Inlägg av Kenchu

Inlägg som Kenchu har skrivit i forumet

På ett sätt är Warhammer 40k: Darktide's framgångar anmärkningsvärda med tanke på att recensioner för spelet för närvarande ligger på 48% på Steam.

Hoppas Radeon 7900 XT blir billigare till följd av releasen av GeForce 4070 Ti. Priset på 7900 XT är redan nu helt obegripligt, och lär bli ännu mer så då 4070 Ti släpps.

Skrivet av Finexis:

Är spelet levande fortfarande? Testade för något år sedan och då var det omöjligt att hitta en match

Spelar mest Breach (4v4) och där brukar matchmakingen ta några minuter bara. Beror när man spelar dock. Svårare att hitta macher kl 04 på natten än kl 21 på kvällen liksom.

Crossplay är välkommet. Tyvärr finns det en hel del cheating på PC sidan, men med konsolspelare så kommer föroppningsvis det problemet åtminstone spädas ut lite.

Kritiken är inte särskilt märklig med tanke på att det faktiskt stått på samtliga av hennes profiler (twitter, instagram, facebook) att hon är Lead Facial Animator. Detta ändrades dock i samma veva som EA förnekade hennes involvering, vilket gör det hela ännu mer märkligt.

http://archive.is/6qjC4
http://i.imgur.com/6FlcTvr.jpg
http://i.imgur.com/o0Rub4X.png

Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Underskattar? Knappast. Det bygger på samma princip som Visual Basic och C#. Visst, du kan få en apa att producera kod men optimeringen blir skit. Problemet med dessa verktyg är att du inte behöver förstå den bakomliggande tekniken och hur skall man kunna förvänta sig att produkten blir bra då?

Dessutom, som jag sa, det är bara att hoppa på Steam och titta på de alster som alla "game studios" producerar genom Unity. Det talar sitt tydliga språk. Tycker du det är framtiden så får du så klart ha den åsikten, men för mig ser det isåfall dystert ut.

Givetvis skapas det mycket skräp med Unity då den är den mest populära motorn. Ingen motor, inte ens Unreal, är i närheten av det användarantal som Unity har. Nästan vartenda spel du hittar på mobila enheter är gjort med Unity.

Det finns många grymma spel som är gjorda i Unity. T.ex. Hearthstone, Ori and the blind forest, Pillars of Eternity och Cities skylines m.fl. Så argumentet att eftersom användare är dåliga innebär att motorn är dålig är tafatt. För övrigt använder människor som inte har en aning vad dom håller på med även Unreal och annat, och resultatet är inte vackert där heller.

Unity används ofta av indies för det är den enklaste att sätta sig in i, samtidigt som den är väldigt utbyggbar där man kan skräddarsy den precis som man vill. Det enda som begränsar en är ens egna färdigheter.

Post process-effekterna gör verkligen väldigt mycket!

Also, rysningar av musiken. Deus ex hade alltid så himla bra atmosfär!

Skrivet av Soulless:

Ser faktiskt arga ut de där danskarna!

Vad fyller slöjan för funktion? Kamofluage?

Jag vet inte om det stämmer, men jag har hört att det är till för att bryta silhuetten av ett huvud så det blir svårare att registrera som människa. Så det är en sorts kamouflage ja.

Jag tyckte alpha var kul. Spelet hade sina brister men utvecklarna hade tid på sig att lösa dem. Sen kom betan, och jag insåg att det här kommer inte funka. Deras metod för att mjölka pengar är extremt avtändande. Balansen är helt åt helvete. Tanken att sälja karaktärer som är bättre än andra är så sjukt tråkig. Men även idén att dom som spelat mer ska ha tillgång till bättre karaktärer och vapen är minst lika bristfäligt imo. Lika för alla eller inget alls gäller för min del.

Jag hade en förbokning men jag valde att avboka den. Fick tyvärr inte ut pengar utan credits som jag kan använda i butiken... (GMG. Det hade gått mer än 60 dagar och paypal betalar tydligen inte ut pengar efter det.)

Skrivet av Shuriko:

Hackers incoming!
Har de ens pratat om anti hack program till spelet? Annars räknar jag med 1-2 veckor innan det kommer någon jäkel och förstör spelet. Och sen tar de nog inte mer än 3-4 månader innan spelet dött.

Det fanns redan hackers i betan:
https://talk.turtlerockstudios.com/t/how-to-report-hackers/27...

Så om man spelar på PC så expect day 1 hacking.

Takten som folk lämnat det här spelet är rätt enastående.

80% lämnat efter 1 månad.

Graf från steamcharts.com.

Låter väldigt märkligt. Skulle inte det här spelet komma till PS3 och Xbox 360 också? Dom har ju inte i närheten av 6GB minne, så varför ska en PC behöva så mycket?

Den äldre generationen fortsätter att skämma ut sig genom att ännu en gång visa sin fullständiga inkompetens när det kommer till internet, spel och datorer. Det är inte bra att den äldre generationen gång på gång gör massa kassa beslut som ingen i den yngre generationen förstår.

Tungt med både det här och att en mobiltelefon börjar räknas som TV på samma vecka. Känns rätt kasst.

Warframe verkar gå riktigt bra. Ett av de mer populära spelen på steam. Själv förstår jag dock inte riktigt charmen med det.

NetherRealm verkar digga scorpion. Båda loggan och namnet syftar ju till honom.

Vad är det för fel på Quake och TF2-grafik? Warsow är riktigt nice!

Ser grymt ut.

Köpte Gears 3 för några månader sedan för att lira co-op med en kompis. Jag har inte lirat något GoW tidigare. Kan bara konstatera att det är bortom mitt förstånd hur det kan finns så många uppföljare i den här spelserien. Vi har väl kommit kanske halvvägs, och det är bara samma tråkiga grej om och om igen. Hur någon skulle vilja ha mer av detta är obegripligt.

Skrivet av Ztreek:

poänglöst om de ska försöka hitta buggar och kryphål då hackers kan göra egna i så fall.

Så alla mjukvaror som bygger på öppen källkod är osäkra då eller hur menar du?

(Hint: nej, givetvis funkar det inte så.)

Det vore lite som att säga att bara för att man har ritningen till en byggnad så kan man enkelt bryta sig in i den. Det beror självklart på hur byggnaden är gjord. Om det finns något arkitekterna inte tänkt på kan dom alltid bygga till det.

Enligt webbstatistik från NetMarketShare går det inte så bra.

http://www.nbcnews.com/technology/gadgetbox/windows-8-adoptio...

Kanske testar sen om det blir f2p

Nytt UT vore fint men inte särskilt troligt. Epic har ju själva gått ut och sagt att dom inte håller på och utvecklar ett nytt UT och inte lär göra det på ett bra tag med tanke på hur det gick för UT3.