McDonalds-chef kopplar övervikt till dataspel

Inaktiv

Och jag kopplar mcDonalds till massiv diaré, magkrämpor och hår som fastnar mellan tänderna.

Inaktiv
Skrivet av Vargavinter:

Så bra för McDonalds går det väll inte längre? Disney sa upp sitt avtal med dom efter som dom inte ville stödja deras mat. Så vi lär inte få se någon Disney-happy meals längre.

har läst för ett tag sen nånstans att mc donalds går med förlust i usa, om det är sant eller ej har man ingen aning om.

MFC
Medlem

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Bläh, McDonalds. Krysset och Frasses ska det vara.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

mcdonalds mat är inte speciellt fet, jag vet inte om man blir säkrsillt mätt av mcdonalds


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Så fet mat har ingenting med saken att göra?

Jävla idiot.

EDIT: Obs, syftade på donken-bossen.

ska man vara petig så är det främst kolhydtraterna som leder till fetma, utan kolhydrater kan inte kroppen producera nya celler eftersom det är intaget av kolhydrater som styr mängden insulin som är det ämne som gör att cellerna kan ta upp energi och därefter dela sig/bilda nya (äen fettceller).
så inga kolhydrater = ingen viktökning. detta gäller även för muskler så nada kolhydrater är inte bra det heller

och som det har sagts här tidigare, det gäller att motionera, röra på sig. det är kroppen byggd för.

Medlem

Nu får väl folk ge sig för geten!!
Lite nötkött med bröd omkring har vi väl ätit i alla tider?
Majonäs och annan dressing är väl en annan fråga.
Jag är 203cm och väger 115kg och är uppväxt med hamburgare och korv. Mina föräldrar ägde ett gatukök från jag var 5år tills jag fyllde 35 (30 år) Jag började lägga på mig de extra kilona först när jag upptäckte spannmålens fantastiska dryck (ÖL!).

FÖRBJUD ALLT SOM VÄXER OCH ÄTER DET SOM VÄXER SÅ SLIPPER VI TÄNKA SJÄLV OCH DÖR SOM SMÅ FRICKING TANDPETARE!

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]mcdonalds mat är inte speciellt fet, jag vet inte om man blir säkrsillt mätt av mcdonalds

nej vad man förstått så är varken mc donalds eller burger kings mat direkt fet i sig,
hamburgarn och brödet är inte så farligt,
men all skit som slängs på är döden,

själv föredrar man hamburgare med bröd och några skivor lök och nån skivad tomat,

riktigt gott och nästan hälsosamt käk. man blir inte direkt fet av det.

Medlem

Det är väll klart att datorspel kan vara en bidragande orsak till övervikt då det genererar mycket stillasittande, men som tidigare nämnt så är det nog flera faktorer som spelar roll.


signatur

I'm a snake, follow me!

Jag har inte käkat på Mcdonalds sen jag var 16 och nu är man 26 och kan säga att jag mår både fysiskt och psykiskt bättre. Det enda onyttiga man tar nuförtiden är måhända en öl eller några groggar för mycket men det mår man bara bra av.

Mc donalds kan fara och flyga


signatur
Inaktiv

Man kan skylla på vem man vill, det är man själv som bestämmer om man ska vara fet eller smal...
Ät på mcdonalds som man tycker om det annars avstå och ät på MAX istället
Sitt vid datorn om det passar, annars skit i det.
Motionera om man orkar, orkar man inte, gör något annat!
Så lätt är det.

Medlem

haha, såna här anklagelser är alltid lika roliga

Medlem

Dra åt pipsvängen!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Vet inte om man kan säga att det är McDonalds fel om man äter deras rätt, näringsfattiga skit och blir fet av det. Men hans tes ger ju inte svar på varför min lillebror, som spelar typ 6 timmar datorspel om dagen, är slank som en katt. Känner massor med folk som spelar mer datorspel än vad som nästan är nyttigt, men ingen av dem har problem med kondis eller fetma. Det har däremot jag, men det är för att jag älskar Anthon Berg så himla mycket.

Kan de inte bara erkänna att deras mat inte är något att hänga i granen och sluta låtsas som om något annat. Uppenbarligen så äter folk den ändå, trots att de är medvetna om vad de stoppar i sig.

Medlem

det är väl som vilken snabbmats kjeda som helst eller:O?


signatur

Spela spel är kul ibland.

dmn
Medlem

Förutatt att ingen sjukdom föreligger är det helt och hållet individens val vad gäller födointag som avgör saken. Äter man en större mängd energi än man förbränner så lägger man på sig vikt. Det är inte mer komplicerat än så. Sitter man o spelar hela dagarna så förbränner man mindre och det krävs ett lägre energiintag för att gå upp i vikt jämfört med om man rör på sig.
Att skylla på saker som snabbmat, öl, tv-spel eller godis håller inte. Man är (läs: blir) vad man äter.

Inaktiv

Att folk rör sig allt mindre är väl ingen nyhet. Sen så finns det ju dom med hög ämnesomsättning som inte blir tjocka/lönnfeta förrän i medelåldern. Om man däremot tränar och är fysiskt aktiv på en regelbunden nivå så kan man nog äta vad man vill utan att oroa sig.

Inaktiv

HAHAHA man blir FET av Wii Fit
Död åt data/tvspelsbranchen

Medlem

McDonalds har ju rätt, vem äter inte dålig snabbmat om inte folk med brist på tid eller som inte orkar. Inbitna spelare brukar inte inte precis ta en timmes paus, gå och göra en nyttig sallad, ta ett glas vatten och sedan återgå lugnt och stilla.

Datorspel lär ändå vara den ovana som är värst i längden då man sitter stilla, äter skitmat och inte är lika aktiv överhuvudtaget.

Inaktiv

Undersökningen dom gjorde visade ju att ungdomar (i sverige) som spelar dataspel motionerar mer och är mindre stressade och dricker mindre än ungdomar som inte spelade så det kan nog McDonald ge upp...

Medlem
Skrivet av Arvid:

170cm och 62,5kg trots vad jag skulle beskriva som nästan sjukliga mängder datorspel, fast det kan ju bero på att jag inte äter mcdonalds och att jag har ett tungt fysiskt arbete.

Nå väl, man kan ju alltid hoppas på ramaskrin och att han tvingas avgå eller något.

EDIT: Iofs munchar jag satan efter 420... :D:up:

Sa du precis det som jag trodde att du sa? 8)

Medlem

Så jäklar myckt skitsnack


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Det skulle inte förvåna mig om hans påstående stämmer.. så många som jag ser som sitter vid datorn och blir feta som fan.

Alla som går eldata i min hemstad är nästan feta..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

12
Skriv svar