Inlägg av jonnin01

Inlägg som jonnin01 har skrivit i forumet

1

Problem med PS5 kontroll

Hej.
Min kontroll har redan börjat bli dålig efter 1 månad. Någon annan som också har problem med att R1 eller R2 blivit mycket lösare än den andra? Min R2 har blivit helt utan motstånd så det räcker att man nuddar vid den för att den ska registrera knapptryckning så det blir oönskade tryckningar hela tiden. Pratade med Webhallen de vill skicka den på lagning men ska man behöva vara utan spel flera veckor? Känns nästan som att man blir tvingad att köpa en kontroll till. Någon annan som upplever samma problem eller haft den på lagning hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka den ?

Skrivet av jonnin01:

Valt hämta i butik beställd 7/3 inget mail och ingen förändring i ordern. Ringde kundtjänst men de kunde inte svara på någon fråga. Alltså ingen ny information kan komma om 1 vecka eller månader.

Fick precis min är redo för utlämning idag.

Valt hämta i butik beställd 7/3 inget mail och ingen förändring i ordern. Ringde kundtjänst men de kunde inte svara på någon fråga. Alltså ingen ny information kan komma om 1 vecka eller månader.

Skrivet av paniix:

Nej beställde vanlig leverans

Skumt har du kontaktat kundtjänst och frågat hur de med senare beställning kan få sina ?

Skrivet av Cove:

Jag beställde min Disc version på webhallen 2020-02-25. För närvarande har de levererad förhansbokningar fram till ungefär 2020-02-15 (sista jag sett).

Skickade ett mail förra veckan och frågade hur det såg ut med webhallens leveranser och min order och fick följande svar i tisdags:
"Hejsan,

Vi borde få nästa leverans nu i januari och jag misstänker att din bokning täcks av den!

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar Liisa"

Kan lägga en notis här, när min order är redo för hämtning på webhallen.

Tack.
Jag beställde 2/3 så hoppas också på leverans snart.

Någon som varit i kontakt med Webhallen? Både Mediamarkt och Elgiganten har fått leverans i veckan. Någon som fått klarhet i wh leveranser ?

Är det egentligen någon som fått en konsol under januari oavsett återförsäljare ? Var ju snack om leveranser 7e men låter inte så troligt då det varit helt tyst här.

Skrivet av kabukishaman:

Som du själv säger, superbarnsligt 😆
Förstår mig inte på alla som känner sig kränkta för att förbokningstrycket är av ett aldrig tidigare skådat slag och inte får någon på release. Gilla läget och boka i bättre tid nästa gång.

Är folk kränkta ? Jag tycker jag läser en hel hög inlägg som kunde undvikits med information. Om där varit en tydlighet på trycket av förbokningarna från Webhallen så skulle folk haft chans att förboka hos andra. Sen absolut varför lägga chanserna till en återförsäljare där får man skylla sig själv.

Då ska vi få mer information av Webhallen idag. "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release,"

Skrivet av whoo:

Återigen, dom har väl aldrig lovat leverans bara för man har förbokat?

Såhär står det på deras sida:

”Om du inte får din enhet på releasedagen kommer du att vara uppsatt på en lista och får tilldelning enligt din köplats. ”

Så folk kunde fortsätta boka och iaf hamna i kö. Hade det varit bättre att stänga bokningen? Hur hade det hjälpt dom som då inte hade hunnit boka?

Problemet är snarare att folk själva verkar ha hittat på nån teori om att en lagd förbokning = garanterad leverans vid release.

Vi har ju även fått info om att Sony nu sänkt det antal konsoler dom säger sig ska leverera. Så även siffrorna dom har nu är ju inte på något sätt 100% säkra.

Därav att Webhallen säger ”vi ger info en vecka innan”, förmodligen är det när dom fått enheterna till sitt lager.

Det jag saknade var bara den infon tidigare, att dom inte kommer ha bra info nog förens en vecka innan.

Jag har t ex fått ett Mail från inet att dom kommer kunna leverera min order på release. Men frågan jag då stället mig är vad dom besitter för spåkula som Webhallen inte har...

I teorin kan vi få ett nytt Corona-utbrott som stänger fabriker och flygtrafik. Mao så kan ju inte ens Sony -garantera- någon nivå på leverans. Även best case. I kan få idag har ovanligt hög osäkerhet.

Vi ser helt enkelt olika på service.

Jag misstänker att jag är långt ner i listan som beställt ps5 i mars 2020. Men är det inte konstigt att Webhallen inte stängde förbeställningen när de såg hur stort intresset va? De borde kunnat räkna ut alla besvikna kunder. Ett enkelt mail under året hade räckt för en uppdatering och ett varnande finger.

1