Årets spel 2007!

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av kebbe_90:

Men vad fan.... Ett förra generationens jävla b-spel kan ju inte mäta sig med Portal det säger ju sig självt! Nej, nu är jag besviken. Top 3 skulle sett ut;
1. Crysis
2. Portal
3. Bioshock

Grafikkåt?
Spel handlar om spelglädje vilket crysis inte ger så mycket av.

......... suck

Iallafall, bra lista, har ej kört SMG men jag litar på att det är bra, Portal var ju jävligt kul om dock lite kort.

Tycker att det var ena fjuttiga smällar på bilden bara

Men tack för en bra lista, och för många bra recensioner Hoppas det blir minst lika bra nästa år!

(Och ja, var är silvermedaljen? )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det är inget konstigt med att inte ha en "silvermedalj" om två delar förstaplatsen, det är helt vettigt. Det fungerar alltid så här i sportsammanhang, blir ni lika förvirrade och upprörda då?

Jag tycker att listan verkar bra även om jag inte spelat de flesta av spelen. Roligt att se att två spel som inte är speciellt våldsamma överst!

Portal var väldigt coolt!

Medlem
Skrivet av phobic:

Haha, hur kan man ens tycka att crysis ska hamna på första plats. Då kan man inte ha mycke till känsla för spel. Har liksom glömt bort att jag spelat igenom crysis, så bra va det enligt mig. Enda man gjorde va att titta på grafiken..

Du har inte spelat igenom spelet. Och ifall du mot förmodan har det (vilket du påstår) så har du inte velat se något annat än grafik, för Crysis är mycket mer än det.

Inaktiv

Tycker det var en bra lista. Tyvärr inte testat SMG än.
Glad att Crysis inte kom på en top5 heller då det inte haft speciellt mycket att erbjuda gameplaymässigt.
Mass Effect var det bästa jag kört i år, även om Portal också var grymt bra.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

mass effect fick ju brons,
och mario galaxy och portal fick dela på guldet.

men vad hände med silvermedaljen då ?
för en silverplats kan ju inte försvinna bara för att 2 delar på guld.

Eftersom det var en lista över dom 50 bästa spelen 2007 i fz ögon så blir det en plats tom ifall 2 spel delar på en plats. Om det fanns ett silver också så hade det vart 51 spel.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Den kan ni suga på Sony fjollor.

Portal finns till ps3an?

Inaktiv
Skrivet av soda:

Det är inget konstigt med att inte ha en "silvermedalj" om två delar förstaplatsen, det är helt vettigt. Det fungerar alltid så här i sportsammanhang, blir ni lika förvirrade och upprörda då?

Jag tycker att listan verkar bra även om jag inte spelat de flesta av spelen. Roligt att se att två spel som inte är speciellt våldsamma överst!

Portal var väldigt coolt!

hoppas du skojar med mig,
om 2 vinner första platsen då försvinner ju inte andra platsen.

det finns alltid en andra plats om även om 2 delar förstaplatsen.

och i sportsammanhang är då så att om det blir oavgjort så blir det en ny omgång för att det ska avgöras eller så kommer dom överens med att dela guldet.
andraplatsen försvinner aldrig.

tänk själv hur det ser ut på en prisutdelning, där dom som fått guld står högst, bronsmedaljören längst ner och silvermedaljplatsen i mitten är tom.

helt tokigt.

Medlem

Skall bli kul att testa Portal, visste ej det skulle vara så bra!

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av BangBoomBang:

mass effect fick ju brons,
och mario galaxy och portal fick dela på guldet.

men vad hände med silvermedaljen då ?
för en silverplats kan ju inte försvinna bara för att 2 delar på guld.

Eftersom det var en lista över dom 50 bästa spelen 2007 i fz ögon så blir det en plats tom ifall 2 spel delar på en plats. Om det fanns ett silver också så hade det vart 51 spel.

då får dom väl fimpa det sista spelet.

andra platsen är nog viktigare än plats 50.

Medlem
Skrivet av Eschricht:
Skrivet av KiWi:
Skrivet av RealDaBratt:

Portal?

Super Mario?

Vilket år är det?

Vad är åldern på redaktionen?

Thank you very much, indeed.

Vad menar ni? Att ni är för gamla och tuffa för att spela SMG och Portal?
Shit, ni blev precis mina idoler, så häftiga som ni är

börjar närma mig 25 sträcket och lirar både portal och galaxy, tycker också att de är några av årets bästa titlar. Men grabbar, man växer ifrån att tycka att allt som har vapen,krig och misär är coolt. Slå på nyheterna en gång ibland så kanske ni får se att krig alltid inte är vad ni får veta i call of duty eller random amerikansk krigs film.

Medlem

Shit fan, tror nog att jag köper Portal ikväll.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Min personliga 5 top lista över detta år blir nog.

1. The witcher
2. Mass effect
3. Galaxy
4. Eternal sonata
5 The orange box(portal och TF2).

Medlem

Som BangBoomBang säger, gör om gör rätt.

på en Top50 så förväntar man sig 50 placeringar, inte 49.

Inaktiv

Då får man välja själv då vilket spel som blir tvåa,

och det blir portal för det är inget fristående spel,
bara en del av en massa olika spel på en dvd.

and the winner is ? *trumvirvel*

Mario Galaxy.

Medlem

Tycker listan var helt klart godkänd, fast The Witcher borde ha fått vara med.

Jag var faktiskt inte så enormt imponerad av Bioshock, det var väl roande ett litet tag men gjorde sig knappast förtjänt av en top 3 placering.

Inaktiv

/me hails FZ


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Vad kom tvåa då? :/

Glad att Dom fick delad etta, jag vet iaf att Portal förtjänar det :). Även om folk komma flame vilken minut som helst och säga motsatsen.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av BangBoomBang:

mass effect fick ju brons,
och mario galaxy och portal fick dela på guldet.

men vad hände med silvermedaljen då ?
för en silverplats kan ju inte försvinna bara för att 2 delar på guld.

Eftersom det var en lista över dom 50 bästa spelen 2007 i fz ögon så blir det en plats tom ifall 2 spel delar på en plats. Om det fanns ett silver också så hade det vart 51 spel.

då får dom väl fimpa det sista spelet.

andra platsen är nog viktigare än plats 50.

Men det är så man gör. Man gör så även om vm i olika sportevenemang också. 3an kan inte bli 2a eftersom det finns 2 stycken som är bättre. Dessa 2 har dock exakt samma tid eller poäng om det är en sport, så dom får dela första platsen. Men då får ingen andraplats.
Däremot kan man ju ifrågasätta ifall det är helt omöjligt att dela på portal och smg, det borde gå att kunna välja en etta och en tvåa av dom.

edit: hittade resultat från en sport där dom delat guld. world shampionships swimming 2007.
Två personer som delar förstaplatsen och nästa plats är trean. Delade länken för den sabbade layouten.
http://www.omegatiming.com/swimming/racearchives/2007/
melbourne2007/F73_ResByHeat_119_Finals_Men_100_Free.pdf

Medlem
Skrivet av f0qnax:

Jag var faktiskt inte så enormt imponerad av Bioshock, det var väl roande ett litet tag men gjorde sig knappast förtjänt av en top 3 placering.

De kom 10?

Nu har du antingen skrivit eller läst fel.

Medlem

Välförtjänt plats till Portal, visar att grafik å sånt inte är allt som crysis cod4 bioshock etc heheh

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Välförtjänt plats till Portal, visar att grafik å sånt inte är allt som crysis cod4 bioshock etc heheh

Fast jag tycker source-motorn fortfarande är grymt snygg. ^^

Inaktiv

Tycker fortfarande det är lite konstigt angående Portal. :/ Men jaja, bra lista annars FZ. Bioshock och World in Conflict måste nu inhandlas. Har inte ens testat dem. :$

Medlem

Portal går inte ut på att få en tårta, den man spelar som gör allt för att Glados vill att man ska göra det och man har inget val. (Man vill ju ut därifrån?)

Själv tycker jag inte att Portals är kort och dessutom finns ju advanced banorna och challange banorna. Det blir extra speltid där, hur mycket beror givetvis på hur van man är vid spelet givtvis, och annat.

Och jag tycker det är stortskönt spel att spela om och om igen också för den delen.
Companion cube <3

Och varför pracka ner på SMG bara för att det är gammalt? Jorden är gammald en med, spräng den då om ni hatar gammalt så mycket


signatur

Mirrors are more fun than television

Inaktiv

Skön lista, Portal var helklart årets spel... Dock borde Cod4 kommit tvåa iaf

Medlem

Bra lista FZ! Håller i stort sett med om alla placeringar, kanske skulle lagt Assassins Creed högre, men annars är det en toppklassig lista.

Bra lösning på dilemmat med Portal och Mario Galaxy, kunde inte bestämma mig själv där.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Jag tyckte det kändes fräscht att Portal var precis så långt som det var.

Angående Mario Galaxy så har alla här inne som säger att spelet inte är värd sin plats en sak gemensamt: de har inte testat det.

Medlem

Sämsta jämnförelsen, Makoo..

Nu blev väl alla lyckliga och glada, horraah, aldrig spelat super mario, men tyckt det har gått utför sen super mario 2-3, Mario Kart var helt okay också.. Sen blev italiensk rörmokare lite mycket i längden. ><

Portal är däremot grymt kul, bra där. \o/

Medlem

Super Mario Galaxy?

Ett av dom sämsta spelen jag testat, hur fan kan det komma etta?

Samma sak med Portal.


signatur
Medlem

Jag har testat Super mario galaxy, och jag gillade det inte alls. Det känns så fjantigt när man springer runt på "planeter". Det som förstörde det mesta, också kontrollerna. Och portal är verkligen inte värd en första plats, finns massa roligare spel.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av Tigersharkswe:

Grafikkåt?
Spel handlar om spelglädje vilket crysis inte ger så mycket av.

1. Är det något fel med det?

2. Crysis är mycket mer än grafik. Det är, tvärtemot vad du säger, ren spelglädje rakt igenom och bjuder på ett helt nytt spelsätt. Enligt ditt tankesätt så kan inte bra spel vara snygga, eller?

Sedan om uttalandet "grafikkåt" även syftar på Bioshock och Portal så förstår jag inte hur du tänker. Man talar knappast om Bioshock för dess grafik (även om den är riktigt bra). Och man talar inte absolut inte om Portal för dess grafik. Då har du inte spelat igenom något av dessa.

Så visst, jag anser att tre spel, som alla är som alla är snygga, borde ligga i topp 3. Och de spelen är alla bättre än en utmjölkad jävla maskot för en förra generationens konsol och ett företag som borde självdött i och med Gamecube. SMG är inte värt att stå brevid Portal.

Och detta baseras självklart på att du faktiskt har spelat SMG? I mer än 2 min?

Skriv svar