Inlägg av Map-pen

Inlägg som Map-pen har skrivit i forumet

Hade varit kul att vara med men tyvärr kommer mitt jobb i vägen ganska rejält så noll tid för sådant här kul. Som utbildad 3D grafiker gråter jag. Kommer väl fler tillfällen får jag hoppas på.

Vilket Game of Thrones pratar vi om nu? Har det någonsin släppts något GoT spel som varit någon hit?

Btw Live Service kan dra åt pipsvägen.

Men ok betong hit och betong dit

Sämsta resultatet hittills för mig tror jag men sen har jag inte spelat några av spelen på fler år.

2.0 gjorde ett väldigt bra ansiktslyft för spelet. Ser fram emot nästa spel i serien, men de skrotade väl sin egna motor nu? Cyberpunk 2 kommer väl köra UE5 som alla andra projekt de har?

Skrivet av Strumpa:

Säg till när de tagit bort alla laddskärmar, fasttravel, det dåliga introt och gjort exploration kul!

Varför stanna just på det, de kan börja med att skriva en mer intressant main story med bättre karaktärer.

Efter 40,7 timmar spelande så tröttnade jag på spelet. Tog mig 300+ timmar att tröttna på Skyrim konstigt nog... Starfield sjönk till en 3/5 för mig, spelet är för magert och ser inte ut som ett current-gen spel (PS5/XboxSX/PC). Avsaknaden av HDR och RT är bara en av många saker och rätt kass optimering, får för tusan bättre FPS i Cyberpunk 2077 nu på max med RT än vad jag får i Starfield som inte ens har RT. Dessvärre är ju inte bara det grafiska det enda att klaga på i Starfield (karaktärs modeller och animation ser hemska ut) men spelets main quest fångar inte, gjorde en del roliga side quest i alla fall under mina 40 timmar men inte mycket mer än så, största delen av tiden spenderade jag i skepp editorn vilket kanske inte är meningen med spelet men fann den delen att vara roligare än att utforska en massa tomma planeter som ser likadana ut. Bara det faktum att många av områdena som man kan åka till låt oss säga "Dungeons" är bara copy-paste drar ned känslan rejält i spelet. Samt alla dessa loading screens var och varannan minut och att spelet mer eller mindre blir en "Fast-travel simulator" eftersom att åka manuellt till planeter dessvärre blev urtrist då designen på hur man tar sig från planet till planet inte är särskilt involverande eller roligt gjort med upprepande encounters med pirater och "poliser"/kolonister som ger samma dialog varje gång. Dessutom kändes det som om mitt skepp många gånger stod helt still fast den rörde sig, var som om allt i rymden bara var segt och striderna kändes som vilket annat rymdspel som helst från 20 år sen. Spelet är ett ihop kok av många andra bättre rymdspel men glömmer helt att göra något eget eller nytänkande, spelet är exakt som vilket annat Bethesda spel somhelst, skitsamma om det är svärd eller pistoler det har liksom inte hänt något nytt på gameplay fronten hos Bethesda och dessvärre är det fortfarande efter när det kommer till grafik.

Jag hoppas detta inte har dåliga konsekvenser irl.

Plånboken säger nope, idiothjärnan säger ja.

Får se vem som vinner haha. Om det kommer ut i Sverige också typ på Webhallen eller något.

Skrivet av eld:

Helt ärligt så verkar de ha följt exakt samma recept som i skyrim, du kan fast-travella till ställen du redan varit och skippa allt som händer i vildmarken när du reser runt, eller så kan du gå och få diverse random encounters.

Skippar för det mesta all fast travel men har märkt senare att jag faktiskt börja klicka på The lodge istället för att landa på landningsplatsen varje gång på jemison.

Spelet blir mycket bättre när man faktiskt gör sina jumps istället för att fast-travella, precis som att skyrim blir bättre om man vandrar till sina destinationer.

Du har en poäng, men jag har aldrig tidigare använt Fast-travel så mycket i ett spel som de 40 timmar jag lagt på Starfield. Att flyga runt i rymden blev extremt tråkigt i spelet riktigt snabbt vilket är synd då det är ju ett "rymdspel". Haft X antal encounters i rymden med pirater etc som varit exakt samma och avslutat med att UC, colonist eller Free skepp tackat mig för hjälp med samma röstskådis om och om igen med samma dialog. En gång hände det att piraterna flydde vilket var lite småroligt men annars händer det inte mycket där ute i rymden som är intressant och att flyga från planet till planet är ju i princip omöjligt utan fast-travel (hörde att det tar ca 7 timmar utan att använda sig utav Fast-travel om det var sant och ja jag räknar in hela systemet med att åka till nya planeter till fast-travel för det är en cutscene och loading där man har noll kontroll) när man har jobb irl. I Skyrim började jag använda fast-travel när jag nådde upp till ca 300 timmar speltid. Spelet är fortfarande helt okej och exakt som jag mer eller mindre förväntade mig utav Bethesda.

Skrivet av Grimster:

Jag förstår inte riktigt varför så många har problem med load-screens. Jag menr kör du spelet på en SSD så är ju dom väldigt korta. Jag är absolut inget fan av loading-screens men i detta spel är dom väldigt korta och har inte stört mig överhuvudtaget.

Även om de bara är 5 sekunder långa så är det irriterande att spelet avbryts för att man öppnar en dörr. Och att spelet känns inte öppet när man möts av loading screens vart och varannan minut. Nu har jag inte stora problem själv annat än lite smått irriterad av allt laddande. Mitt största problem är att spelet känns som en "Fast Travel" simulator. Hade man kunnat flyga upp och ned manuellt från planeter, gå i sitt egna skepp medan man reser till andra planter/solsystem och hade något att göra på skeppen hade spelet känns i alla fall i min mening något öppnare och "next-gen". Nu känns spelet bara åldrat även om det är ett helt okej lir.

Knäcker fingrarna, jah där satt den. 33 sekunder.

Ger spelet 7/10 pga att det är exakt vad man kan förvänta sig, ett Bethesda spel. Det gör absolut inget nyskapande, spelet är åldrat redan vid släpp med stela NPC'er med mera och ful grafik. Nasapunk is all ära men att spelet inte ens stödjer HDR är ju skam. Annars ett kul spel, men kunde varit bättre.

Vänta sätter folk sin dator i viloläge? dessutom med spel igång?

Var lite väl mörkt här nere i djupet.

Tyckte jag svara rätt på fler... oh well.

Är det för att folk emulerar BOTW och TOTK i högre frame rates och upplösning än vad Switchen pallar som de vill hindra detta?

Skrivet av Jönsen:

Update 8 i Satisfactory använder Nanite och Lumen. Finns lite videor från CSS om det på YT.

Det hade jag missat helt, ska kolla på det.

Skrivet av Zymac:

Fortnite?

Fortnite finns inte på min radar. XD

Rätt dumt när spel släpps på en lönedag, har ingen ursäkt för att inte skaffa. (Redan planerat att skaffa ;P)