Inlägg av henko

Inlägg som henko har skrivit i forumet

@phi Har Johan också klädallergi?

Känns som att förväntan är uppskruvad så pass högt att oavsett hur bra (eller dåligt) Star Citizen i slutändan blir så kommer massor av folk att bli missnöjda.

Har svårt att känna empati för en hycklare som "sålde ut" och nu märker att hans golddigger groupies inte är riktiga vänner.

Antagligen har han väl dock "spelat ah" till större delen och inte farmat items.

Det är klart att det fungerar om man har lite talang och tid för det, men många tycker inte att det är speciellt roligt.

Mobilspel är kul/tidsfördriv på bussen eller på toa , men det är ju inte något substitut för att spela på riktigt (konsol eller dator).

Olika plattformar fyller olika syften.

Skrivet av eak:

Jag kan inte minnas att jag spelat ätt lättare spel.
Det känns som att betan fått mig att inte vilja köpa spelet när det släpps för Skeleton King var lättare att döda än att springa runt i skogen på diablo 2 i start arean.
Räckte att hålla inne m1 och trycka ner shift när man skulle döda betan igenom.

För Skeletong king i D2 var väldigt svår på normal....eller?

Jag gillade betan i alla fall, blir helt klart ett köp.
Frågan är bara var man ska förboka det någonstans.

Man är redan rejält cynisk efter mediahulliganernas alla lögner om hur "illa" det går för branschen trots miljardvinster, så när spelindustrin kör på samma fiol har man redan slutat lyssna.

Men i takt med att spelbranshen släpper fokus på att göra så pass bra spel som möjligt för att de betalande spelarna ska bli nöjda, och istället fokuserar på att det ska vara så svårt som möjligt att piratkopiera spelet så är det inte förvånande om intäkterna dalar.

Och Till min vetskap går det fortfarande relativt bra för de företag som bryr sig om sina kunder och inte låter dem bli lidande av jakten på "pirater".

Trist recension

Något förköp kommer det inte bli i alla fall, om ens något alls.

Skrivet av Ecodot:

Kan förstå om folk håller på och utnyttjarbuggar på detta vis, det tar ett tag och låsa upp saker och för den som inte vill behöva dedikera sitt liv till spelet och vill pröva på nya vapen i multiplayer så är det här ett jättebra alternativ..

sen spelar det ingen roll om man så har en miljon poäng i battlelog eller om man lirar pcw, hade vart värre om det hade handlat om aimbot..

"Om man har ett liv och inte orkar lära sig sikta är ju aimbot ett jättebra alternativ".
< slut på sarkasm>

Skrivet av Gogge:

trolol

Att göra ett ocrackbart spel är omöjligt. Så länge det finns data, så finns det olika sätt att manipulera den.
Frågan är bara hur mycket tid någon är villig att investera i att knäcka skyddet.

Ang traits, 99% av spelet är tillgängligt, det anses antagligen inte som nog prestige att knäcka "traits" så ingen försöker. Det finns andra utmaningar.

Skrivet av Gogge:

Tillför inget? Du har missat hela biten med piratkopiering?

Piratskyddet drabbar som bekant inte piraterna, för dom tar bort det.

Precis som "du får inte piratkopiera" reklamen som tar upp den första kvarten av alla köpfilmer, drabbar även bara de som faktiskt betalar för sina filmer.

Skrivet av Gogge:

Online-integreringen även i singleplayer blir också djupare och djupare, online-statistik, leaderboards, events, achievements, etc. framöver kan vi nog vänta oss riktigt coola features.

Ja tänk om senaste matchen kunde publiceras på tweebooken,tillsammans med vilken färg ens strumpor har...

gäsp!

Skrivet av Gogge:

Att inte kunna vara online är världens sämsta ursäkt.

Nä, alltid-online-drm är världens sämsta funktion.

Skrivet av Gogge:

lol

Ett troll alltså, men jag biter.

Poängen var; krav på konstant uppkoppling för ett singelplayerspel tillför inget utom en felkälla mellan användaren och spelet, oavsett hur "bra" eller "dålig" implementation av DRM lösningen är.
Även om DRM lösningen är online så kan ju användaren av olika anledningar inte vara det.

Min uppfattning är att ungarna nu för tiden är mer gnälliga, antagligen delvis på grund av överdriven curling och på grund av allt sjunkande åldrar.
På "den gamla goda tiden" så betalade vi ju även per minut vi var uppkopplade.
Man hade f*n inte tid o gnälla och skrika bort de värdefulla gamingminuterna!

Skrivet av Gogge:
Skrivet av PcGamer:

Nej, DRM av typen konstant online är knappast något som funkar felfritt, om du inte tror mig kolla upp alla problem som folk har haft med AC 2. Bara för att man själv inte har några som helst problem med något innebär det INTE att andra inte har det, när ska folk förstå detta?

Denial of Service Attack Kills Ubisoft DRM, Your Assassin’s Creed II Playtime

"Always online DRM" har inte varit något problem för WoW, CS, eller tusentals andra spel som kräver att du är online för att spela. Tror definitivt att spel på PC rör sig mer mot den typen av DRM för att den fungerar fantastiskt mycket bättre än annan typ av DRM.

Aldrig problem med CS eller WOW?! Är du rätt ny i spelvärlden eller är du bara ett antipirat troll?

Alla vi som spelat ett tag och fick uppleva den underbara lanseringen av Steam och när första versionen av WoW släpptes har lite av en av annan uppfattning....
Vad man däremot kan konstatera är att efter 6 respektive 8(!) år så fungerar båda tjänsterna relativt smärtfritt. Men vägen har varit lång, väldigt lång.

Men vad både CS och WoW har gemensamt är att man i princip enbart spelar online mot andra spelare och därför måste ha uppkoppling för att över huvud taget kunna spela spelet. Att integrera detta krav på konstant uppkoppling i ett singelplayerspel är inte bara idiotsikt utan även att peka finger till alla kunder. Kunder som förväntas betala utvecklarna och producenternas löner.

För piraterna som crackar spelet flera dagar innan det släpps drabbas inte av alla dessa onödiga "skydd".

Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Återigen så missar du både nyckelord och budskap. Ifall din agenda är att försöka plocka poäng genom att medvetet misstolka mina inlägg så ser jag inte riktigt värdet av att fortsätta den här diskussionen. Du drar ner det på en väldigt låg nivå.

Så du har andra definitioner på offline-spel och singleplayer ?

Det känns som att han inte är medveten om att förut så fanns det spel som inte krävde ständig internet uppkoppling men man kunde ändå spela tillsammans med kompisar.

Skrivet av isma:
Skrivet av Snakejuice:

Är i vanliga fall emot alltid-online-bullshit DRM men i detta fallet är ju enda alternativet för Blizzard att inte tillåta offline-gubbar att spela online - om man ska vara rättvis mot online spelarna. Se bara på exempel som Terraria eller Diablo 2 som tillåter offline-gubbar att spela online, är ju bara att ladda ner en hax invedit eller liknande som skriver om din offline-gubbe och ge din gubbe alla items och 1000000 hp och att sedan ut å härja på nätet. Spelar aldrig Terraria online pga det.

håller helt med - mest eftersom jag tror att fördelarna med att bara kunna spela online är större och viktigare än vad nackdelarna är med att kunna spela offline/online vart om varandra.

Jeez louise vad den här diskussionen är tråkig att läsa!

Det finns inga nackdelar med att ha de två olika spelsorter som diablo2 hade.
#1 "open battlenet"/singelplayer offline/LAN multiplayer
Karaktären sparas lokalt på din egen dator. Du kan även gå online för att fortsätta spela med polare men även köra ensam om du av någon anledning inte har internet eller är på resande fot. Fusk är möjligt men då du spelar inte med random idioter utan bara polare så du blir inte störd av det.
#2 Closed battlenet
Karaktären sparas på battle.net servrarna och det är endast möjligt att spela med konstant internetkoppling. Fusk "omöjligt" här då du inte kan manipulera lokala savegames. (det enda alternativet D3 har)

Det finns oändligt med fördelar att ha denna modell och inga nackdelar.

Skrivet av Snakejuice:

Är i vanliga fall emot alltid-online-bullshit DRM men i detta fallet är ju enda alternativet för Blizzard att inte tillåta offline-gubbar att spela online - om man ska vara rättvis mot online spelarna. Se bara på exempel som Terraria eller Diablo 2 som tillåter offline-gubbar att spela online, är ju bara att ladda ner en hax invedit eller liknande som skriver om din offline-gubbe och ge din gubbe alla items och 1000000 hp och att sedan ut å härja på nätet. Spelar aldrig Terraria online pga det.

Nu har jag aldrig hört talas om Terraria, men i D2 var det ju bara att spela på closed battlenet för att slippa de mesta av fusket. Open battlenet / singeplayer som du pratar om var väl mer tänkt att användas för att kunna "LANA" över internet med polare.

Skrivet av matte89:

Jaja, folk säger "du behöver inte läsa artikeln" osv. Visst, det stämmer. Men jag tror folk beklagar sig pga att man är relativ trött på nyhetssidor & tidningar som är fyllda med vinklade rubriker och annat skit som till ex. "insert celebtity here" har gjort "insert newflash".

Själv tycker jag det är extremt ut matande att läsa nyhetssidor eller MSN´s påtvingade reklam och förväntar mig att FZs sida ska hålla sig ifrån sådant och till sak.

3 tips.
- Byt ut Aftonbladet mot DN eller SVD för mer seriösa nyheter.
- Ladda ner http://apatch.org/ för att ta bort nästan all reklam från MSN.
- Använd Firefox och Adblock för en mer trevlig webb upplevelse. www.getfirefox.com https://addons.mozilla.org/sv-se/firefox/addon/adblock-plus/

Så kanske du inte är lika uppjagad när du läser en nyhet på FZ som bara är halvt relaterad till spel.

Nu har jag i och för sig inte använt mig av något annan tjänst än Steam. Men det jag gillar är att man kan smidigt tanka ner spelen efter datorbyte.
Det som är mindre bra är prisen och jag får även väldigt låga hastigheter på spel som inte är nya.
Tankade ner CoD MW2 igen i början av sommaren och då fick jag ynkliga 400-500kb vilket känns lite klent när man sitter på 100mbit.

provat repair?