Mythic hatar guldfarmare

Medlem
Skrivet av Snuffson:

Lite drygt hälften eller mer kommer från spelare som har blivit hackade för någon råkade fixa in en keylogger i sin dator.

Har du nån källa för det påståendet?

Medlem

Och så går man till Mythics hemsida för en titt på Banhammer och ser att, Oooh! "1049 Banned for selling gold"

Inte illa


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Wohoo låter lovande men... dom kommer alltid på ett sätt!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Ha ha,, sicken skön snubbe,, Pryla de jäkla gold spammarna/sellers rejält


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag har aldrig störts av goldfarmers i WoW. Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem. Det är ju ganska tidskrävande att få ihop guld och har man inte orken för det eller kanske ett annat liv IRL så. Och jag har väl inte fått mer än ungefär två meddelanden om att köpa guld på cirka 8 månaders speltid så det är inget att bråka om tycker jag... Hade jag känt att det var värt pengarna för egen del hade jag också köpt guld.

*EDIT* Isåfall mycket värre med guld tiggare! De däremot borde bandlysas. De är på en på en gång man kommer in i en stad och förföljer en. Det är ett verkligt problem!

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Jag har aldrig störts av goldfarmers i WoW. Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem. Det är ju ganska tidskrävande att få ihop guld och har man inte orken för det eller kanske ett annat liv IRL så. Och jag har väl inte fått mer än ungefär två meddelanden om att köpa guld på cirka 8 månaders speltid så det är inget att bråka om tycker jag... Hade jag känt att det var värt pengarna för egen del hade jag också köpt guld.

*EDIT* Isåfall mycket värre med guld tiggare! De däremot borde bandlysas. De är på en på en gång man kommer in i en stad och förföljer en. Det är ett verkligt problem!

Hmm om du bara fått 2 meddelanden på 8 månader har du antingen haft tur eller bara spelat lite ;). Gold sellers är bra mycket vanlingare i WoW än de som tigger.

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av seven8nine:

Jag har aldrig störts av goldfarmers i WoW. Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem. Det är ju ganska tidskrävande att få ihop guld och har man inte orken för det eller kanske ett annat liv IRL så. Och jag har väl inte fått mer än ungefär två meddelanden om att köpa guld på cirka 8 månaders speltid så det är inget att bråka om tycker jag... Hade jag känt att det var värt pengarna för egen del hade jag också köpt guld.

*EDIT* Isåfall mycket värre med guld tiggare! De däremot borde bandlysas. De är på en på en gång man kommer in i en stad och förföljer en. Det är ett verkligt problem!

Hmm om du bara fått 2 meddelanden på 8 månader har du antingen haft tur eller bara spelat lite ;). Gold sellers är bra mycket vanlingare i WoW än de som tigger.

Nä, jag hade inget liv ett tag och spelade för jämnan... då har jag haft tur isåfall men jag kan inte tro att gold sellers är mer vanliga än "1 GOLD PLZ!!!!!!" Det hör jag varje gång jag går in i en stad men meddelanden om att köpa guld har jag som sagt knappt sett. Så för mig har det varit guldtiggare till 99.9% och DET är mycket störande. För att inte tala om tonåringar som säger att de inte kan fortsätta instansen för att mamma eller pappa ropar... suck... Det finns väl större problem än att folk inte orkar samla guld?

Medlem

han kanske borde jobbat på blizzard. hur mkt än de skickar "strike force" på guldfarmare i WAR kommer det fortfarande inte att bli ett bättre spel... TYVÄRR.
ses i WOW.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

grymt! guldfarmare skall utrotas!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Snacka går, men det är värkligen upp till bevis att de klarar hantera det.

Tycker 400 bans på denna tiden är aldeles för lite för enns att ha fångat 1% av alla farmare.

Håller inte med. Änn så länge har jag personligen åtminstone inte sett skymten av farmare.

Skrivet av darknshy:

Guldfarmare är de som håller spel vid liv ^^. .

Vad yrar du om? Det förstör spelets ekonomi. De som INTE köper guld får ett rent helvete att få råd med något pågrund av att guldköparna kan alltid bjuda över rejält på alla grejer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av seven8nine:

Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem.

Kompisar? Jo det brukar ju heta så.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Det var Guldfarmare och bebisar som löpte guld som gjorde att jag lämnade WoW. Så detta låter väldigt bra. Kanske blir ett köp av spelet trots allt.


signatur
Medlem
Skrivet av bjosarn:

ses i WOW.

Neeee, gillar inte wow.


signatur

B lup

Medlem

Som någon sa, snacka går ju.
Det blir upp till bevis, får se hur de lyckas, guldfarmarna är ju ganska bra på att kringå och hitta på nya metoder.

Inaktiv

Snajsigt må jag säga!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Får väl instifta en funktion i spelet där vissa handlingar kopplade till extremgrinding eller överföring av mkt. guld leder till flaggning och den karaktären blir PVP för båda sidor och värd extra mycket Renown!!
Det skulle göra jakten på farmare till ett givande evenemang och göra livet svårt för de insekterna.

ok, det där var faktiskt en skitbra idé. om man kan genomföra det på något sätt dvs.

Medlem

Inte för jag vet riktigt hur det funkar, men enklaste lösningen vore väl att man inte kan ge bort/sälja guld i spelet, utan att man bara kan ordna guld själv?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Finns det någon efterfrågan för guld i WAR? Behövs det guld för något om man bara pvpar?

Medlem

jobbigt jobb:P men props att dom försöker, svinen ska dö ;):P


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ravenxx:

ÄNTLIGEN någon som förhoppningsvis gör något åt detta, jag har HATAT Gold farmers i Lineage II; EVE-Online, med flera spel vilket gjort att jag slutat.

Det är du inte ensam om ^^
Spelar Lineage 2 fortfarande, och där formligen kryllar det av guldfarmare (dock verkar en bra bunt ha blivit bannade på senare tiden).
Brukade få säkert 50 pm's per dag från Adena-sellers >_<
Vore trevligt om NCSoft faktiskt gjorde något åt allt bottande och guldfarmande... (och även många andra utvecklare av MMORGPs).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av liath:
Skrivet av seven8nine:

Jag har aldrig störts av goldfarmers i WoW. Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem. Det är ju ganska tidskrävande att få ihop guld och har man inte orken för det eller kanske ett annat liv IRL så. Och jag har väl inte fått mer än ungefär två meddelanden om att köpa guld på cirka 8 månaders speltid så det är inget att bråka om tycker jag... Hade jag känt att det var värt pengarna för egen del hade jag också köpt guld.

*EDIT* Isåfall mycket värre med guld tiggare! De däremot borde bandlysas. De är på en på en gång man kommer in i en stad och förföljer en. Det är ett verkligt problem!

Hmm om du bara fått 2 meddelanden på 8 månader har du antingen haft tur eller bara spelat lite ;). Gold sellers är bra mycket vanlingare i WoW än de som tigger.

Hehe instämmer, senast jag spela fick jag flera stycken i timmen.
2st på 8månader låter osannorlikt, har han blockerat alla tells på något sätt tro heh?

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Snuffson:

Lite drygt hälften eller mer kommer från spelare som har blivit hackade för någon råkade fixa in en keylogger i sin dator.

Har du nån källa för det påståendet?

Du ahr itne så stor koll va? ju mer pengar det ligger i det desto större incitament för att bedriva scamming, finns mängder med bots och folk som blir scammade spammade you name it.

Är big buisness.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ravenxx:

ÄNTLIGEN någon som förhoppningsvis gör något åt detta, jag har HATAT Gold farmers i Lineage II; EVE-Online, med flera spel vilket gjort att jag slutat.

Det är du inte ensam om ^^
Spelar Lineage 2 fortfarande, och där formligen kryllar det av guldfarmare (dock verkar en bra bunt ha blivit bannade på senare tiden).
Brukade få säkert 50 pm's per dag från Adena-sellers >_<
Vore trevligt om NCSoft faktiskt gjorde något åt allt bottande och guldfarmande... (och även många andra utvecklare av MMORGPs).

NCSoft känar för mycket på det.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Bra. Goldfarming är bara gay.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av liath:
Skrivet av seven8nine:

Jag har aldrig störts av goldfarmers i WoW. Jag har två kompisar som köpt guld faktiskt men jag förstår dem. Det är ju ganska tidskrävande att få ihop guld och har man inte orken för det eller kanske ett annat liv IRL så. Och jag har väl inte fått mer än ungefär två meddelanden om att köpa guld på cirka 8 månaders speltid så det är inget att bråka om tycker jag... Hade jag känt att det var värt pengarna för egen del hade jag också köpt guld.

*EDIT* Isåfall mycket värre med guld tiggare! De däremot borde bandlysas. De är på en på en gång man kommer in i en stad och förföljer en. Det är ett verkligt problem!

Hmm om du bara fått 2 meddelanden på 8 månader har du antingen haft tur eller bara spelat lite ;). Gold sellers är bra mycket vanlingare i WoW än de som tigger.

Hehe instämmer, senast jag spela fick jag flera stycken i timmen.
2st på 8månader låter osannorlikt, har han blockerat alla tells på något sätt tro heh?

Var det nyligen? Jag har inte spelat på drygt ett år och då hade jag absolut inga såna problem... inte heller blockerat tells...

Medlem

GOOD SHIT!

Det ser inte ljust ut för guldfarmare i WAR. De försöker dra ner grinding in-game, och nu det här. Fan vad nice.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Mycket bra initiativ. Hoppas bara på att det verkligen uppehåller det hela också. Att redan bannat 400 är dock ganska imponerande då ingen(?) är i maxlevel ännu, ekonomin har inte kommit igång och det inte finns något större behov av guld än.

Skrivet av nudelsdesign:

Inte för jag vet riktigt hur det funkar, men enklaste lösningen vore väl att man inte kan ge bort/sälja guld i spelet, utan att man bara kan ordna guld själv?

Funkar nog inte i praktiken då man lätt kan gå runt det via CoD brev (cash on delivery) och auctionhouse. Den som ska ha pengar lägger ut något riktigt billig (finns alltid merchant saker som i praktiken inte kostar något) för det antal pengar han vill ha sen bara köper givaren det. Samma med CoD brev. Sen finns ju trade också mellan spelare som man kan göra samma sak.

Inte precis funktioner som man kan ta bort heller då de är viktiga för spelets ekonomi och crafting.

Skrivet av Gogge:
Skrivet av Snuffson:

Lite drygt hälften eller mer kommer från spelare som har blivit hackade för någon råkade fixa in en keylogger i sin dator.

Har du nån källa för det påståendet?

Vet minst 5 i min gamla endgame WoW guild som blivigt av med deras account. Dock fick de sina account tillbaka men förlorade massor av pengar/items.

Sen brukade jag hitta massor av bottar när jag var och grindade pengar själv. Dock var jag på en PvP server så döda dem var inte så jobbigt. Dock brukar ju nötter av den andra sidan attackera en då de inte insett att det är en bot än.

Bottar/farmers bidrar till inflation. Alltså lägre pengarvärde vilket i slutändan leder till att allt blir dyrare och man måste farma mer.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av dosman:

Finns det någon efterfrågan för guld i WAR? Behövs det guld för något om man bara pvpar?

Inte direkt. 15g för mount vid rank 20 men som någon redan påpekat så är det inga problem. Hade 31g när jag blev rank 20 och det utan att anstränga mig. Men å andra sidan är jag en sån som plockar på mig allt och säljer, det vill säga, konstant fulla bags. Men jag såg inte det som en problem då det oftast var nära till något läger med en merchant.

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ravenxx:

ÄNTLIGEN någon som förhoppningsvis gör något åt detta, jag har HATAT Gold farmers i Lineage II; EVE-Online, med flera spel vilket gjort att jag slutat.

Det är du inte ensam om ^^
Spelar Lineage 2 fortfarande, och där formligen kryllar det av guldfarmare (dock verkar en bra bunt ha blivit bannade på senare tiden).
Brukade få säkert 50 pm's per dag från Adena-sellers >_<
Vore trevligt om NCSoft faktiskt gjorde något åt allt bottande och guldfarmande... (och även många andra utvecklare av MMORGPs).

NCSoft känar för mycket på det.

Känar?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av ravenxx:

ÄNTLIGEN någon som förhoppningsvis gör något åt detta, jag har HATAT Gold farmers i Lineage II; EVE-Online, med flera spel vilket gjort att jag slutat.

Det är du inte ensam om ^^
Spelar Lineage 2 fortfarande, och där formligen kryllar det av guldfarmare (dock verkar en bra bunt ha blivit bannade på senare tiden).
Brukade få säkert 50 pm's per dag från Adena-sellers >_<
Vore trevligt om NCSoft faktiskt gjorde något åt allt bottande och guldfarmande... (och även många andra utvecklare av MMORGPs).

NCSoft känar för mycket på det.

Känar?

Tjänar. Så svårt kan det inte ha varit att förstå.

123
Skriv svar