Inlägg av Dex

Inlägg som Dex har skrivit i forumet

Housemarque har något nytt att visa imorgon. Kanske deras nya spel? Förmodligen inte, men man kan ju hoppas

=AZV4eW1taiiTqYN1wvsEjIVqz48dolkm6xk1oQD2N4Q4VrsBvUNjLCrRTFcjXAY0vJ2GogZBmstUULCwaIL9vKkWxW7n1Veq393iBsP04o_lspt6unaiHUtXm3LRp6-OFc9z9582W3i7ImV4kOzVf12eBUNb7SiL7piMKCAugLuZ_0TQuAluhXKTED8o_8sOcFKM_q92lmBoDd3wjYYf7kkMMUS7scFlSq9SbDAxUBgcCw&__tn__=EH-R]https://www.facebook.com/photo/?fbid=956820429779843&set=a.394640062664552&__cft__[0]=AZV4eW1taiiTqYN1wvsEjIVqz48dolkm6xk1oQD2N4Q4VrsBvUNjLCrRTFcjXAY0vJ2GogZBmstUULCwaIL9vKkWxW7n1Veq393iBsP04o_lspt6unaiHUtXm3LRp6-OFc9z9582W3i7ImV4kOzVf12eBUNb7SiL7piMKCAugLuZ_0TQuAluhXKTED8o_8sOcFKM_q92lmBoDd3wjYYf7kkMMUS7scFlSq9SbDAxUBgcCw&__tn__=EH-R

Skrivet av Kleptoman:

Kommer det inte ut nästa 2-3 år blir jag väldigt förvånad

Som skrevs i artikeln så verkar Bethesda vara väldigt ovilliga att "lämna över" Fallout till någon annan studio och Todd Howard har ju sagt att dom ska göra Elder Scrolls 6 innan Fallout 5 så det är nog mer troligt att det tar 10 år till
Om så klart inte Microsoft tvingar dom att släppa det till en annan studio, men känns ganska osannolikt också då det ändå tar typ 5 år att göra ett nytt AAA spel och om 5 år lär ju TV-seriens stora hype ha lagt sig rätt rejält.

Men man kan ju verkligen hoppas att dom släpper det till en annan studio så man slipper vänta 10 år

Även om dom skyndar på ett nytt Fallout spel så lär det var rent för sent att "rida på tåget" av tv-seriens lansering så känns inte så lönt att skynda på det. Speciellt inte om det innebär att det blir lite sämre spel för att dom skyndar på.
Och framför allt så tror jag Elder Scrolls 6 nog är ett större spel släpp än ett Fallout 5 är om inte Fallout 5 hade släppts nu lagom när serien är som störst.
Lite så som Sony missade tåget med att släppa ett nytt Last of Us Spel när serien kom och var som störst.

Digital Foundry är också väldigt imponerade av det tekniska i spelet. Kul att där kan komma spel lite då och då som faktiskt fungerar som man förväntar sig!
Så klart också lättare när man endast behöver utveckla spelet för en hårdvara, men ändå!

Digital Foundry är väldigt imponerade av det tekniska i Stellar Blade med i princip inga buggar och väldigt stabila lägen.

Har också läst lite diverse rykten om att Rebirth har sålt sämre än Remake i alla fall Japan.

Men har alltid varit nyfiken på var dom här analys firmorna får dessa siffror ifrån, framför allt nu för tiden då så mycket av försäljningen är digitalt och i just detta fallet går det ju endast att få det digitalt från Playstation Store.
Så hur får dom fram sina analyser då? Är det fysiska skivor så kan jag förstå det lite mer då det går kanske mer att spåra osv hur mycket som skickas och så.

Såg att där var någon som skrev att det hade sålt cirka 250 000 fysiska exemplar i Japan den första veckan. Men dom brukar ju säga att digital försäljning står ju för cirka 70-80% nu för tiden och i så fall har det ju sålt i cirka 1 miljon bara den första veckan i Japan och det måste väl vara väldigt bra tycker man?

Någon som har någon mer insikt i hur dessa analys firmor fungerar?

Skrivet av magma:

Hade varit kul att se rå gameplay, gärna en video som beskriver och visar spelets mekaniker. Jag får intrycket av att man vill dölja något här...

Eller så skaffar man ubisoft+ premium och spelar ut det inom 1 månad, då får man dessutom spela 3 dagar tidigare om man kan stå ut med eventuella barnsjukdomar i början.

Skrivet av glottis:

Ser lovande ut men kommer inte förhandsboka. måste se lite gameplay och reviews innan jag ens funderar på ett köp.
Och är det bara jag som stör mig på att huvudkaraktären har "shampoo-reklam-hår" hela tiden?

Skrivet av PontusT:

Vill bara påpeka att detta är ingen gameplay trailer. Det är en sån där "in-engine" bullshit som de kör med. Och det är alltid röda varningsflaggor för mig. Sen kommer spelet se helt annorlunda ut.
Jag tror verkligen inte på det här spelet. Med tanke på gameplay som saknas, stealth momenten, en rätt så generisk story.
Allting med det här spelet känns som det redan är sagt och gjort hundratals gånger tyvärr.

Det kom en jätte lång gameplay preview förra sommaren som visar upp jätte mycket gameplay där man kan se mer hur spelet ser ut.

Har inte jätte mycket emot att spel är låsta till 30 fps, men blir ju ganska tramsigt av utvecklaren att säga att dom gör det med vilje för att det blir en mer filmisk upplevelse (vilket jag nog kan hålla med om om man vill ha det) och sen ha upplåst fps på pc....
Så dom vill ha filmisk upplevelse på Xbox, men inte på PC? Varför då inte bara låta Xbox få välja vilket dom vill ha eller bara helt enkelt säga som det är att spelet är för krävande för konsolerna....
Tycker det känns som en väldigt konstig ursäkt.

Dave the diver och Tales of Kenzera kommer till Playstation Plus Game Catalog den 16:e April respektive 23:e April.

Dave the Diver - PS Blog

Tales of Kenzera - PS Blog

Skrivet av Balunan:

Enligt Digital Foundry så skulle en PS5 Pro, baserat på de läckta specifikationerna, vara väldigt begränsad av CPU:n och inte alls ge den markanta prestandahöjningen som många verkar förvänta sig. En prestandahöjning på ca. 10% är att vänta, om specarna stämmer. Det vill, exempelvis, säga runt en 3 fps förbättring för ett spel som nu kämpar med svajig framerate på omkring 27 ish fps emellanåt och inte riktigt annars kan hålla sitt tilltänkta 30 fps-mål. Någon konsol som plötsligt skulle kunna köra, vad som nu är 30 fps-spel, i ett 60 fps performance-läge är enligt dem inte att tala om.

Och svaret på frågan i rubriken menar de är ett rungande nej, såvida spelet inte redan kommer att ha ett 60fps-läge på den vanliga PS5:an.

https://www.youtube.com/watch?v=vlZQ3KLTtYM

Lite intressant då här är en film som säger raka motsatsen

Credit till @Fearnox som länkade den i PS5 Pro tråden

Gillar DF väldigt mycket och har stort förtroende för dom, men känns som ett litet konstigt uttalande då vi egentligen vet väldigt lite om GTA 6 nu så känns lite konstigt att dom redan nu går ut och säger att det inte kommer fungera. Dom kan mycket väl ha helt rätt att GTA 6 är extremt CPU tungt, men det kan ju också vara raka motsatsen att det är väldigt bra CPU optimerat så vem vet.

Skrivet av Freeman79a:

Och jag har hört att SAAB är på väg tillbaka. Top män har bekräftat det för mig. Vilka då? Top män.

Av någon konstigt anledning ser jag dig aldrig kritisera källorna på rykten och skriverier som är positiva mot Xbox och negativa mot Playstation.... Undra varför du inte är mer källkritisk i dom sammanhangen

Skrivet av Margy:

Sluta fjanta dig. Hävdar du att Chris Dring är en dålig källa?

Tror vi alla vet exakt vad han håller på med. Det är mest bara att skratta och gå vidare. Är källan inte positiv mot Xbox eller negativ mot Playstation så är dom inte trovärdiga

PS Plus spelen för April är bekräftade.

Immortals of Aveum | PS5
Minecraft Legends | PS4, PS5
Skul: The Hero Slayer | PS4

PS Blog

Något jag har reagerat en hel del på angående Microsoft är att dom verkar göra väldigt lite reklam i Europa jämfört med Playstation och Nintendo. Varje gång Playstation och Nintendo släpper nya spel så får jag intrycket av att det görs mycket mer reklam för dom spelen här i Europa jämfört med Xbox. I USA dock verkar dom göra mycket mer reklam.
Kanske inte så konstigt då Xbox är mycket större i USA jämfört med Europa, men det kommer ju knappast bli bättre om dom inte gör mer i Europa.

Nu vet jag inte om det stämmer helt och hållet, men i alla fall det intrycket jag har fått dom senaste åren

Sen ligger det säkert mycket i det Spencer sa förra året också att dom förlorade den viktigaste generationen (PS4 och Xbox One) då det var då väldigt många också byggde upp sina digitala bibliotek och då blir det svårare att få dom att "byta läger" då man inte kan sälja av sina spel osv.

Har dock också varit väldigt mycket rykten om att Sony ska släppa en handhållen om något år precis som Xbox så blir säkert "penismätning" där istället för dom vanliga konsolerna.

Men lite roligare med lite nytt i alla fall även om både Switch och Steamdeck redan har innoverat det mesta

Gillar trenden att demo mer och mer kommer tillbaka nu. Det var väldigt dåligt med dom senaste 10 åren, men nu typ det senaste året eller så känns det som att det har kommit tillbaka mer och mer. Det gillar vi!

Skrivet av jehuty:

En jobbannons från bend studios berättar för oss att deras nästa spel blir ett AAA live service spel

https://www.eurogamer.net/bend-studios-next-project-will-be-a...

https://www.fz.se/nyhet/296969-days-gone-studion-gor-live-ser...

Stellar Blade demo släpps 29:e Mars och du kan föra över din sparfil till den fulla release sen i April

PS Blog

Skrivet av kebbe:

Enligt Jez Corden som recenserade spelet för WindowsCentral så var recensenter informerade om DLC i spelets recensionsguide. Han ville inte läsa denna på grund av potentiella spoilers, tycker dock att det är märkligt att inte en enda recension eller förhandstitt nämnde det. Likaså undrar jag hur folk som recenserade spelet bar sig åt för att starta nytt spel när de ville göra nya karaktärer, någon indikation borde funnits på att det inte var helt enkelt.

Helt otroligt att Totalbiscuit var den enda i hela branschen som var en hök på saker som PC-prestanda och girighet. 6 år sedan han gick bort och inte en människa har försökt ta över.

Skrivet av Vintersorg:

Jag håller med. Helt sjukt dåligt av ALLA recensenter (inkl. FZ) att inte inte märka och/eller nämna sånt här. Va fan.. Oproffsigt och slappt!

Eller kan det vara så kanske att alla dessa DLC inte fanns i recensionskopiorna? Eller tror ni allvarligt talat att ALLA recensenter och Youtubers i hela världen som fick tillgång till detta helt enkelt valde att ignorera allting om mikrotransaktioner som dom flesta recensenter och Youtubers inte gillar i singleplayer spel?

Vilket är troligast av dom 2 scenariona?

Skrivet av kebbe:

Inte ett ord om spelets mikrotransaktioner?
Att det kostar riktiga pengar genom virtuell valuta för att rekrytera pawns, modifiera sitt eller sin pawns utseende, att man säljer förbrukningsföremål för riktiga pengar samtidigt som spelets ekonomi är så trasig att precis allt är svindyrt för in-game pengarna? Mängder av recensioner, gameplay och förhandstittar utan att någon ens nämner hur spelet är proppfullt av mikrotransaktioner.

Var halvskeptisk över alla tidiga recensioner som hyllade spelet för hur fantastiskt det var utan att kunna beskriva varför, är väl Capcom som öppnat plånboken får man anta. Spelet har gameplay och grafik jämförbart med Gothic 3 och kostar 700kr exklusive allt de vill trycka på en som extrautgifter.

Enligt vad jag har läst så kom inte mikrotransaktioner till i spelet förrän efter recensionerna kom ut. Därför typ ingen recensenten har nämnt dom. Riktigt fult av Capcom. Dom gör grymma spel, men tyvärr är dom väldigt glada för sina mikrotransaktioner även i sina singelplayer spel.

Edit: Såg att Tomas redan hade svarat. Ska kanske läsa klart alla kommentarerna innan jag skriver själv

Skrivet av Freeman79a:

Ytterligare exempel på att Game Pass inte dödar eller förstör spel. Det faktum är begravt. Moving on.

Vad har Gamepass att göra med om Monster Hunter World är ett bra spel eller inte? Det kom till Gamepass 1.5 år efter att spelet släpptes så tvivlar på att Gamepass hade något att göra med om spelet är bra eller inte

On-topic: Kul att det fortsätter gå så bra för denna serien! Har aldrig fastnat helt och hållet för varken World eller Rise, men har i alla fall spelat klart storyn i dom och haft kul, men sen efter det blir dom lite lång tråkiga tycker jag för mig som endast spelar solo