Inlägg av Samsos

Inlägg som Samsos har skrivit i forumet

12
Skrivet av marcus.t.flores:
Skrivet av Samsos:

Ulduar som är nog utnämd till Warcrafts svåraste Raidinstans igenom tiderna.. innan dvs nerfs kom, och Trail of the Grand Crusade med.

Visst var den svår. Men vet inte om du var med och raida Naxxramas i vanilla. Måste nog säga att den är den svåraste jag stött på i WoW, Sunwell var en jävel med

Var aldrig med om Naxx tyvärr, men jag vet vad du menar, Som jag fick det förklarat för mig i Wotlk angående Naxx så var mycket av fighterna lika, några små ändringar så att det skulle funka på 10 och 25man. Det svåra i Vanilla är ju att kordinera 40 pers och se till så man inte går oom på healars. Sunwell var också en kämpar instance, Brutalas innan nerf var ju också en progresswall där många guilds tvärstanna.

Jag började väldigt tidigt i TBC då fortfarande levlandet fårn 1-60 tog slitsamt länge och göra, jag tror jag landade runt 13 days på 60 och sen 16 days till level 70. Jag kommer ihåg min besvikelse av att man gick miste om instanserna och raidsen under 60tiden för det var det som mina vänner pratade om.

Men som sagt så fick jag möjligheten att spela vanilla på nostralius och känna på lite hur det var innan TBC tiden och jag uppskattade en del saker med vanilla.

Det abslut bästa med vanilla var ju att summon stenarna inte funkade utan dom var enbart en mötesplats. Som några skriver här i tråden: Äventyret till Dungeonen kunde bara vara en sak för sig! Man viste aldrig vad som väntade på vägen dit och för mig är så är den alltid ny... det är som när folk frågar en om counterstrike varför spelar du samma spel och samma kartor blir du inte trött??? - Nej för varje runda blir någonting nytt för man vet inte vad man möter eller hur det utvecklar sig.

I Wotlk introducera man kösystemet, det fick både ris och ros när det kom men många minns jag då var glada när det kom för att nu underlättade att få grupper snabbare för sina alts.
Men jag saknar ändå tiden då man stog och letade folk i worldchat mm.

I TBC blev klivet med Geare den stora besvikelsen för Vanilla spelare, all den effort dom hade lagt på sina raids blev totalt raserad då grön loot hade bättre stats än epic och detta misstag rätta dom till i WoTLK för jag hade på mig min Black tempel gear hela vägen igenom Naxxramas 25man innan man börja kunna byta gear. och man slapp att gå instanser för att vara "redo" för raid.

Vanillas strikta rollfördelning var bra men jag vill nog påstå att den blev bättre i TBC, då klasserna faktiskt kunde använda sina talangträd på ett bredare sätt och fortfarande kändes klasserna Unika! för man hade fortfarande "klass spells" som nu är utspridda på alla karaktärer just enbart för att underlätta för raids.

Blizzard är duktiga på att lyssna till deras fans det är dom! även fast vi kanske inte tänker på det, men jag har faktiskt sett den röda tråden från expansion till expansion..:

Snacket i Vanilla: Talangträdets brister. Skumma setbonusar i gear. PvP upplägget: det absolut svårbalanserade för upplevelsen.

Förändringen till TBC: Nu kan klasserna använda sina träd bättre, Gearen börjar se bättre ut och är utformade att gynna ditt träd. pvp:n ny pvp gear så att inte PvE folk har fördelar mot en.

Snacket i TBC: saknaden av utseendet från gammal gear och man gillar inte riktigt nya Laserwows look, Tyrs hand. Nya spelare som jag själv snackar om att det hade vart kul att återupptäka gammla wow instanser... Worldganking har tagit en ny form av airdrop ganks.

Svaret blir: Tyrs hand och airdrop ganking samlas på en Daily Ön där man får va berädd på ganks.! Vi kan återgå till gamla platser med hjälp av achievemets så vi fick se gamla raids!
Retripaladinen ser dagens ljus "sent i TBC"

I WotLK: får vi äntligen vistas i en miljö som påminner om vanilla, Scarlet Crusade och nya Tyrs hand, blev kanske inte riktigt dedär vi hade hoppas på men vi har närmat oss en Vanilla känsla både i hur världen ser ut. problematiken från TBC att alla var och questade i en Zoon blir nu istället två Zooner. och levling gankadet tar aldrigt riktigt fart.
Achivement börjar bli en sak för att få ansluta sig till gillen och grupper & raids. som börjar bli ett problem och man börjar fundera på om det inte var bättre i TBC och vanilla. och man börjar åter snacka om att det hade vart kul att göra något med Vanilla, kanske öppna nya delar på kartan som är låsta osv.

Svaret blir: vi får ett Kösystem till att söka grupper till dungeons. Här kom dödsstöten för "resan och äventyret till dungeons och raids"
för att försöka locka folk igen till dungeons gör man ett tappert försök till att introducera nya dungons med loot som är snarlikt lika item-level som Ulduar som är nog utnämd till Warcrafts svåraste Raidinstans igenom tiderna.. innan dvs nerfs kom, och Trail of the Grand Crusade med.

Vad som händer nu är etablerade guilds och spelare får konkurens från casuelspelare för första gången. För att gapet från att vara nydingad spelare på bara några veckor kan komma upp i likvärdig gear som en spelare har kämpat i över 1 år med att samla på sig. Detta är början på att WoW communityt förändras.

I Cata: så får vi spelare det som vi har länge pratat om att få komma tillbaka till Vanilla världen, men på ett helt avgörande sätt Blizzard tar en risk, och förändrar hela världen som vi nostalgiker håller så hårt kärt. Jag minns att man pratade om att man kunde intregera Kalimdor och Eastern kingdoms på ett bättre sätt för många var ju nu ledsna över att de gamla världarna stog tomma.. Nu bestämde sig Blizzard för att fixa problemet med de tomma världarna och laga problemet med Cross-realm funktionen och jag hade slutat med WoW långt innan denna patch, men jag gjorde min comeback i Mist och tyckte inte det var någon Warcraft feeling, sen gjorde jag faktsikt en comeback i DoW som lyckades hålla mig kvar längre men det är på tok mycket saker som har hänt som gjorde att även jag tröttnade där. Idag är WoW ett modernt mmo där man inte behöver lägga ner så mycket tid för att uträtta saker.

sorry för den dåliga gramatiken och stavfelen men jag hoppas ändå att läsningen gav er nått! Men min poäng är att Blizzard lyssnar väldigt mycket på sitt community fast det blir oftast inte det fansen vill och att Vanilla har en speciell plats i våra hjärtan men dom har mycket att tacka Warcraft III för.

Men jag skulle nog hävda att TBC fram tills Toc den bästa bästa tiden i World of Warcraft historia, för då hade man inte hunnit gått så långt ifrån sin grundidé.

Nu för man statestik på allt man gör och minsta lilla felsteg så har du sabbat en rotation för dig och hela din raid. Jag är för Raids som är svåra men Blizzard har tagit det till en gräns där intresset känns dött.

Mvh: for the horde! Greyhorn/Greyhörn @outland@sylvanas slutligen @tarrenmill i Fenimo

Som en del har nämnt sen tidigare...

Warcraft 2,
Might and Magic VII
Dungeon Keeper 2

Men World of Warcraft "vanilla"

Abflex ä å styr

Uuuu Volvo 855 polisbil.. nästan så man ska "prov spela" det för just å få se ingame volvon.

Vart finns frågorna? inte lätt å va nykomling...

12