Första intrycket: South Park Tower Defense

Medlem
Första intrycket: South Park Tower Defense

Ibland tar man sig an lite maffigare speltitlar. Som #Risen vilket jag diggade skarpt. Ibland så blir det istället att det dyker upp en möjlighet att fördjupa sig i det digra utbudet av Tower Defense-titlar. Jag skulle våga påstå att jag provat på det mesta. Alltifrån de flesta flash-varianter man kan finna på nätet, till en kärleksfull mängd #Warcraft 3-nivåer, till #Plants vs Zombies och #Defense Grid: The Awakening.

När man då mer specifikt får möjligheten att prova på #South Park Tower Defense är det ett makabert hubbabubba som strålar ur ens strupe. Det vill säga, är man ett stort fan av såväl spelgenren som temat är det dags att låna grannens alla nävar och klappa händerna i bästa hyperaktiva stil.

South Park Tower Defense börjar med ett intro där Cartman med sin säregna stämma väser ur sig att deras lilla stad, ärade South Park, är under belägring. Från vilka? Alla!

Alltifrån rödhåriga (ginger kids), till gamlingar (old people) och taskiga sjätteklassare dyker upp. För varje uppdrag, ju bättre man presterar så låser man upp små filmklipp från serien och om man sett serien, eller dras till humorn är det helt klockrent.

Men vänta lite... Hur är det att faktiskt ratta 360-kontrollen och spela spelet? Jo, du och upp till tre kamrater kan spela tillsammans, och på nivå efter nivå gäller det att sätta upp försvarstorn och kasta snöbollar. Alla karaktärer har en säregen specialattack som de kan utlösa efter att de tillfogat en viss mängd skada med sin personliga snöbollskastning.

Kort och gott - efter dryga timmen med spelet har en mysig mängd internhumor fått mig att brista ut i skratt ett flertal gånger. Cartman bräker ur sig allt ifrån: "I... Can't... Go... On... Need... Food" till "Thank god that we found you Kyle, Stan's been so gay".

Eller varför inte: "Hello Kenny, are you still poor?"

Spelmekaniken fungerar men med ett antal men. Hur och när och vem och vad och Mikael Persbrandt får du reda på när recensionen dyker upp här någon gång inom en snar framtid.

[video=3605]

#blogg

Medlem
Första intrycket: South Park Tower Defense

Ack! Det här hade ju varit perfekt med kompisarna till helgen, men det släpps ju inte förrän den 7:e


signatur

Aj, dina ögon!

Ska bli spännande att testa på måndag.

Redaktör

Jojo, smygrecensera i bloggen för att slippa min granithårda korrektur - just snyggt!


signatur
1
Skriv svar