Battlefield 2-spelare upprörda över kommande patch

Medlem

Jag vet inte, stoppa mig om jag låter galen, men skulle inte en lösning kunna vara att squad-leadern helt enkelt är smart och håller sig i livet?

Då kan man ju spawna på honom!

Men ironi å sido, så är jag helt för det här. Skvadd-hoppande är inte taktiskt, inte realistiskt och inte vidare team-play främjande. Utan SH så kanske man får tänka lite, och inte spela som en C4-idiot när man är SL.

Sen som vanligt så överskattar klan-männen sin betydelse. Dessa spelare utgör säkert endast 10-20% av den totala spelar-poolen, men är alltid de mest högljudda och obstinata mot förändringar. Men vafan, stick då om inte spelet passar er! Don't let the door hit your ass on the way out!

Medlem
Skrivet av XCan:

alla ni klangubbar har spenderat massivs med timmar på att träna in era så kallade taktiker (skratt)

öööh?
jag vet inte vad du svamlar om, gör du det själv?

Skrivet av Erenthal:

Jag vet inte, stoppa mig om jag låter galen, men skulle inte en lösning kunna vara att squad-leadern helt enkelt är smart och håller sig i livet?

Då kan man ju spawna på honom!

det var det första man tänkte på när man gjorde en taktik (Ja XCan, en TAKTIK) där man rushade något ställe via en squadleader, att han skulle hålla sig vid liv så att de andra bara kan "kötta på"

Inaktiv

Som alla verkar glömma... Vi klanspelare är emot det på det sätt att
vi tvingas övergå till något som gör all vår tidigare träning värdelös.
Vi vill att vi ska få behålla klanliret som det är och sen kan publicspelarna få ha det hur de vill alltså valmöjlighet som många verkar missa.

Innan EA/DICE satstar på ett så litet problem på SJ som det egentligen är så borde de satsa på alla fullkomligt galna buggar det finns.

Inaktiv

Äh, de kunde väl behållt squadjumping som en valmöjlighet för serveradmins.

Men mig veterligen så klarade man sig utan det i både 1942 och VitNamnam så de kvettar la...8)

Tycker iofs de kan lägga mer krut på att få bort
irriterande buggar istället för att ta bort grejer som funkar och lägga till menlösheter som vehicledropping...

Medlem

vehicledropping eller vad de kallar det slänger de in bara för att ETQW ska ha något i den stilen..

å dedär argumentet med "det klarade vi oss utan förut" håller inte riktigt, skulle man jämt använda det så skulle ju spel aldrig innehålla något nytt

Inaktiv
Skrivet av Tigersharkswe:

Som alla verkar glömma... Vi klanspelare är emot det på det sätt att
vi tvingas övergå till något som gör all vår tidigare träning värdelös.
Vi vill att vi ska få behålla klanliret som det är och sen kan publicspelarna få ha det hur de vill alltså valmöjlighet som många verkar missa.

Innan EA/DICE satstar på ett så litet problem på SJ som det egentligen är så borde de satsa på alla fullkomligt galna buggar det finns.

Det var mycket klagande på att all träning blev värdelös..

Värdelös träning säger jag isåfall.

Träningen ska gå ut på att man anpassar sig efter situationen och inte gör exakt samma sak hela tiden. Även om man tränar en viss taktik så är den *** inte förlorad helt bara för att ett moment inte går att göra. En bra klan anpassar sig. En bättre klan anpassar sig bra utan att ens träna eftersom de redan tränat på att anpassa sig. Självklart kan de förfina taktikerna sen men det är jusst detta som utmärker en bra klan eftersom förutsättningar också ändras under spelets gång och att man har mycket att vinna på att anpassa sig efter dem.

Jag kan förstå dem som tycker det är bättre som det är nu i och med tempot osv. Men det är något helt annat.

Att dela upp allt i två läger är värdelöst. Då är det bättre att skapa en egen modd enbart för detta.
Är det inte värt att göra det så är det bara whine och ingen bakom whinet.
Klart det skulle komma en mod om tusentals klanspelare lagt ner tusentals timmar på en funktion. Med sådan efterfrågan skulle modden bli en succé direkt. Right?

Ska bli spännande att se när modden kommer

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Som alla verkar glömma... Vi klanspelare är emot det på det sätt att
vi tvingas övergå till något som gör all vår tidigare träning värdelös.
Vi vill att vi ska få behålla klanliret som det är och sen kan publicspelarna få ha det hur de vill alltså valmöjlighet som många verkar missa.

Det är väldigt många som i diskussionen om denna ändring anser sig vara talesman för alla klanspelare. Jag tror väldigt många klanspelare i så fall missade mötet där dessa personer utsågs.

Medlem
Skrivet av Margy:

Många som gnäller över denna förändring skriver som om det kommer att vara omöjligt att använda en squadleader som spawnpoint efter patchen. Det kommer forfarande att fungera utmärkt att spawna på squadleaders.

Det som kommer att försvinna är utnyttjandet av squad-funktionen där man skapar nya squads hela tiden samt att en SL som dör genast lämnar sin squad så att någon annan blir SL, utan att det är någon nackdel att den som var SL dog.
.....

Bra förklarat. Verkar som att många har missat detta (jag själv, bland andra). Verkar dock som det är en hel del reflex-gnäll kvar som nog kommer att klinga av så småningom.

Beträffande att Dice/EA "inte lyssnar till communityt" så kan man nog säga att de gör de nog visst. Detta innebär dock inte att de automatiskt blir communityts bi-atch.

Kan hålla med om att inte göra SJ till en valmöjlighet kan verka snålt då det är en ganska lite sak att göra programmeringsmässigt, men jag förstår varför de valde att inte göra det (och jag skulle nog göra likadant).

Vill även tillägga att den enda detaljen som måste ändras är att hålla en specifik spelare vid liv. Detta innebär en mindre bössa som kan vara med och panga. Framstår inte som något oöverkommligt problem för min del.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Men det är faktiskt så att klanmatcher oftast vinns utav de med bäst squadjumping teknik.

Tycker du inte att det är något som är helt åt helvete fel då?
M.a.o så är det bra att det försvinner, då spelandet går ut på att vara bäst på SJ.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

URK
Medlem

då tackar man EA för att rätta till mindre fel för att få större och mer buggar.

upplever mera att det kommer bli lättare att ta knivmärket när många stor som idioter och försöker att komma in i en grupp som inte går efter som man måste vara i livet för att komma in i en grupp så står folk bara i ett hörn och inte ser nåt. för de har en meny uppe.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

12
Skriv svar