Vilken skillnad rätt musik kan göra

Flakmonkey
Vilken skillnad rätt musik kan göra

Jag kände verkligen inte för att träna idag, min högerfot är överansträngd efter all löpning som den inte alls är van vid så jag kunde ju inte springa, vädret var ju som det var, jag var trött och det hade varit en rätt frustrerande dag på jobbet. Det fanns helt enkelt inte mycket som talade för att det skulle bli ett bra pass på gymet idag, men det gick över förväntan - mycket tack vare musikvalet.

Eftersom jag inte ville belasta foten var motionscykel det enda riktiga alternativet och målet var inställd på att cykla i en 50 minuter ungefär i ett hyggligt tempo. Till en början valde jag "Partylistan" på Spotify (att ha Spotify på mobilen är fantastiskt praktiskt) och höll ett jämnt men inte alltför högt tempo. Efter en kvart så tyckte jag emellertid att det var dags för lite ny musik och valet föll då på "Rätt in i kaklet" som är en lista jag och Höken skapade för jobbet då vi var tvungna att jobba på i ett högt tempo. Den innehåller därför låtar från artister som Prodigy, Chemical Brothers, Antiloop och Earthbound och gat däm vilken skillnad det gjorde.

Utan att egentligen känna av det så ökade jag tempot både ett och två snäpp och trots det så kändes det nästan lättare än tidigare. Ryktes liksom bara med i musiken och bara trampade utan att tänka så mycket på något annat. Självklart blev det lite jobbigt efter ett tag, men när cykelns ur stod på 60 minuter och nästan 2.7 mil så kändes det ändå som att jag hade kunnat cykla ett bra tag till. Självklart kommer jag använda mig av den av flera gånger, men jag kommer nog behöva komplettera den, så har du något förslag på låtar som passar för löpning och cykel så kom gärna med dem. Kommer ju bli rätt trist annars att lyssna på samma 20 låtar om och om igen

[ia=18174; large]
Kaloriräknaren slutade på 1096 - det är jag riktigt jävla nöjd med!

#blogg

Medlem
det

Har du lust att dela med dig av spellistan?

Flakmonkey
1
Skriv svar