Assassin's Creed

Skrivet av Soilbleed:

Försöker du på fullaste allvar att säga att X800 är bättre än 7800?

Det har jag aldrig sagt, jag har hävdat att Xenos är bättre än RSX.

Skrivet av Tassel:

trolla fram saker

Glad att du har tilltro för oss spelutvecklare iallafall.

Visst kommer spelet mot slutet av generationen att bli allt snyggare, men det handlar mer om att man hittar nya sätt att göra effekter och ljus på, att skära ner på och förfula saker som inte syns och använda den överblivna kraften till relevanta prylar, nya sätt att göra content, etc. Inte om att trolla fram mer beräkningskapacitet.

SoTC's snygghet byggde på ett smart sätt att fejka lång draw distance, fejkad "HDR", nya sätt att skapa päls, etc.
Utvecklarna lyckades dock troligtvis inte klämma ur särskilt mycket mer prestanda ur konsollen än vad tidigare spelutvecklare gjort...

Medlem

Känndes som om fotknölarna rök redan efter ett par rader in i läsandet...men har spelat lite själv på PS3 och kan hålla med med det mesta. Bra recension iafa, rättvis även om jag skulle vilja ge det en 4.

Medlem
Skrivet av recensenten:

"Här simmar jag fram över gatan, som en senildement mördare med galopperande tics."

HAHahahahhahahaha, där jävlar fick du mig att skratta!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Recension:

det du läser är ett försvar till varför jag inte vill sätta ett högt betyg på Assassin's Creed.

Varför ska du behöva försvara ett lågt betyg? Står du inte för det? Om ett spel är skitkul i början och sen enformigt och långtråkigt ska det inte ha ett högt betyg, så enkelt är det.

Notera, jag ser fram emot det här spelet som fan och kommer säkert ha kul i några timmar. Men om recensionerna har rätt är det inget jag kommer spela om igen efter ett år.


signatur

Everything I ever needed to know I learned by killing smart people and eating their brains.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av derpious:

Lite långsökt att han skulle mena det tycket jag, men hursomhelst så är det antagligen bara slumpen som gjort att Ps3 fått 1% mer.
Såvitt jag har läst är det ingen större skillnad på 360 och Ps3-versionen, lite bättre framerate på Ps3 men 360 har lite bättre AA.

Har iofs hört att PS3-versionen ska ha sämre framerate (vilket skulle stämma bättre med de tekniska skillnaderna mellan konsollerna)

e du go eller?

ps3an har aldrig laggat för mig på assassins'creed.

Medlem

Alltså en trea. Det är väl lite väl lågt. Jag har inte hunnit genom halva spelet för visso.
Men jag säger att sitta vid sin 50" teve och 5.1 ljud av bra klass så är det här spelet lätt det bästa spelet hittills i år som jag spelet och då räknar jag med orange box. Återstår att spela är crysis, Call of Duty 4 och Unreal Tournament 3. Men dessa är PC spel rakt av. Så det går inte att jämföra för det är en annan genre.
Assassin's Creed är som gjort för att upplevas i en skön ställning i soffan med bra bil och skönt sound.
Spelet levererar ochgör det bra.
Det är inte det bästa spelet någonsin. Men klart det bästa på PS3:an hittills.

Medlem

Det är jättekul men efter en stund bler det samma sak,hoppas det blir bättre till pc dock

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Inte om att trolla fram mer beräkningskapacitet.

Kunde man för 20 år sedan använda grafikminnet, som var snabbare än RAM-minnet, för att t.ex packa upp filer finns det säkert utrymme idag också för att "trolla fram" bättre prestanda.

Inaktiv

Bra recension men är det värt att köpa? Det låter som om man tröttnar på det efter ett par uppdrag?

Skriv svar