Inlägg av Qn1f3

Inlägg som Qn1f3 har skrivit i forumet

Skrivet av Jonny Myrén:

My bad, fick för mig att det var nytt. Dags att lira det första spelet, har ju till och med köpt det till Switchen, märkte jag nu.

Varmaste rekommendationer, det är så att ångar inom en emellanåt när ett skott missas och hela banan är körd.

Skrivet av Joakim Kilman:

Älskar Steamworld Heist. Har spelat igenom det rätt många gånger på olika plattformar. En uppföljare är på tiden.

Min första genomspelning var på Wii U, sedan har det blivit på både iOS, Steam och PS. Synd bara att expansionen aldrig kom till iOS.

Skrivet av Luftman:

Sov inte på ettan , det var ett väldigt annorlunda och roligt spel! 🙂

Instämmer, väl värt att spela igenom ett antal gånger åtminstone.

Skrivet av Piigge:

Var ett tag sedan jag spelade 1:an, men har för mig att det hade ett rikoschettsystem också. Av vad jag ser på trailern så ser det ut som Steam world heist 1, fast i ny miljö. Är dock inget dåligt, gillade första spelet och kommer nog spela detta också.

Ja, det stämmer. Mängden studsar bestämdes av vapnens kategori eller perk, om alls.

Ett av mina absoluta favoritspel med sin knasiga humor, härliga dialoger, välbyggda karaktärer och skön gameplay.

EDIT: Omg Steam-Powered Giraffe gör även detta OST.. ..så underbar musik.

Jag har nog låst upp allt, trevlig enhandsförströelse på en smart enhet nära dig!

I need to do the switch too!

Skulle vara riktigt med LTE och eSIM, men det förblir nog en dröm. Får släpa med en puck vartän jag går!

Passion har ersatts av kortsiktiga vinstintressen, kapitalism dödar kreativitet i sammanhanget. Det finns kvalificerade missbedömningar av vad som egentligen efterfrågas från de olika målgrupperna.

Framåt tror jag på en ökad grad av delaktighet och interaktivitet mellan spelare, kreatörer och utvecklare i form av mer eller mindre öppna plattformar. Roblox är galet framgångsrikt och vi ser andra ta efter i "plattformifieringen" som senast i fallet Fortnite och dessförinnan Minecraft.

Något som både öppnar upp för skapandelust och stänger för mindre aktörer.

Hoppas på infantilt vis att Steam gör det igen och utmanar med en öppen plattform för ändamålet.

Embracer är spelvärldens motsvarighet till SBB, att navigera ett hav av gratis-pengar är lätt, när turbulensen ökar behöver lasten justeras och säkras.

Har lite svårt att förhålla mig till vilket jag tycker är bättre, tryggheten i större aktörer eller den enorma utmanande kreativiteten hos mindre?

Jag tror allt som oftast det senare, då så fort det blir ett börsväsen faller successivt det som en gång rönte framgångar åt en studio bort.

Q3, QL, RL.

Polytopia är makalöst, har varit en trotjänare på flera plattformar över flera år.

Mest för mys-sessioner, annars är jag ett speedfreak!

Heist, heist baby.

De andra är trevliga med, just Heist tilltalar mig mer.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

FEMTE ELEMENTET! 😍

Min absoluta favoritfilm genom tiderna.

Skrivet av Tassel:

Gratis dessutom!
Vänta lite...måste köpa färgade portaler i Diablo 4 för 300:-... 😉

Well det finns utvecklare som tror på sina idéer och det finns utvecklare som har aktieägares intressen som största drivkraft.

Tacka vet jag att indiescenen och passionerade utvecklare fortsätter imponera, så kanske legacy storbolag kan tyna bort så sakteliga över tid.

  1. Enshrouded

Det enda spel jag känner till som jag är nyfiken på och har ett planerat släppdatum under 2024.

Det blir alltså en "Swiitch"!

Enshrouded.

Får väldigt mycket TLoU Factions-vibbar, fast i större skala och med Zombies i MP-delen.

Blir spännande att följa utvecklingen iaf.

Skrivet av lonian:

Av någon anledning misstänker jag att den kommer att sälja bättre än ps-vita tv som gavs bort för 500:- i slutändan, men vi får väl se.

Ja, det är bara ren spekulation och det värde jag tycker produkten tillför.

Det verkar ändå finnas ett visst intresse hos FZ-läsare, alltid trevligt med nya produkter. Bara det att den upplevs halv-bakad och med tanke på prisbilden kunde de lika gärna löpt linan ut. Att möjliggöra andra användningsområden genom beräkningskraft eller möjlighet att agera fristående skärm (fast då hade de behövt modularisera den påhängda DS5:an, vilket vore trevligt för flexibilitet sett till packningsbarhet hos Portal). Den sätter väldigt specifika krav på förvaring vid transport för att skydda den ordentligt.

Vi får se hur det faller ut helt enkelt!

Sony klev in i en Portal..

..och förlorade sin verklighetsuppfattning.

Det är precis rom Raider nämner, om du redan är inom Playstations ekosystem så har du en kontroll och antagligen någon form av smart enhet som kan nyttja "PS Remote Play".

Skrivet av Raider:

Jag spelar på vår Ipad, funkar felfritt.

Vid Diablo 4-releasen var jag ute på vägarna och hade inte möjlighet att ta del av den "fullvärdiga upplevelsen" hemma. Vilket fick mig till att undersöka hur bra "PS Remote Play" är och fungerar.

Om du färdas och förlitar dig på mobiltäckningen i vårt avlånga land, blir upplevelsen stundtals begränsad. Något som beror på begränsning i täckningskartor, snarare än Sonys lösning.

Denna produkten har inget existensberättigande och bör ha stannat i prototyp-stadie. När den floppat hårt och övergivits kan jag tänka mig att köpa en till en skälig prislapp. Då den faktiskt har sina användningsområden, men det är just i hemmets kontext när någon redan har TV:n och någon annan gärna vill spela på PS5:an.

Fast å andra sidan skulle nästan ett extra PS5-system gå att motivera med den prissättning som råder. ¯\_(ツ)_/¯

Rumble är trevligt och hur de förhåller stig till MTX är tämligen förskonad från bristande respekt för kunderna. Som spelare slipper du ständiga påminnelser om erbjudanden som du ändå inte kommer ta. Spelet går att åtnjuta i sin helhet utan att dess MTX egentligen någonsin gör sig påmind. Det är alltid de valutor som finns i spelet och går att tjäna som exponeras, för att komma till MTX måste spelaren på egen hand söka sig till dessa.

Det är en friskt fläkt i hur många andra utövar MTX och den enda som egentligen gör det bättre är Apple Arcade där styrningen helt eliminerar förekomsten och skapar förutsättningar för utvecklarna att fokusera på spelets kvalité rakt av. Har dock uppmärksammat att deras avtal är tidsbegränsade och har således förlorat möjligheten att spela vissa spel som varit oerhört välgjorda.

Vill ni känna på hur usel MTX-implementation känns, ta då del av "Little Big Robots" som är en exposé avseende i stort sett alla mekanismer som ingen har efterfrågat. Det tråkiga är att spelet i fråga är välgjort och hade kunnat ha en väldigt lång livslängd, om det var så att det faktiskt fanns möjlighet att klättra som en icke-betalande spelare.

Det är precis som med så mycket annat för närvarande den rådande opportunismen som många till synes frivilligt ser till att mata. Om det fungerar och det tjänas hutlösa pengar, varför agera på det?

Det finns många dåliga exempel, Rumble är en ledstjärna i jämförelse. Det är ett Blizzard-alster, samtidigt som det inte är det och för att ta reda på hur det förhåller sig måste Schrödingers låda öppnas ett otal gånger.

Har för närvarande ett halvårs sejour från spelande, blir en del i en digital fasta där jag passar på att rensa ut dåliga vanor, ser över den digitala trädgården (appar som inte används, mejl-prenumerationer, medlemskap).

Stora delar av livet har bestått av spelande i olika utsträckning, där både det ena och andra prioriterats bort till förmån för mer tid. Den större utmaningen hos mig är om spelen är så pass uppslukande att tid som inte spenderas för att spela aktivt istället blir planering, förberedande eller gemenskapsunderhåll inför nästa sittning.

Min förhoppning är att någon kan knäcka koden för hur underhållsformen TV-/dataspel kan växa ur sin ungdom och ta ett större ansvar för vilka följdeffekter de genererar globalt. Beständigheten i spel sträcker sig sällan över en större tidsrymd, utan de klaras av eller mättar spelarna och sedan är det dags för något nytt.

Att låta sin identitet utgöra grunden för de olika avatarer som gestaltar en på olika plattformar vore min dröm, utan att för den delen avslöja sin identitet (identitetsleverantör auktoriserar mot plattformsägare). Då skulle vi också slippa stora delar av lösenords- och mejlproblematiken. Kanske äntligen passera användarnamn och lösenords-eran en large, även dessa plattformar behöver ta klivet in i något större för att skydda sina användare.

Roblox-konceptet är oerhört häftigt där enbart fantasin sätter gränserna, tänk om vi framledes kan gästa de olika plattformarna i egenskap av en avatar i ett sammelsurium av plattformar vars gemensamma plats är delad, men inom ramen för den egna domänen råder egna regler.

Web3-tekniker kommer skapa förutsättningar för oss att kunna röra oss fritt i en digital rymd med bibehållen integritet och ändå kunna avropa antingen fysiska, digitala eller virtuella varor/resurser/tjänster.

Det är en mycket spännande tidsålder att leva i, där vi måste se bortom våra egon för att bli större tillsammans!

Skrivet av Knackelibang:

Kul att du gillar konceptet! Är inte helt med på det andra du pratar om? Men så länga du gillar det och kanske slänger in det på din wishlist så är jag väldigt nöjd!

I spelet kan man ta bort all blur-effect/suddighet, eller depth of field (DOF) som det handlar om här. Det är delade meningar om DOF och jag förstår att många inte gillar att lägga till artificiell suddighet. I trailern är det mest för att jag tycker det ser lite snyggt och cinematiskt ut. Men smaken är som baken

Haha, lite väl esoteriskt uttryckt från min sida. Det ser fantastiskt ut, är lagt på önskelistan och behöver du utvärdering längre fram är det bara droppa en rad eller två här.