Testa Lost Planet - demo för DX 9 och 10 hos FZ

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Outzider:

Trodde windows update hjälpte en med att uppdatera DX också. Tack så måcket.

Nytt problem...
Invalid Display Mode 1270 x 720.
Hur löser man detta?

PC: Radeon 9800pro 128mb, P4-3.0. 1.5 gig minne.

Du kan nog inte köra spelet med ett 9800pro.. för gammalt kort helt enkelt.

Nej han kan inte köra spelet med kortet eftersom det inte har stöd för SM3.0 men det har inget med felmeddelandet att göra. Tror nån frågade om samma sak tidigare i tråden och hittade en lösning på det.

ptr
Medlem

frågan är hur man ändrar upplösning. går ju inte ens att välja ws? bedrövligt skulle jag vilja säga. hålla på pula med hertzen och så försvinner upplösningsalternativ osv. errrrr

Medlem

Demot kräver en processor med SSE2, så det fungerar på P4+/Athlon64+, men inte på äldre processorer såsom AthlonXP.

Medlem

Alltså.. jag har senaste DX9, Drivers och kör med en Intel DC2 och ett ATI 8800. Och hela tiden så fryser sig spelet, och ljudet hackar till sådär fint konstant när det väl händer. Om inte datorn fryser sig helt och jag har tur att komma ut i windows så är färgerna helt uppfuckade och det står att driversarna slutat fungera.

Ideer ?

Inaktiv
Skrivet av treetrallen:

Alltså.. jag har senaste DX9, Drivers och kör med en Intel DC2 och ett ATI 8800. Och hela tiden så fryser sig spelet, och ljudet hackar till sådär fint konstant när det väl händer. Om inte datorn fryser sig helt och jag har tur att komma ut i windows så är färgerna helt uppfuckade och det står att driversarna slutat fungera.

Ideer ?

Du kanske har blivit blåst på datorn då det inte finns ngt som heter DC2 eller ATi 8800

Nä skojar bara. Om det är i XP det fryser till så hade jag samma problem. Kör Vista nu och det rullar på perfekt.


signatur

pwnd

Inaktiv

Går inte att ladda ner directx på dess ofiiciella hemsida, varför är jag inte förvånad bara arg?.

Medlem

För er som undrar: Upplösningen finns längre ner under video settings och den rycka kontroller går att ändra under control settings. Finns olika "modes" som gör att man kan sikta bättre.
Detta spelet känns lite sisådär. Det har grafiken och visa animationer känns riktigt sköna men ibland känns det väldigt mycket "förra generationen". Btw, C ger dig grappling hook.

123
Skriv svar