Medlem
Kopa ny laptop

Hej alla, just nu ar man i USA som en utbytesstudent och jag tankte ta och kopa en laptop. [http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?skuId=8045288&type=pr...]

Tankte fraga er om ni tror att man komma kunna spela nagot med den? Syftar pa relativt nya spel som BF2, WoW osv.

Gen
Medlem

Den ser tung ut för att vara en bärbar Lär kosta skjortan.

2Gb minne, 7600Go och CentrinoDuo borde funka ett tag iallafall.

Lycka till med datorköpet.

Medlem

BF2 kan du glömma. FPS-spel är ingen höjdare på laptop, visst funkar det det men själv tycker jag att det bara är frustrerande. WoW däremot lär funka alldeles utmärkt.

Verkar som en vettig och relativt billig laptop förövrigt. Lite låg upplösning dock men det beror väl på vad man ska ha den till också.

Gen
Medlem

Men han måste väl inte köra med allt på max och högsta upplösning? Tror allt han kan köra de flesta spel, bara grafikkortet orkar med så.

Ska man köra maxinställningar på spel är det som astie säger bättre att ha en stationär dator.

Inaktiv

En polare har en bärbar med ATI X700 i sig och den kan man lira BF2 på. Inte monstergrafik, men det funkar... 7600Go är några snäpp vassare så medelgrafik i skapligupplösning är nog inte omöjligt..


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av Gen:

Men han måste väl inte köra med allt på max och högsta upplösning? Tror allt han kan köra de flesta spel, bara grafikkortet orkar med så.

Absolut inte men nu var det inte direkt spel jag syftade på vad gällande upplösningen. Det enda jag reagerade på var att de flesta laptops jag kollat på som har en 15,4"-17" widescreen LCD har en maxupplösning på 1680x1050.

Själv skulle jag inte palla med en med lägre än 1900x1200, men det har att göra med mig och mina behov (nätpoker) 8)

1
Skriv svar