Inlägg av ensClem

Inlägg som ensClem har skrivit i forumet

1
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Lej:
Skrivet av MrPeters:

Releaseproblem men intressant spel.
Sen vore det roligt med lite mer alldagliga karaktärer istället för 2 biffiga snubbar och en biffig brud x)

Dem försökte nog hålla hitboxarna lika stora.

Det tyder på lathet och enformigt gameplay då det inte krävs någon strategi i valet av karaktär.

Att lägga till "strategi" i allt är inte nödvändigtvis bra. Jag skulle störa mig enormt om gubbarna hade olika stor hitbox. Typ som när man spelade GoldenEye och det var förbjudet att vara Oddjob för att han var så liten.

Jag antar att du tänker på Team Fortress 2 men jag ser Loadout mer som ett Quake/UT där alla spelar med samma egenskaper och skillnaderna mellan karaktärerna endast är kosmetiska. Loadout är som en blandning TF2 och gamla arenashooters.
Om de hade börjat göra karaktärerna olika hade de varit tvungna att utveckla ett helt klass-system och balansera det så att klasserna kompletterade varandra.

Istället verkar den rollen i Loadout ligga på vapnen där varje spelare måste bygga sina egna vapen och då komplettera varandra med kort och långdistans, splash och helning,

Vapnet är ju också nästan direkt hämtade ifrån Quake/UT:
Kula=Machine Gun
Stråle=Quakes Lightning Gun/ UT:s Pulse Rifle Stråle
Puls=Quakes Plasma Gun/UT:s Pulse Rifle
Sniper=Quakes Rail Gun/UT:s Sniper Rifle

Sen finns helningsståle från TF2 osv.

Tycker spelet är ganska kul för att det är lite nytt och så men alternativen är fortfarande bättre.

Jag syftade mer på att man skulle behövas planera lite mer på hur man ville sin gubbe skulle vara i stil med det där Warner Brothers vars namn jag har glömt
Lägre hp = Högre agility och mindre hitbox.
Högre HP = större hitbox och långsammare.

Tycker dock att sånt bara förstör, känns mest som en onödig gimmick. Men det är bara vad jag tycker, säger inte att det nödvändigtvis är dåligt.

Skrivet av Byzzan:
Skrivet av ensClem:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Kan det vara samma motor (cry-engine)? För många av animationerna liknar dem som finns i Far Cry 3.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chrome_Engine

Man tackar! Antar att jag skulle kunnat ta reda på det själv men min lathet kom i vägen

Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Sebbepojken:

Är det samma utvecklare som Far Cry 3? Väldigt många moment ser ut att vara direkt tagna/inspirerade därifrån

Nej, men Dead Island

Kan det vara samma motor (cry-engine)? För många av animationerna liknar dem som finns i Far Cry 3.

Skrivet av DAoG:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Real:
Skrivet av mrFluffy:

Sluta klaga så höjs fpsen automatiskt.

Du kan inte mycket om datorer va?

Du kan inte mycket om skämt va?

Förövrigt. fan vad lätt spelet är. Känns väldigt noob vänligt.

lätt? ska det vara svårt och komplicerat då eller? ett av dom spelen som har mest spelare i hela världen ska plötsligt vara svårt och utmanande att spela?

du har uppenbarligen helt missat poängen med battlefield, eller multiplayer öht. det har ingenting med svårighetsgraden att göra, någonsin, för någon.

Ett bra multiplayer spel kräver träning och erfarnhet. Så verkar inte fallet vara med BF4, vapen utan rekyl, fordon som är överdrivet lätta att styra och hitboxes som är stora som hus.

Vill man sälja sitt spel till så många som möjligt då ser man till att det är lätt att spela. Bara för att många spelar det behöver inte det betyda att spelet är "bra". Sedan kan ju "bra" vara olika för många, nya eller oerfarna spelare tycker kanske att bf4 är extremt bra/amazing/zomg1337 medans den mer erfarne spelar Arma eller liknande (om vi nu ska hålla oss till fps).

Skrivet av M_R_X5432:
Skrivet av Cortex:

Men va f-n ! Ska spelen ta plats nu med! Det var droppen! Nu blir det inget PS4!...........

Går ju alltid att köpa det på skiva annars

Är ganska säker på att det var ett skämt...

Låter jobbigt om man inte kan spela från samma bibliotek samtidigt. Det är en sak om man inte kan spela samma spel samtidigt (ganska självklart), men att inte kunna köra spel som ligger i samma bibloitek låter fruktansvärt dåligt.

Ser ut som att assult fortfarande är medic, bara detta gör att jag tvivlar mycket på att köpa detta

Se premiär-trailern för Fable Legends

Även om jag redan vet svaret så måste jag slänga detta ur mig:
Vaaaaarföööör gör de det endast till Xbox One!?

Edit: Nu när jag sett vidoen som bäverville länkade så stör det mig inte så mycket längre

Skrivet av Cane:
Skrivet av naess91:
Skrivet av Cane:

Synd att inte navi vann, de förtjänade det utan tvekan. Otur i rosh pitten med stuns och en dream coil vände hela matchen.

Förtjänade det ? Verkligen ? Såg du deras matcher?

Ja jag tittade på alla matcherna. Alliance spelade sämre i game 5 och hade turen på sin sida. Hade dendi inte blivit RNG:ad av rosh hade han fått död på honom i tid och fått aegis och då hade de kunnat avsluta spelet. Utan aegis hade aldrig puck kunnat få iväg den dreamcoilen.

Sånt som händer i ett spel där en del saker är baserat på % (t.ex. hur stor chans du har att basha). Är säker på att Alliance hade otur vid vissa tillfällen som gjorde att de hamnade i en sämre situation.

Dessutom så van Alliance totalt 5 matcher mot Na'Vi och förlorade inte en enda serier i hela ti3, så enligt mig så förkänar de segern bra mycket mer än Na'Vi.

Ursäkta min mediokra stavning

Skrivet av vuze2143:

är det bra eller ? fan pallar inte lol

Jag har spelat båda och imo så är det rätt så mycket bättre än lol, beror ju på vad man gillar såklart men det är definitivt värt att testa

Måste erkänna att jag satt och kände mig stolt och glad över att vara svensk genom hela denna texten! Mycket fin krönika!

Det är väldigt synd att fov:n är så pass låg och att spelet inte fungerar korrekt om man höjer den. Jag blir ganska lätt illamående vid låg fov, men för mig brukar det räcka med att putta bort skärmen till kanten av skrivbordet. Så detta blir ett köp!

Vad jag vill se nu är inte combat eller basebuilding, utan större planeter... Vill se just hur stor en planet kan bli.

Skrivet av WarpGuN:

vad blir max units cap tro ni?

jag hoppas på några tusen

Jag hoppas man kan pumpa units tills man har 10 Fps!

Skrivet av blohm:

Fick de 14,5 milj för att göra en TA ripoff? Det är iofs inte en ripoff, det är en ren kopia, rent av oförskämt!

Va sjutton säger Chris Taylor om detta? Jag vet att Jon Mavor jobbade tillsammans med Chris Taylor i Cavedog, men jag hoppas att Uber får betala någon slags royalty för detta -_-

Så du menar att man inte får göra uppföljare? Dessutom vet vi inte hur stor skillnad det kommer vara mellan TA och detta, så du kan inte uttala dig om att det är en ripoff/kopia (jag tror förövrigt att det kommer vara en väldigt stor skillnad och en helt ny upplevelse).

Ser fram emot detta väldigt mycket!

Undra hur storyn blir, och vad ens mål kommer att vara. Första spelet var ju baserat på boken (och boken hade en underbar story), men den andra boken hade inte precis en story som passar ett spel...

Måste säga att World in Conflict är nog ett av de roligaste spelen man kan köra på ett LAN.
Förövrigt ett trevligt avsnitt av Fragzone

1