Bioware gör nytt KOTOR

Inaktiv

Hoppas att det inte blir som varken 1:an eller 2:an... utan ett nytt spel med nya features.
Ut med det gamla å in med det nya!
1:an å 2:an var bra, hoppas 3:an blir bättre.


signatur

Asus A8N Deluxe SLI - A64 3500+ - 2 GB PC3200 - Asus 7800GT - Audigy SE - Logitech G5

Inaktiv

Men, detta är fortfarande inte officiellt förrän Bioware och/eller LucasArts har annonserat något. Ea kan ha ljugit, ser verkligen fram emot spelet! Kommer förmodligen stå utanför affären på natten om det behövs.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Men, detta är fortfarande inte officiellt förrän Bioware och/eller LucasArts har annonserat något. Ea kan ha ljugit, ser verkligen fram emot spelet! Kommer förmodligen stå utanför affären på natten om det behövs.

Varför skulle de LJUGA om att släppa ett spel?

"Hej, vi håller nu på och göra ett nytt spel från en av världens populäraste spel (X)"

1 vecka senare

"Hej, tyvärr så skojade vi bara, vi gör inget nytt spel. Haha!"

Medlem

YaY! nytt kotor <3

Inaktiv
Skrivet av Tpiom:

Men, detta är fortfarande inte officiellt förrän Bioware och/eller LucasArts har annonserat något. Ea kan ha ljugit, ser verkligen fram emot spelet! Kommer förmodligen stå utanför affären på natten om det behövs.

Du kan lita på att jag kommer stå bredvid dig där


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem

Med tanke på att Star Wars i rollspels form använder WoTCs D20 system så kan vi nog alla räkna med att även detta kommer så använda det. Synd, men man kan ju iaf hoppas att de lyckas dölja systemet under en någolunda trevlig illusion.

Vill minnas att Bioware sa att de aldrig skulle jobba med Lucas Art eller WoTC igen... De ställde tydligen för stora krav så de kvävde kreativiteten hos Bioware. Men med tillräckligt mycket cash att kasta runt så har väl EA "övertalat" dem

Hur som helst, ser fram emot spelet! Ettan var grymt, tvåan var som vanligt när det gäller Obsidian en bugg-fest, då de alltid verkar ta sig vatten över huvudet och sen inte kan leverera ett stabilt spel.

Hoppas Bioware ger oss Dragon Age snart, ser fram emot det klart mycket mer än detta


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

D20 är inte lika kasst som DnD-reglerna var förut iaf, för mig. Dessutom så kan man ju inte påstå att bioware använde reglerna väl för KotOR (och sedan obsidian i tvåan). Så det kan ju bli lite hursomhelst beroende på hur selektiva dom är.. men det är klart att det finns bättre system.

Dock så ser jag fram emot detta med råge

edit: Fast jag måste hålla med LocSin i det att jag ser fram emot Dragon Age minst lika mycket, men börjar bli desperat att få höra mer om spelet.. det har varit så sjukt tyst om det med tanke på när det först annonserades.

Medlem

Äntligen, har väntat på ett nytt SW spel till pc! Bara EA inte trycker ut det innan det är klart.. de har ju trots allt redan satt ett preliminärt datum. Hoppas dock att det blir riktigt bra.

- Shroom

Blä, vem gillar lasersvärd och töntiga kläder egentligen? inte jag i alla fall. Ge mig mass effect 2 istället.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv

KOTOR 3 :D:D Det kanske finns en gud iaf

Medlem

Helt otroligt, RA3 och KotOR 3 utannonserade på 2 dagar!!:up: FZ kommer få kämpa för att bräcka dessa dagars storhet.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Vad jag förstår efter att ha läst på andra sajter så kommer denna nyhet från en presentationsslide som EA använde. Slide:n visade både nya och gamla titlar och där fanns KOTOR listad på BioWare. Det var inte tänkt att tolkas som en bekräftelse på att ett nytt KOTOR var på gång utan en titel som BioWare hade gjort.
Man kan alltid hoppas.

gamespot

Inaktiv

Jag hoppas på ett nytt KOTOR iaf.

Det jag helst vill se ändrat är de små linjära banorna till större öppna landskap där man fritt kan springa runt istället för att slussas igenom en korridor eller två.

Inaktiv

Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det.

Medlem
Skrivet av Jowy of Highland:

Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det.

Snarare bra.

Inaktiv
Skrivet av Petah:
Skrivet av Jowy of Highland:

Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det.

Snarare bra.

Verkligen? Hurså?

Medlem

Oh,,, my heart stopped,,,, no, there it goes again,,, snacka om glad man blir, nytt grymme spel från mästarna Bioware

"Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det"

Tycker tvärt om, nog för att Obsidian är ett bra gäng, men är Bioware bäst.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av Jowy of Highland:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Jowy of Highland:

Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det.

Snarare bra.

Verkligen? Hurså?

Nej, Bioware och Obsidian borde gör det tillsammans. Personligen älskar jag Obsidian som mitt andra bästa utvecklings företag för att de gjorde KOTOR2 med så få folk där, men för att det blev bra av pressen LA gav de.

Fast Ensemble Studios ligger först som bästa företag :heart:


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Jowy of Highland:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Jowy of Highland:

Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det.

Snarare bra.

Verkligen? Hurså?

KotoR2 var ett tre fjärdedels spel. Så går det när man låter licensinnehavaren topprida en medan de skriker "NI FÅR ETT ÅR PÅ EEEEEEEER!!".

Iofs gjorde det ett mer intressant spel där spelvärlden inte var svart och vit. Mer moraliska gråskalor åt folket!

Medlem

Jag saknar ord

Inaktiv
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av Jowy of Highland:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Jowy of Highland:

Jäkligt synd att det inte är Obsidian som utvecklar det.

Snarare bra.

Verkligen? Hurså?

KotoR2 var ett tre fjärdedels spel. Så går det när man låter licensinnehavaren topprida en medan de skriker "NI FÅR ETT ÅR PÅ EEEEEEEER!!".

Iofs gjorde det ett mer intressant spel där spelvärlden inte var svart och vit. Mer moraliska gråskalor åt folket!

Ja, det är mycket riktigt att KotoR 2 var ett långt ifrån färdigt spel.
Det gör bara, i min mening, det de åstadkom desto mer imponerande, då det överträffade det första spelet på ett flertal punkter, den korta utvecklingstiden till trots.
Tänk vad de skulle ha kunnat åstadkomma om de fått ett år till på sig!

För mig så är det väldigt tydligt att folket på Obisidan är betydligt skickligare och mer begåvade än Bioware, vilket knappast förvånar när man betänker att det till största delen består av gamla Black Isle-rävar.
Bioware lär bara göra ännu ett svartvitt och banalt spel av den typen som har blivit deras kännemärke, medan Obsidian/BI klarar av att leverera vuxna, mörka och intressanta berättelser.

Medlem

Nu så har ju Mass Effect höjt ribban rejält för rollspel, så det här kan ju bli hur bra som helst. Hoppas på konsol, det är mysigast.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

It’s a Miracle!


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

123
Skriv svar