Magi-FPS:et Immortals of Aveum släpps imorgon – här är lanseringstrailern

Robot
Magi-FPS:et Immortals of Aveum släpps imorgon – här är lanseringstrailern
Medlem

Det här spelet ser så sjukt stelt ut, är det något jag missat? Hela presentationen känns så sjukt 90-tal, minus charmen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Jag har aldrig hört talats om detta...?
Från EA också. Även om det kanske är Activision Blizzard som tagit över facklan som den värsta spelutgivaren, är EA inte långt efter, från att tidigare varit ledande med den stämpeln.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skägg.
10 Chambers

Får ändå lite Dark Messiah of Might and Magic av det här


signatur
Medlem

Jag gillar det jag ser, kan bli riktigt bra. Hoppas dom levererar.

Medlem

Är nog första gången jag hör om detta.

Medlem

Jag förutspår flopp, väldigt höga systemkrav och gameplay som ser tråkigt ut med överdrivet mycket effekter. Ser ut som nån sorts Marvelrulle i stil med Avengers: Endgame


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kändes Hexen direkt, kanske lite större bossmobs, men men.

Medlem

Galna systemkrav. Är hårdvaran såpass bra att utvecklare slutar optimera spelen nu för tiden? Att ens inkludera FSR/DLSS under systemkraven är också ett stort skämt.

Medlem

Funderar att skaffa enbart för att se hur pass bra spelet fungerar med UE5, Nanite/Lumen för antar detta är väl första spelet ut som använder det? (därav systemkraven?)

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Funderar att skaffa enbart för att se hur pass bra spelet fungerar med UE5, Nanite/Lumen för antar detta är väl första spelet ut som använder det? (därav systemkraven?)

Update 8 i Satisfactory använder Nanite och Lumen. Finns lite videor från CSS om det på YT.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Funderar att skaffa enbart för att se hur pass bra spelet fungerar med UE5, Nanite/Lumen för antar detta är väl första spelet ut som använder det? (därav systemkraven?)

Fortnite?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Update 8 i Satisfactory använder Nanite och Lumen. Finns lite videor från CSS om det på YT.

Det hade jag missat helt, ska kolla på det.

Skrivet av Zymac:

Fortnite?

Fortnite finns inte på min radar. XD

Medlem

Musiken passar perfekt till trailern, inger verkligen den där episka fantasykänslan. Ehm....

Förövrigt ser och låter spelet otroligt generiskt ut, det estetiska, manuset, namnen, storyn, inget av dom sticker ut för mig. Gameplay ser väl OK ut som bäst.

Ser ganska snyggt ut grafiskt dock.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Det hade jag missat helt, ska kolla på det.

Fortnite finns inte på min radar. XD

Men det använder ändå nanite och lumen. På konsol till och med.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vet inte vad det är med det här spelet, men det påminner om många X360-spel som kom och försvann utan uppmärksamhet när de släpptes.

Det ser så otroligt mediokert ut på nåt vis, verkligen ingenting som lockar och trailern var bland de sunkigaste jag sett.
Fattar inte vad det är när man ska ha gangster-rap som drivmedel för ett FFS med inslag av magi... vad är grejen? 😐

1
Skriv svar