allt är så förvanskat att det för en lekman är omöjligt att ärligt ta ställning till vilka fel som har begåtts av vem. Epic påstås ha gömt kod från Apple, vilket förvisso kan låta felaktigt, men det skulle ju vara gott att veta vad som avses med detta. Det måste ju vara skillnad på om det är något enskilt bibliotek som har glömt att inkluderas eller om det faktiskt fanns uppsåt och aktivt doldes kod som var relevant för domslutet.

Apple påstås ju sedan missbruka sin marknadsställning för att orättvist tvinga aktörer att förlika sig med deras villkor. Domen kom väl fram till att Apple har en ställning där dem förvisso har över 50% av intäkterna för inköp via mobil-spel, men där dem dock inte kommer upp i fulla 65% som krävs för att det ska räknas som att dem har ett monopol. Denna teknikalitet gör att en del av domsluten föll till deras favör, medan dem regelrätt skulle ha förlorat om dem hade haft en ännu större andel av marknaden.

För oss vanliga dödliga tycker jag att det verkar som att alla bara är förlorare här. Epic missar chansen att tillgängliggöra sin plattform, Apple förlorar intäkter och mac / IOS -gamers går miste om möjligheten att spela Fortnite.

"Razer V2 - TakeControl - TM", Limited Edition uppsättningen har givetvis knappen i rent Tulium (Tm).

Knappen gör att du tar över pågående session från en annan slumpvist vald användare. Går det skräpigt i spelet? Tryck bara på TakeControl och du är sedan direkt inne i nästa upplevelse - hux flux kan du ha tagit över sessionen från den som nyss sköt ned dig - kanske arbetar du därnäst med ett underhåll på FZs databaser, eller så tar du över kontrollen i Teams-mötet mellan ÖB och HKM när dem diskuterar nästa års smakuppsättning på guldburken.

TakeControl gör att varje gång du sätter dig framför datorn blir en unik upplevelse.

Jag kanske är sist i tråden och tävlingen, men när det kommer till att hypea det här monstret till telefon är jag i första led.

Skärmen med 144Hz output och 300Hz input är utan att hymmla en önskedröm som besannats, för hur en skärm till en telefon-spelmaskin borde vara. Snabba uppdateringar när det händer något in-game, med ännu snabbare möjlighet att göra rätt respons och drag.

Likaledes är hela konceptet med hur telefonen kan särskilja mellan olika inmatningar medan man använder den för att spela helt unikt, speciellt sett till andra telefoner på marknaden. Men även om man vill jämföra med vanliga handhållna spelkonsoller eller tillbehör så är ROG Phone 5:an innovativ. Jag kan lätt se hur det skulle vara skönt att ha den här funktionen, både när man spelar PUBG Mobile eller om man tar ett parti Hearthstone eller lägger tid på något annat favoritspel.

Drömmen vore att få fara till fjälls, koppla bort allt vad som är arbete, vardag, pandemi, m.m. och bara komma ifatt back-loggen av spel som förtjänar att spelas med en ROG 5 Phone i händerna, ända tills 6000 mAh batteriet ger upp och man får dra igång elverket för att fortsätta sessionen.

All lycka till vem än som går hem vinnandes från det här. Tack till både Fz och Asus som styr upp dem här tävlingarna.

Sällar mig till konsensusen.

Storyn hade kunnat vara tillräckligt bra för att vara det drivande elementet i spelet, men berättartekniken är allvarligt eftersatt. Jag tycker inte att det känns som om att man som spelare aktivt driver storyn oavsett om man kör som Abby eller Ellie. Från eget perspektiv sätt jämför jag TLOU2 mer som en karusell-åktur än en spel-upplevelse (kanske är en liknelse till Game of Thrones säsong 8 också på sin plats).

Man är tvingad att "uppleva" en berättelse där allt går i exakt den ordning som teamet har satt upp. Varje scen lämnar väldigt lite uttrymme för egen tolkning och är istället överagerade där det är väldigt tydligt vad man som spelare förväntas uppleva.

Som exempel: scenerna där man leker med hunden och sedermera tvingas döda hunden är kanske inte representativa för spelet som helhet, men är fortfarande det för den cliché-aktiga berättarteknik som hela tiden används. Jag tycker att det visar på en oerhörd brist hos berättaren när man måste använda scener där man ska döda hundar och gravida kvinnor för att tvinga fram en empatisk reaktion.

Sedan ogillar jag hur Ellies karaktär bryter mot hur hennes personlighet blev uppbyggd under det första spelet. Det finns en uppsjö bra scener i TLOU2 fortfarande, men borta är mycket av den oförstörda glädje som hon kunde uppvisa trots att hela deras värld är i ruiner. Den starka medmännskliga sidan hos henne, som att stanna upp och hitta detaljer som helt bryter mot det elände som existerar runtomkring henne och Joel, tycker jag är nästan helt borta i 2:an när man väl har börjat komma in i spelet.

Avslutningsvis är det frustrerande hur dåliga film-sekvenserna är. Gång på gång händer det att man räddas bara av ren slump, där man istället borde ha givits ett val eller ha kastats tillbaka till gameplay för att försöka rädda upp en nästan hopplös situation.

--

Gameplayet är kul och ganska varierat, även fast jag tror att jag uppskattar det första spelet mer (kanske emotionell bias).

Grafiken är likaledes fantastisk.

Storyn kommer jag aldrig att komma tillbaka för. 5/10

Myth II : Soulblighter har en sju-helsikes kampanj och bör vara värt minst min nominering.

Ingen annan term kommer att ersätta 'speedrunna', men det är ju en kul idé att komma på alternativ.

Speedla - sammanfogande av 'Speed' och 'Spela'

Det känns som om att den här tråden borde innehålla minst en kommentar (antagligen flera) om Ninja Gaiden (NES).

Jag tror aldrig att jag som grabb klarade av level 6-2. Alla fladdermöss, ninjor och annat otyg som dyker upp mitt i hoppen gör att det antagligen inte går att klara av den här banan utan trial and error. Det gäller att veta exakt var och när alla fiender ska spawna och det är ändå inte lätt.

Oavsett de framgångar och eventuella motgångar som han tidigare har haft måste man ändå ge honom beröm för de inslag han gör på senare tid. Red Letter Media har haft med honom i tre videos under de senaste månaderna och han bjuder väldigt mycket på sig själv.

Länkar till en video där han är med och recenserar Home Alone 4 (tillsammans med två andra B-filmer) och han både ger en kul spin på review:n, men har även helt träffsäkra punkter att tillföra när de pratar om resterande filmer.

RLM - Plinketto #7, best of the worst .- https://www.youtube.com/watch?v=a_FURNuBeQg

1