Blizzard bättrar på sin karma

Medlem

Tycker ni verkligen att han bara är värd en sketen "uber gubbe" i WoW?
Blizzard har förmodligen pengar för att hjälpa honom leva några extra år, men dom nöjer sig att uppfylla en "10 årings önskan" att få en uber character i WoW.
Vad har en sketen virtuel lvl 70 character med uber gear för värde när ägaren dör? Tycker det är patetiskt att dom fått en 10 åring så beroende att hans "största önskan" är att kunna döda mobs med ett slag i WoW än att leva livet!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Tycker ni verkligen att han bara är värd en sketen "uber gubbe" i WoW?
Blizzard har förmodligen pengar för att hjälpa honom leva några extra år, men dom nöjer sig att uppfylla en "10 årings önskan" att få en uber character i WoW.
Vad har en sketen virtuel lvl 70 character med uber gear för värde när ägaren dör? Tycker det är patetiskt att dom fått en 10 åring så beroende att hans "största önskan" är att kunna döda mobs med ett slag i WoW än att leva livet!

"Chatterton's parents divorced about five years ago and he spends time with both. But only when he's with his dad does he get to play WoW. Micah Chatterton, a writer, wanted to play from the game's beginning, but couldn't afford it. In the U.S., WoW costs about $20 plus another $15 a month in subscription fees. Also, to play online, it's best to have a high-speed Internet connection, which is another $20 to $50 a month.

Then, last fall, Micah Chatterton's house burned down, taking away all his son's toys. He used some insurance money for a computer and Internet access. The father-and-son team entered the world of Warcraft. By Friday, they had made it to level 63. Blizzard bumped ePhoenix up to level 70, the highest level, and stocked the character with gold, weapons and new armor."

Med tanke på att hans liv har gått åt helvete, han sitter i rullstol och är döende så är det inte konstigt att han inte springer runt och spelar fotboll hela dagarna?
Sen det faktum att det enda han önskade var en boost till lvl 70 men fick så grymt mycket mer av Blizz är mer än begärt. Självklart är han värd mer än så, men du kan knappast klaga på Blizzard för att dom inte lägger ut femtioåttamiljarder kronor på cancerforskning? Finns så mycket rikt annat folk som inte gjort det, så dom är juh knappast värre, snarare bättre än många andra.

http://www.worldofwarcraft.com/index.xml (första sidans nyheter, finns välgörenhets-insändning till både pojken och hans far och en cancerforsknings-grej)

Kan alla bara sluta klaga på Blizzard? Jävla megaidioter?

Medlem

Att bara säga att alla som klagar på Blizzard är "Jävla megaidioter" säger rätt så mycket om dig.
Nu tycker jag synd om både dig och killen med hjärntumören.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Att bara säga att alla som klagar på Blizzard är "Jävla megaidioter" säger rätt så mycket om dig.
Nu tycker jag synd om både dig och killen med hjärntumören.

Okej.. Jag sa mer än bara "Alla som klagar på blizzard är "jävla megaidioter"

Att klaga på Blizzard för att dom inte skänker miljoner till cancer forskning när en döende unge ber om en grej i ett spel, och dom ger honom så mycket mer än det, är riktigt jävla idiotiskt? Jag förstår inte hur någon kan klaga på dom för det? Det är jävligt megaidiotiskt..

Medlem

Karma?
Låter snarare som en PR-stunt, och det är ju Blizzard knappast ovana vid


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

låter som en snäll sak för en person som inte har mycket tid kvar, annars hade jag personligen bett blizzard att övertala han att det fannns bättre saker att göra! good job iaf

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Det kanske låter kallt, men det kan ligga ekonomiska skäl bakom detta...

Cynism är inte lika ballt när det övergår till paranoia


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Fick en helt ny syn på Bilzzard
Värmer hjärtat av få höra sådanthära :heart:

Medlem

En del inlägg i den här tråden gör mig mörkrädd

KoP
Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Det kanske låter kallt, men det kan ligga ekonomiska skäl bakom detta...

så vad skulle dom gjort? sagt nej? vad skulle du själv gjort om denna unge kom med en enkel önskan och du satt i position att bevilja den? :\

varför ska folk sitta och vända vissa grejjer till något negativt jämt, har ni haft en så jävla kall
och cynisk uppväxt eller?

Medlem

Fan, jag vart riktigt rörd när jag läste historien.. Sen sätter man sig och läser inäggen i forumet. Kan folk inte bara lägga in snälla komentarer? Tänk om grabben kunde svenska, då hade han nog faneme deletat karraktären och ryckt pluggen själv. Att folk inte bara kan fokusera på grabben istället för att fokusera på blizzard?

Nej, all heder åt att grabben fick sin största önska uppfylld.. Vem vet? Han kanske aldrig hade hunnit/kunnat få upp sin Hunter till 70.

Btw, kikade in hans gubbe.. nice gear. Dock lite snålt att dom inte drog upp hans enchanting och skinning till 375


signatur

living let die

Medlem

Jah... Många inlägg i den här tråden får mig att tappa hoppet för mänskligheten ytterligare lite. \o/

Medlem

Bra Blizzard...

... det bästa ni gjort sedan D2! Äntligen!


signatur

// Peace

Medlem

Jag hade hellre önskat mig en tidig alpha version av starcraft 2 innan jag dör, då skulle jag dö lyckig

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

En del inlägg i den här tråden gör mig mörkrädd

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av the wookiee:

En del inlägg i den här tråden gör mig mörkrädd

/me lyser med ficklampan runt i rummet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

blizz är snåla, ge bort nåt som inget kostar för dom.
ge en eller 2 kronor per poäng kort till cancer forskning, det lär inte blizz dö av,
jag skänker pengar till cancerforskning varje månad,
för min lillasyster dog 5 år gammal pågrund av en hjärntumör.
så alla företag och privatpersoner som badar i pengar och som inte skänker ett öre,
far å flyg.

Medlem
Medlem

Är det bara jag som har läst Otherland av Tad Williams?? Det här fallet påminner lite om den ena personen i den boken..
Bra av Blizzard och Make a wish.
Vem bryr sig om nån kallhamrad nisse gjorde det för PR eller inte? Grabben blev glad och är nu NÅGON, inte bara en sjuk "stackare". Hoppas han tillfrisknar, säljer charen för miljoners dollar och lever lycklig i alla sina dar..:)

Medlem

Men om Blizzard skänker pengar till cancerforkningen vet ju vi inget om här. Det är väl mycket möjligt att de gjort det tidigare eller kommer att göra det nu.
Det är ett rikt företag och jag personligen har svårt att tro att de gjorde det av en ekonomisk anledning.
Jag tyckte att det var bra läsning för kille ville inte ha 30 miljoner till canserforskningen, killen ville ha en karaktär och fick inte bara det. Härligt när personer på företag gör sådana här saker för sjuka personer. PR eller inte, killen blev glad.

Medlem

Riktigt nice utav Blizzard! Även om det ger dom en massa "gratis" reklam så lär ju ungen vara glad om nått, och det är ju det som är huvudsaken.

Medlem
Skrivet av Wii Wii:

blizz är snåla, ge bort nåt som inget kostar för dom.
ge en eller 2 kronor per poäng kort till cancer forskning, det lär inte blizz dö av,
jag skänker pengar till cancerforskning varje månad,
för min lillasyster dog 5 år gammal pågrund av en hjärntumör.
så alla företag och privatpersoner som badar i pengar och som inte skänker ett öre,
far å flyg.

Men vad är det du inte fattar !? Det var ju grabbens önskan! Vafan vet du om blizzard skänker pengar till välgörenhet eller inte (vilket de säkert gör).
Vissa här verkar ha grymt svårt att förstå att detta var grabbens önskan. Han fick dessutom något som ingen annan på denna jord har fått. Sen om ni inte själv delar samma önskan må ju vara men ni klankarar ner på blizzard för att de uppfyllde den och lite till, dessutom även på grabben för att ni samtidigt klankar ner på hans önskan. Skärp er för fan

Medlem

Nåja, oavsett vad jag tycker om Blizzards spel var detta definitivt något av det bästa jag hört.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ni som skriver och KLAGAR på blizzard för det dem gjort istället för att skänka pengar, hur fan har ni mage att göra det? Ni borde ha en fet jävla påle uppkörd i röven och sen hängas upp på närmsta torg så folk kan spotta på er.
De gjorde ett dödssjukt barn hur lycklig som helst samtidigt som de fick lite reklam själva = alla vinner på det.
Om de inte hade gjort det för barnet hade ni istället skrivit "De kunde ju iaf gjort en karaktär åt honom, snåla jävlar" men ni blir visst aldrig nöjda?
http://www.worldofwarcraft.com/index.xml <- kolla där också så får ni se att de verkligen bryr sig på riktigt.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Vem bryr sig om Blizzard tjänar på det. Det var fint gjort en god tanke. Good Job Blizzard!

Ps, om jag hade önskat mig något där, hade jag önskat att få insiderinfo på Diablo 3 och sedan direkt iväg till 3drelams för en smug titt på Duke Nukem Forever


signatur

Nämen!

Inaktiv

Det värsta jag vet är när riktigt unga dör, dom har aldrig hunnit gjort något ont ens

Skrivet av illern_man:

Det värsta jag vet är när riktigt unga dör, dom har aldrig hunnit gjort något ont ens

Vem vet han kanske var en fet diktator i sitt förra liv, Men visst är det sorgligt!


signatur
Medlem

Att klaga på stora företag är så svenskt så man spyr.


signatur
Medlem

Utan EA, Blizzard, Sony och MS hade världen varit så mycket bättre och vi hade haft bot för cancern! Eftersom alla andra företag fyller burken. Burken som när den blir full kommer spotta ut sig ett bot mot cancer!

Skriv svar